مریم احمدی ملی پوش کشتی بانوان : کشتی زنان هم برای بسیاری از مسئولان غریبه است | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11

مریم احمدی ملی پوش کشتی بانوان : کشتی زنان هم برای بسیاری از مسئولان غریبه است

  • کد خبر : 20610
  • 16 اردیبهشت 1398 - 21:14
مریم احمدی ملی پوش کشتی بانوان : کشتی زنان هم برای بسیاری از مسئولان غریبه است

مسابقات کشتی آلیش بانوان کشور در حالی در تهران به پایان رسید که در وزن ۷۵ کیلوگرم مریم احمدی کشتی گیر شیرازی به مقام قهرمانی رسید. احمدی اکنون می‌گوید کشتی زنان در ایران هنوز، هم برای مسئولان و هم برای مردم غریبه است و تغییر نگاه‌ها به کشتی زنان به سرعت میسر نیست.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – در شرایطی که کشتی زنان در ایران به تدریج راه خود را پیدا می کند کشتی آلیش به عنوان یکی از شاخه های رشته کشتی شاهد حضور زنان ایرانی در میادین بین المللی بوده است و مسابقات قهرمانی کشور این رشته نیز جایگاه قابل قبولی پیدا کرده است.

در مسابقات کشتی آلیش زنان کشور ۲۲ استان شرکت داشتند و در رقابت حدود یکصد کشتی گیر، نفرات برتر شناخته شدند. یکی از طلایی های این مسابقات مریم احمدی کشتی گیر وزن ۷۵ کیلوگرم بود که مدال طلا را بر گردن آویخت.

احمدی در این باره اظهار کرد: این مسابقات در ۵ وزن و با هدف انتخابی تیم ملی به مدت ۲ روز به میزبانی تهران برگزار شد و نفرات برتر این دوره از پیکار‌ها به مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا که مرداد ماه در چین برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند. ما مسابقات دیگری هم در پیش داریم. مسابقات جهانی به میزبانی کره جنوبی و مسابقات هنرهای رزمی به میزبانی ترکیه نیز در شهریور و مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال سطح مسابقات کشتی آلیش کشوری بسیار بالاتر از سال گذشته بود، عنوان کرد: البته امسال شاهد حضور کم رنگ ملی پوشانی بودیم که در سال های گذشته در این رقابتها شرکت می کردند. در واقع فقط دو یا سه نفر از ملی پوشان قدیمی در این دوره از مسابقات حضور یافتند. من در این مسابقات به عنوان نماینده فارس در وزن ۷۵ کیلوگرم به میدان رفتم و در این وزن موفق به کسب عنوان قهرمانی شدم و سعیده رحیمی از اراک قدرتمندترین حریفم در این دوره از مسابقات بود. 

ملی پوش کشتی آلیش بانوان در ادامه به بیان مشکلات بانوان در این رشته ورزشی پرداخت و افزود: عدم حمایت مسئولان در استان ها یکی از عمده ترین مشکلات دختران کشتی گیر به شمار می رود. متأسفانه هنوز هم بسیاری از مسئولان، بانوان را باور ندارند و نمی توانند قبول کنند که زنان و دختران هم می توانند در این رشته ورزشی مقام آور باشند. ما نیاز به حمایت های مالی و معنوی از سوی مسئولان داریم. البته انگیزه فقط با حمایت مالی ایجاد نمی شود اما حمایت های معنوی می تواند باعث افزایش انگیزه و دلگرمی ورزشکاران شود.

احمدی با اعتقاد به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از دختران در این رشته ورزشی فعالیت دارند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از خانواده ها به دخترانشان اجازه ورود به این رشته ورزشی را نمی دهند و فرهنگ فعالیت و حضور بانوان در این ورزش هنوز هم در میان مردم جامعه ما جانیفتاده است. البته اقدامات بسیاری برای فرهنگسازی در این زمینه انجام داده شده و تلاش شده خانواده ها به حضور دختران در کشتی تشویق شوند اما واقعیت این است که هنوز نتوانسته ایم آن طور که باید موفق باشیم و دیدگاه و نگرش مردم را به حضور بانوان در این رشته تغییر دهیم.

احمدی ادامه داد: همین تعداد محدود از بانوانی هم که در این رشته فعالیت می کنند، زمانی که وضعیت و شرایط کنونی امثال من را می بینند و متوجه می شوند که مورد حمایت قرار نمی گیریم، از ادامه دادن فعالیتهایشان در این رشته ورزشی دلسرد می شوند.از مسئولین خواهشمندم که نگاه ویژه تری به بانوان ورزشی و مشکلات آنها داشته باشند. چرا که حمایتهای مسئولین باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران می شود و حتی موجبات توسعه کشتی آلیش و جذب افراد مستعد به این رشته ورزشی را فراهم خواهد کرد.

احمدی در پایان ابراز کرد: تنها حامیان و مشوقانم برادر و همسرم بوده اند. من حریف تمرینی نداشتم به همین دلیل با برادرم تمرین می کردم و همین باعث شد که برادرم فن های کشتی را از من یاد بگیرد و به این رشته علاقمند شود. جا دارد از حمایت های بی دریغ همسر و برادرم تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: فرزانه قنبر دزفولی *تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: طرفداری*انتشار ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۲۱:۱۱

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.