جوان‌ترین گلزن لیگ برتر از سیرجان می‌آید | زهره عرفانی: باورم نمی‌شد گلزنی کرده ام | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16

جوان‌ترین گلزن لیگ برتر از سیرجان می‌آید | زهره عرفانی: باورم نمی‌شد گلزنی کرده ام

  • کد خبر : 21947
  • 10 خرداد 1398 - 17:32
جوان‌ترین گلزن لیگ برتر از سیرجان می‌آید | زهره عرفانی: باورم نمی‌شد گلزنی کرده ام

گلزن نوجوان لیگ برتر فوتبال بانوان بعد از گلزنی خود در لیگ برتر در ۱۶ سالگی  از اهداف بعدی‌اش می‌گوید. زهره عرفانی که یکی از محصولات سیرجان و مریم جهان نجاتی در فوتبال استان کرمان است به سرعت راه خود را در لیگ برتر فوتبال بانوان و تیم های ملی گشوده است.

آی دبلیو اسپورتس – جوان‌ترین گلزن لیگ برتر از سیرجان می‌آید . زهره عرفانی دختر ۱۵ ساله و ریز نقش سیرجانی در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بانوان با ثبت گل ششم تیمش مقابل پارس جنوبی بوشهر نقل محفل شد. گلزنی یک بازیکن نوجوان در لیگ برتر بانوان پیش از هر چیز نشانگر اعتماد مثبت مریم جهان نجاتی سرمربی شهرداری سیرجان به جوانان است.

زهره عرفانی متولد هشتم تیر ۱۳۸۲ است که در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل است. در ۸ سالگی توسط مریم جهان نجاتی استعدادیابی و به آکادمی باشگاه گل گهر سیرجان فراخوانده می‌شود و ۴ سال در آکادمی گل گهر سیرجان زیر نظر جهان نجاتی کار می کند.

پیشرفت سریع او باعث می‌شود در لیگ ۹۶ و زمانی که ۱۴ ساله بود به تمرینات تیم شهرداری سیرجان در لیگ برتر اضافه شود و در نهایت پس از یک فصل، در آستانه لیگ ۹۸-۹۷ با شهرداری سیرجان قرارداد می‌بندد. نکته جالب این است که شاید بتوان زهره عرفانی را یک فوتسالیست قلمداد کرد.

او با گل گهر سیرجان قهرمان لیگ فوتسال استان کرمان شده و با ۱۶ گل عنوان بهترین گلزن را به دست آورده است. همچنین او بخشی از تیم قهرمان استان کرمان در مسابقات دانش آموزی متوسطه اول کشور بوده است اما امروز یک فوتبالیست به حساب می‌آید.

زهره عرفانی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد زندگی این روزهایش به عنوان بازیکنی در سطح اول فوتبال زنان ایران سخن گغته است:

برای تیم شهرداری سیرجان چند بار به میدان رفتید و چند گل به ثمر رساندید؟

دو بازی دو گل؛ در بازی دوستانه مقابل تیم شهرستان انار در ورزشگاه تختی سیرجان به عنوان بازیکن اصلی در پست هافبک چپ وارد زمین شدم و در اواسط نیمه دوم توانستم گل بزنم. در بازی هفته قبل شهرداری سیرجان و پارس جنوبی بوشهر هم در نیمه دوم دقیقه ۵۵ وارد زمین شدم و توانستم گل ششم (گل آخر) تیمم را به ثمر برسانم. البته در همه ی بازی های خانگی و خارج از خانه روی نیمکت ذخیره ها ی تیم حضور داشتم، نشده که روی سکو ها باشم.

باید از اولین گل رسمی تان هیجان زده باشید

همین طور است. خیلی دوست داشتم بتوانم در این بازی گل بزنم که خوشبختانه به حقیقت پیوست. خوشحال بودم و اصلاً باورم نمی شد که بتوانم در این سطح از مسابقات کشور خوب بازی کنم و گل به این زیبایی بزنم. این گل را مریم جهان نجاتی مربی ام تقدیم کردن.

از تیم ملی نونهالان بگویید و اینکه چرا به مسابقات آسیایی اعزام نشدید؟

خانم جهان نجاتی من را برای تیم ملی نونهالان استعداد یابی ام کردند؛ طی یک سالی که بازیکن تیم ملی بودم در تمام اردوهای تیم ملی حضور داشتم، متاسفانه به علت مصدوم شدن از ناحیه مچ پا نتوانستم به مسابقات آسیایی تاجیکستان اعزام شوم.

چه شد که به تیم زیر ۱۶ سال هم فراخوانده شدید؟

در راه یافتن به تیم ملی نوجوانان هم خانم جهان نجاتی معرفم بود؛ برای مرحله دوم مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا در رده سنی دختران زیر ۱۶ سال آسیا دعوت شدم که با تیم‌های استرالیا، لائوس و ویتنام مسابقه دادیم و حضور در این بازی‌ها تجربه مفیدی برای من بود گرچه نتوانستیم به مرحله بالاتر صعود کنیم. در این رقابتها در بازی آخر مقابل تیم ویتنام تقریباً دقیقه ۵۵ به میدان رفتم..

به عنوان یک بازیکن جوان، چه اهدافی را دنبال می کنید؟

دوست دارم از آنچه امروز هستم بهتر شوم و هیچ وقت از هدف اصلی ام دور نشوم. امیدوارم به سرعت بتوانم به بازیکن فیکس تیمم در لیگ برتر تبدیل شوم . در تیمی حضور دارم که اغلب نفرات آن بومی هستند و همیشه روی سکو است. علاوه بر این در رده ملی، می خواهم برای تیم ملی بازی کنم و در دوره های آینده مسابقات قهرمانی آسیا شانس بازی برای تیم ملی را به دست بیاورم.

علت حضور پر تعداد بازیکنان سیرجانی در تیم های ملی چیست؟

این طور باید بگویم خانم جهان نجاتی یک مربی بازیکن ساز است من هم مثل ندا رضاپور ۱۹ ساله، مهدیه آمیغی ۲۱ ساله، مریم سروری ۱۶ ساله، هستی فروزنده ۱۵ ساله و فاطمه ستوده همه زیر دست ایشان پرورش یافتیم و به تیم ملی رسیدیم. در واقع هیچ مربی در لیگ برتر نمی آید با تعداد زیادی از بازیکنان زیر ۱۷ سال شرکت کند؛ خانم جهان نجاتی به بازیکنانی امثال من اعتماد کرد.

صحبت پایانی پدیده لیگ برتر

تشکر از پدر و مادرم دلسوزم که همیشه حامی من بودند همچنین از خانم جهان نجاتی که از ابتدای فعالیتم در رشته فوتبال با من خیلی کار کرد؛ الان هم که به این سطح از فوتبال رسیدم مدیون زحمات چندین ساله ایشان هستم، جا دارد از طریق این رسانه از ایشان کمال تشکر را داشته باشم گر چه هر آنچه بگویم کم است؛ ان شاء ا… بتوانیم با بازیهای خوب و کسب رتبه ای در شان تیم شهرداری سیرجان در پایان لیگ برتر، جواب گوشه ای از زحمات این مربی بزرگ را بدهیم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: مرتضی شول افشارزاده *تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ – ساعت ۱۷:۹۱۱۲

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.