14

مسابقات کشتی آلیش بانوان کشور | مازندران مدال‌ها را درو کرد

  • کد خبر : 20524
  • 15 اردیبهشت 1398 - 23:12
مسابقات کشتی آلیش بانوان کشور | مازندران مدال‌ها را درو کرد

مازندرانی‌ها علاوه بر اینکه در کشتی مردان قطب به حساب می آیند اکنون در کشتی زنان نیز سرمایه گذاری جالب توجهی داشته‌اند. قهرمانی تیم کشتی زنان مازندران در مسابقات کشتی آلیش کشور شاهدی بر این مدعا است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – کشتی زنان در ایران نوپا و در مسیر توسعه است و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور چه در کشتی آلیش و چه در کشتی کلاسیک طی یک سال گذشته سبب شده کشتی بانوان به تدریج جای خود را در ورزش ایران باز کرده و دیگر، شاگرد تازه وارد و منزوی کلاس نباشد.

برگزاری چند دوره مسابقه برای بانوان و اعزام یک تیم از ایران به مسابقات بین المللی، زمینه را برای رشد کشتی زنان فراهم می‌کند گرچه مشکلات مالی ورزش ایران که گریبان فدراسیون کشتی را هم گرفته، سبب شد اعزام دختران کشتی گیر به مسابقات جهانی لغو شود.

با این وجود، تلاش برای توسعه کشتی بانوان هم در کلاسیک و هم در آلیش ادامه دارد. مازندرانی‌ها اما در این میان، سهم عمده‌ای از برنامه گسترش کشتی زنان در ایران را در اختیار دارند و اکنون با قهرمانی تیم کشتی مازندران در مسابقات آلیش بانوان کشور این را ثابت کرده‌اند.

در مسابقات کشتی آلیش زنان کشور ۲۲ استان مشارکت کردند که نشانگر بهبود پراکندگی جغرافیایی کشتی بانوان است و این رشته در بخش زنان دیگر محدود به چند استان خاص نیست. در رقابت حدود یکصد کشتی گیر مازندران بالاتر از خراسان رضوی و مرکزی قرار گرفت و قهرمان شد.

این رقابت‌ها در ۶ وزن به انجام رسید که از ۵۵ کیلو آغاز و تا مثبت ۷۵ کیلوگرم ادامه یافت. زهرا یزدانی، فاطمه فتاحی، هانیه قدرتی پور، سحر غنی زاده، مریم احمدی و هانیه عاشوری قهرمانان این مسابقات بودند. کشتی گیرانی که مسیری متفاوت در زمینه سلیقه ورزشی نسبت به دختران هم سن و سال خود در پیش گرفته‌اند.

نتایج کامل این مسابقات در لینک زیر به صورت فایل PDF قابل دریافت است:

DOWNLOAD

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: طرفداری*انتشار ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸– ساعت: ۲۳:۰۱

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.