12

لیون ۴-۱ بارسلونا | لیون فاتح لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا شد

  • کد خبر : 21275
  • 29 اردیبهشت 1398 - 20:17
لیون ۴-۱ بارسلونا | لیون فاتح لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا شد

تیم فوتبال المپیک لیون با پیروزی پرگل برابر بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. آن ها از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند و نشان دادند بهترین تیم باشگاهی قاره سبز در فوتبال زنان هستند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – پرونده لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا بسته شد و المپیک لیون توانست با برتری ۴ بر یک در فینال برابر بارسلونا قهرمان اروپا شود. مسابقه‌ای که در ورزشگاه گروپامای بوداپست در مجارستان برگزار شد و لیون باز هم قهرمانی خود را تکرار کرد.

لیون در این بازی شروعی طوفانی داشت و کار بارسا را در همان نیمه اول تمام کرد. ژنیفر ماروژان در دقیقه ۵ گل اول را برای لیون به ثمر رساند و آدا هگربرگ در دقایق ۱۴،۱۹ و ۳۰ سه گل زد و برای لیون هت تریک کرد.

هگر برگ همان بازیکن جوان نروژی است که چندی پیش به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۱۸ فوتبال جهان انتخاب شد و اکنون در فینال بوداپست نقش اصلی را در قهرمانی فرانسوی‌ها ایفا کرده است.

در نیمه دوم بازی متعادل شد و لیون که نیازی به گل‌های بیشتر نمی‌دید بازی را اداره کرد. آسیسات اوشوآلا مهاجم نیجریه‌ای بارسا در دقیقه ۸۹ یکی از گل‌های خورده آبی اناری‌ها را جبران کرد اما جام دور از دسترس بارسا بود.

این، ششمین قهرمانی المپیک لیون در لیگ قهرمانان زنان اروپا است. لیون سال گذشته با قهرمانی در اروپا به پرافتخار ترین تیم تاریخ چمپیونز لیگ زنان تبدیل شده بود و اکنون این موقعیت را تثبیت می‌کند. فرانکفورت آلمان با ۴ قهرمانی نزدیک ترین تیم به لیون است.

لیونی‌ها برای رسیدن به فینال در نیمه نهایی به سختی چلسی را حذف کردند. بارسلونا نیز در نیمه نهایی توانسته بود از سد بایرن مونیخ عبور کند. پاری سن ژرمن، ولفسبورگ، اسلاویا پراگ و کوینر نروژ، ۴ تیمی بودند که در یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ترکیب لیون در بازی فینال

ترکیب بارسلونا در بازی فینال

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*تنظیم کننده: تحریریه *منبع: طرفداری *انتشار ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۲۰:۰۹

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.