با شیما صفایی قهرمان نوجوان تنیس روی میز؛ دختر نیک همدان در جاده رویاها | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
22

با شیما صفایی قهرمان نوجوان تنیس روی میز؛ دختر نیک همدان در جاده رویاها

  • کد خبر : 2109
  • 26 اسفند 1396 - 7:04
با شیما صفایی قهرمان نوجوان تنیس روی میز؛  دختر نیک همدان در جاده رویاها

مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز جوانان دختر در حالی به پایان رسید که یک دختر نوجوان همدانی به نام شیما صفایی قهرمان شد. دختر نیک همدان رویای حضور در بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان را در سر می پروراند.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS ، مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز جوانان دختر در تهران برگزار شد و  شیما صفایی دختر خوش آتیه همدانی توانست قهرمان شود و به عنوان نفر اول از این مرحله به تیم ملی جوانان برسد.

نام شیما صفایی را در یکی دو سال اخیر بارها شنیده ایم. شیما اولین بار در بهمن سال 93 در مسابقات طرح هوپس که حکم مسابقات استعدادیابی تنیس روی میز کشور را دارد نام خود را مطرح کرد و قهرمان شد و این ، سرآغاز معرفی یک ستاره جدید به تنیس روی میز ایران بود.

با وجود حضور و درخشش در رویدادهای مختلف ملی و بین المللی که آخرین آن موفقیت در تور اوپن پرتغال بود ، به نظر می رسد داستان شیما صفایی ، دختر نیک همدان تازه آغاز شده است.

شیما صفایی در گفتگو با IWSPORTS درباره مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و آینده اش صحبت کرده است:

آماده برای میانمار 2018

خوشحالم که در مسابقه انتخابی تیم ملی جوانان توانستیم مقام اول را کسب کنم. تیم ملی باید تیر ماه 97 در مسابقات قهرمانی آسیا در میانمار شرکت کند و این مسابقات انتخابی به همین منظور برگزار شد.

سطح مسابقات به اندازه ای بالا بود که همه پینگ پنگ بازان پا به پای هم پیش می رفتند و مشخص نبود تا لحظه آخر چه کسی قهرمان می شود. با این وجود خوشحالم که در این بازی های حساس و نفس گیر، با توجه به تمریناتی که داشتم و زحماتی که مربیانم برای من کشیده بودند توانستم مقام کسب کنم.

مسابقات انتخابی تیم ملی دو مرحله ای بود . در رده نوجوانان ، در اردیبهشت ماه مسابقات انتخابی این رده سنی را برای قهرمانی آسیا در میانمار در پیش داریم و مسابقات جوانان و نوجوانان در آسیایی میانمار به صورت همزمان برگزار می شود و این ، تنها مسابقات پیش روی من تا زمان مسابقات آسیایی است.

من در رده سنی نوجوانان حضور دارم اما طبق آیین نامه فدراسیون تنیس روی میز ، کسانی که در رده سنی نوجوانان به مسابقه انتخابی دعوت می شوند باید در رده سنی جوانان هم مسابقه بدهند و در نهایت این فدراسیون است که تصمیم می گیرد در صورت انتخاب یک پینگ پنگ باز ، او در رده نوجوانان در مسابقات آسیایی مسابقه بدهد یا در هر دو.

همدان ؛ افتخارات و محدودیت ها

من تنها پینگ پنگ باز مطرح در سطح ملی همدان نبوده ام. الناز دبیری در همدان پیش از این سوابق برجسته ای در تنیس روی میز داشت و درسال 95 در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان عملکرد موفقی داشت و به تیم ملی دعوت شد و نفر اول تنیس روی میز دانشجویان کشور بود.

در همدان سالن تخصصی برای تنیس روی میز وجود ندارد اما در 2 سالن ، امکان تمرین تنیس روی میز وجود دارد که به صورت سانس به سانس در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد و استاندارد هم نیست. سالن استاندارد برای تنیس روی میز باید دارای سقف بلند باشد که در همدان چنین سالنی وجود ندارد. در سالن های دارای سقف کوتاه ، سرعت توپ به مراتب بیشتر از سالن های سقف بلند است و پینگ پنگ باز مجبور است به دلیل فشار هوا ، فشار بیشتری به توپ وارد کند.

با این حال مسئولان هیئت تنیس روی میز استان همدان و مربیانم برای کمک به من از هیچ کمکی فروگذار نکرده اند و از آن ها قدردانی می کنم.

روزهای دور از خانه و رویای المپیک

زندگی یک پنگ پنگ باز در این سن و سال سختی های خاص خود را دارد و با توجه به تعداد بالای مسابقه و اردو ، زمان زیادی را به سفر و دور بودن از خانه می گذرانم و خانواده ام در این زمینه به من کمک می کنند. موضوع دیگر تحصیل است که به نظر من اگر برنامه ریزی مناسبی وجود داشته باشد ورزش قهرمانی هرگز باعث لطمه به تحصیل یک ورزشکار نمی شود.

آرزوی بزرگ ورزشی من ممکن است آرزوی بسیاری از ورزشکاران باشد. می خواهم در بزرگترین مسابقه ورزشی جهان شرکت کنم و رویای من حضور در المپیک است. 2 سال تا المپیک 2020 توکیو باقی مانده و می خواهم خودم را با همین سن و سال به المپیک برسانم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.