20

ساناز پرهیزی قهرمان دوگانه ایران : هدفم ارتقا رنکینگ جهانی است

  • کد خبر : 22013
  • 11 خرداد 1398 - 14:23
ساناز پرهیزی قهرمان دوگانه ایران : هدفم ارتقا رنکینگ جهانی است

ساناز پرهیزی قهرمان بی بدیل و یکه تاز دختران ایران در رشته ورزشی دوگانه است که در طول دوران کوتاه فعالیتش در این رشته ورزشی، موفق شده افتخارات بسیاری را در مسابقات مختلف کسب کند.وی اخیراً جهت شرکت در مسابقات جهانی به اردوی انتخابی تیمی باشگاهی فراخوانده شده است.

ساناز پرهیزی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در خصوص چگونگی حضورش در این دوره از اردوهای اعزام به مسابقات برون مرزی، اظهار کرد: در سال گذشته همراه با تیم جوان کرج در لیگ دوگانه شرکت کردم. در این مسابقات که به صورت اسپرینت یا مسافت کوتاه (پنج کیلومتر دو، ۲۰ کیلومتر دوچرخه و ۵/۲ کیلومتر دو) برگزار شد، ۵۵ ورزشکار از ۱۱ تیم در رده های سنی جوانان، امید و بزرگسالان حضور داشتند و در نهایت تیم جوان کرج توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و قرار بر این شد که شرایطی فراهم شود تا تیم قهرمان بتواند در مسابقات برون مرزی شرکت کند.

پرهیزی با اشاره به اینکه اردوی تیم دوگانه منتخب باشگاهی ایران با هدف آمادگی بیشتر جهت حضور نماینده باشگاه های کشور در رقابت های قهرمانی برگزار شد، بیان کرد: علاوه بر بازیکنان تیم جوان کرج تعدادی از ورزشکاران منتخب از تیم های دیگر را هم به اردو دعوت کردند و این اردو با حضور ۱۳ نفر پیگیری شد.

وی یادآوری کرد: در هر مرحله از اردو تست هایی برای ارزیابی سطح توانایی و سنجیدن آمادگی بدن ورزشکاران گرفته می شد. در مرحله اول ۸ نفر و در مرحله دوم ۴ الی ۵ ورزشکار انتخاب شدند و خوشبختانه اسم من هم در لیست منتخبین قرار گرفته است.

پرهیزی سطح اردوهای تدارکاتی را از نظر کمی و کیفی بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این اردوها از امکانات مطلوبی بهره می بریم و از محل اسکان و تغذیه مناسبی برخوردار هستیم و مسیرهای تمرینی بسیار خوبی هم برای ما در نظر گرفته شده بود.

وی با تأکید بر اینکه تیم ایران قرار است در مسابقات مسافت اسپرینت دو گانه (۵ کیلومتر دو، ۲۰ کیلومتر دوچرخه سواری و ۲/۵ کیلومتر دو) شرکت کند، اعلام کرد: این مسابقات بین کشورهای اروپایی و با میزبانی رومانی برگزار می شود و تیم ایران به عنوان مهمان آسیایی در این رویداد شرکت خواهد کرد. در واقع ما مسابقات مهمی در پیش داریم چراکه در این رقابتها رنکینگ جهانی تعیین می شود. بازیکنانی که در این مسابقات شرکت می کنند اگر بتوانند قدرتمند ظاهر شوند و خوب بدرخشند رنگینگ جهانی کسب می کنند. به نفرات اول تا دهم هم مبلغی به عنوان جایزه تعلق می گیرد.

پرهیزی با یادآوری اینکه اعزام به این مسابقات باشگاهی است و تمام هزینه ها را باشگاه متقبل شده است، تصریح کرد: تجهیزات من در سطح خوبی است اما تجهیزات مناسب تری نیاز دارم که درخواست داده ام و امیدوارم این تجهیزات تا قبل از مسابقات به دستم برسد.

وی در رابطه با وضعیت تمریناتش گفت: در حال حاضر تمرینات ما به خوبی پیگیری می شود و از مربی مجرب و توانمندی بهره می بریم. در واقع مربی تیم ملی دوگانه، مربی اصلی من در این رشته ورزشی هستند. البته مربی دو و میدانی ام در شیراز هم همیشه برایم زحمت کشیده اند و بخش عمده ای از موفقیتم در این رشته ورزشی را مدیون ایشان هستم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بانوان دوگانه کار ایران پتانسیل مقام آوری در مسابقات جهانی را دارند، گفت: در حال حاضر نمی توانم بگویم که سطح فنی بانوان کشور ما با سطح بازیکنان جهان برابری می کند اما ایران از بانوان مستعدی در این رشته ورزشی بهره می برد که قطعاً می توانند در آینده ای نزدیک در رقابتهای جهانی بدرخشند. هیچ چیز غیر ممکن نیست. مدال آوری در رقابتهای جهانی دشوار است اما غیرممکن نیست. امکان دارد در مسابقه اتفاقات غیرقابل پیش بینی و غیرمنتظره ای رخ دهد که در نتیجه رقابت ها تأییرگذار باشد.

پرهیزی در پایان ابراز کرد: خانواده ام همیشه مرا در تمام مراحل زندگی پشتیبانی کرده اند و یکی از بهترین مشوقان من در مسیر دستیابی به موفقیت هایم بوده و هستند. جا دارد از خانواده، مربیان و تمام کسانی که در این راه از من حمایت کرده اند، تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: فرزانه قنبر دزفولی *تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ – ساعت ۱۳:۲۹

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=22013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.