معاون ورزش و جوانان فارس: با عوامل اتفاقات شیراز برخورد شد |‏‬ عوامل درگیری حراستی نبودند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

معاون ورزش و جوانان فارس: با عوامل اتفاقات شیراز برخورد شد |‏‬ عوامل درگیری حراستی نبودند

  • کد خبر : 21894
  • 09 خرداد 1398 - 12:43
معاون ورزش و جوانان فارس: با عوامل اتفاقات شیراز برخورد شد |‏‬ عوامل درگیری حراستی نبودند

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بانوان روز پنج‌شنبه، دوم خرداد ماه برگزار شد و در یکی از بازی‌ها، دو تیم لران زاگرس شیراز و پالایش گاز ایلام در ورزشگاه پارس با هم دیدار کردند. اما در پایان این دیدار اتفاقات عجیبی رخ داد. اتفاقات شیراز قابل تامل بود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران –  در دیدار دو تیم زاگرس شیراز و پالایش گاز ایلام از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بانوان که با پیروزی یک بر صفر نماینده شیراز به پایان رسید بین اعضای تیم‌ها و بازیکنان پالایش و نیروهای خدماتی ورزشگاه محل برگزاری بازی، درگیری فیزیکی شکل گرفته است. این حادثه و حواشی آن بازتاب های گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی به دنبال داشت و تاکنون واکنش ها و اظهارنظرهای متفاوتی از سوی عوامل اجرایی مسابقه و کادرفنی تیم ها ارائه شده است.

سرمربی تیم فوتبال بانوان پالایش گاز ایلام نسبت به حضور حراست مرد در نزدیکی رختکن تیمش در شیراز معترض است و آن را یکی از مهم ترین علل ایجاد درگیری می داند. این در حالی است که طرف مقابل این دعوا را واکنش بازیکنان و مربیان پالایش به باخت غیر قابل انتظار آنها در مقابل تیم خلیج فارس عنوان می کند.

* شکست غیر قابل انتظار پالایش ایلام سرآغاز مشکلات شد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد درگیری در بازی دو تیم لران زاگرس شیراز و پالایش گاز ایلام اظهار کرد: رئیس حراست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با من تماس گرفتند و مرا در جریان این اتفاق قرار دادند. ما هم سریع جلسه ای را با حضور غلامعلی هنرپیشه رئیس هیأت فوتبال استان فارس تشکیل دادیم تا برای بررسی این اتفاق، اطلاعات دقیق تری به دست آوریم.

محسن سالاری اضافه کرد: با پیگیری هایی که در این خصوص انجام دادیم متوجه شدیم خانم سمانه امیری به عنوان نماینده هیأت فوتبال فارس در این مسابقات حضور داشتند.

وی یکی از عوامل بروز این اتفاقات را شکست غیر قابل انتظار تیم پالایش گاز ایلام در این دیدار دانست و عنوان کرد: تیم زاگرس شیراز در هفته ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور مقابل میزبانش پالایش گاز ایلام با دو گل شکست خورد اما در هفته هفدهم و دور برگشت از این رقابتها تیم زاگرس موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم حریف را شکست دهد. اظهارات افراد حاضر در ورزشگاه گویای آن است که به ثمر رسیدن اولین گل توسط فارسی ها سرآغازی برای به وجود آمدن این مشکلات شد.

سالاری در همین راستا افزود: گویا پالایش گاز ایلام انتظار شکست برابر تیم زاگرس را نداشته است به همین دلیل بازیکنان این تیم در طول بازی مدام به داور اعتراض می کنند. حتی اواسط نیمه دوم تیم ایلام قصد ترک زمین را داشته اند. اما نماینده فدراسیون آنها را مجاب به ادامه بازی می کند.

وی ادامه داد: بعد از اتمام بازی در رختکن درگیری پیش می آید و نیروهای خدماتی مجموعه با شنیدن سرو صدا و برای جلوگیری از شدت گرفتن درگیری در محل حضور پیدا می کنند.

سالاری تصریح کرد: مدیران مجموعه های ورزشی موظف هستند اگر اتفاقی در مجموعه بیفتد، تمام جزئیات اتفاق را به مدیر حراست اداره کل ورزش و جوانان اطلاع رسانی کنند. مدیر مجموعه پارس هم بعد از اتفاقات شیراز اطلاعات لازم را در اختیار آقای اسماعیلی مسئول حراست اداره قرار می دهند.

* نیروهای درگیر، حراستی نبودند

وی با تأکید بر اینکه نیروهایی که در مجموعه حضور داشتند حراستی نبودند بلکه نیروهای خدماتی بودند، بیان کرد: نیروهای خدماتی که برای جلوگیری از حضور آقایان در مجموعه حضور داشتند با شنیدن سر و صدا و از سر دلسوزی و بدون اینکه به عواقب این کار بیاندیشند در درگیری دخالت میکنند.

* نیروهای خدماتی حق دخالت در رویدادهای ورزشی بانوان را ندارند

سالاری با اعتقاد به اینکه نیروهای خدماتی به هیچ عنوان حق دخالت در رویدادهای ورزشی مخصوص بانوان را ندارند و اگر اتفاق ناخوشایندی رخ داد باید از طریق ۱۱۰ اقدام کنند، گفت: رجلسه ای را با حضور مدیر مجموعه پارس و نیروهای خدماتی این مجموعه برگزار کردیم و تمام جزئیات مربوط به این اتفاق را مورد بررسی قرار دادیم. با عوامل این امر و فردی که مرتکب این اشتباه شده است، برخورد جدی صورت گرفته و تذکرات لازم را هم به نیروهای خدماتی داده ایم و به آنها اعلام کردیم که تحت هیچ شرایطی حق دخالت و ورود در امر برگزاری مسابقات را ندارند.

این مقام مسئول توصیه کرد: در هنگام بروز این اتفاقات نیروهای هیأت و نماینده فدراسیون وظیفه دارند افراد را به آرامش دعوت کنند. هیأت های ورزشی هم موظف هستند شرایط امنیتی لازم را در محل برگزاری رویدادهای ورزشی بانوان فراهم کنند تا بانوان بتوانند بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای فعالیت های ورزشی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در رقابت های ورزش زنان حتی خبرنگاران زن هم برای ورود و خروج به شدت کنترل می شوند و پدران، همسران و برادران بازیکنان فوتبال هم اجازه حضور در استادیوم را ندارند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با ابراز تأسف از اتفاقات شیراز عنوان داشت: ما قویاً از رویدادهای ورزشی بانوان در استان حمایت می کنیم چرا که باور داریم که ورزش بانوان سهم بسزایی در افتخارات ورزش فارس دارد. امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات ناخوشایند و ناگوار  نباشیم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: فرزانه قنبر دزفولی *تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ – ساعت ۱۲:۴۴

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.