12

لیگ جهانی کاراته وان شانگهای | برنز خاکسار و عباسعلی؛ دستاورد ایران در چین

  • کد خبر : 22332
  • 19 خرداد 1398 - 14:59
لیگ جهانی کاراته وان شانگهای | برنز خاکسار و عباسعلی؛ دستاورد ایران در چین

پایان کار دختران کاراته کای ایران در مرحله چهارم لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۱۹ در چین با ۲ مدال برنز برای دختران ایران همراه بود. حمیده عباسعلی و طراوت خاکسار در اوزان خود برنز گرفتند و تلاش شیما آل سعدی برای کسب برنز ناتمام ماند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ لیگ جهانی کاراته وان شانگهای به عنوان چهارمین مرحله این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ در حالی برگزار شد که ایران در کومیته ۵ نماینده در بخش بانوان داشت و به ۲ مدال رسید.

در این مسابقات طراوت خاکسار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. او در مبارزه حریف قدرتمند خود اول تزو یون ون از چین تایپه را ۴ بر صفر شکست داد و در دور دوم مایا شرر از سوئیس را ۵ بر یک مغلوب کرد.

خاکسار در دور رسوم در اتفاقی غیر منتظره ۲ بر یک مغلوب جیامی دینگ از چین شد و با راهیابی دینگ به فینال، به جدول شانس مجدد رفت. او ابتدا ۲ بر صفر خمسی تیپاوان از تایلند را شکست داد و سپس با غلبه ۳ بر صفر بر لورنا بوسا از ایتالیا به مدال برنز دست یافت.

حمیده عباسعلی چهره موفق ماه‌های اخیر کاراته ایران دیگر مدال آور ایران در شانگهای بود که در به اضافه ۶۸ کیلو برنز گرفت. او در دور اول پس از تساوی صفر صفر برابر سو آن ژو ون از چین تایپه در هانتی برنده اعلام شد.

در دور دوم عباسعلی ۲ بر صفر به منگ منگ گائو از چین باخت تا در شرایط پیچیده‌ای قرار گیرد اما صعود کاراته کای چینی به فینال، عباسعلی را رپه شارژ فرستاد و حمیده در اولین مسابقه در جدول شانس مجدد فابینه کافمن از سوییس را ۸ بر صفر شکست داد.

پیروزی ۴ بر صفر برابر لائورو پالاسیو از اسپانیا و قهرمان اروپا حمیده را به رده بندی برد و در نهایت عباسعلی توانست سلیو فراکوتی از ایتالیا را ۳ بر ۲ شکست دهد و با مدال برنز به کار خود در چین خاتمه دهد.

شیما آل سعدی در جدول رپه شارژ به سد حریف ژاپنی برخورد و حذف شد

شیما آل سعدی کاراته کای شیرازی ایران در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم در دور اول برابر جوانا رکویچ از صربستان ۶ بر ۳ باخت و با راهیابی حریفش به فینال، این فرصت را به دست آورد تا در جدول شانس مجدد رقابت کند. شیما در رپه شارژ ابتدا ۱۰ بر یک ژوناشی گابالرو از مکزیک را برد اما با شکست ۴ بر ۲ برابر آیامی موریگوچی از ژاپن از رسیدن به مرحله بعد بازماند.

در همین وزن رزیتا علیپور در دور اول پس از تساوی یک بر یک برابر آنا لنارد از کرواسی در سنشو برنده شد اما در دور دوم برابر لیلا هورتالت از فرانسه در موقعیتی مشابه پس از تساوی یک بر یک، این بار در سنشو باخت و حذف شد.

در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم نیز سارا بهمنیار کاراته کای اهل آستانه اشرفیه در دور نخست کریستینا کاواکوپولوآ از یونان را یک بر صفر شکست داد و همین نتیجه را در دور دوم برابر لوسیا کواسیکوآ از اسلواکی تکرار کرد اما در دور سوم با شکست در سنشو برابر بتینا پلانک از اتریش از دور مسابقات کنار رفت.

در کاتای تیمی تیم ایران با ترکیب الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده در مصاف با مالزی، چین، روسیه و هنگ کنگ دوم شد و به دیدار رده بندی رفت و با شکست برابر ویتنام چهارم شد. در کاتای انفرادی نیز فاطمه صادقی حذفی زودهنگام داشت و در دور اول با مسابقات وداع کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=22332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.