13

دور آفریقا در 30 روز | چالش جدید برای ثریا آقایی و ثمین عابد خجسته

  • کد خبر : 23352
  • 05 تیر 1398 - 9:09
دور آفریقا در 30 روز | چالش جدید برای ثریا آقایی و ثمین عابد خجسته

ثریا آقایی و ثمین عابد خجسته چهره‌های برتر بدمینتون بانوان ایران برای حضور در ۴ تورنمنت بین المللی راهی قاره سیاه شده‌اند. این ۲ بدمینتون باز برای کسب امتیاز کافی به منظور ارتقای جایگاه خود در رنکینگ جهانی ۳۰ روز در آفریقا درگیر مسابقه هستند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس، در فاصله یک سال مانده به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بدمینتون بانوان ایران چشم خود را برای حضور نمایندگانش در المپیک تابستانی به ۲ بدمینتون باز پرتلاش خود دوخته است: ثریا آقایی و ثمین عابدخجسته.

ثریا آقایی با تجربه تر و ثمین عابدخجسته جوان تلاش می‌کنند با حضور در مسابقات بین المللی امتیاز بگیرند و رتبه خود را در رنکینگ فدراسیون جهانی ارتقا دهند. این ارتقا به معنای افزایش شانس حضور در المپیک خواهد بود و هر ۲ ملی پوش با هزینه شخصی در مسابقات بین المللی شرکت می‌کنند.

یک سال پس از این که ثمین عابد خجسته در ۲ تورنمنت آفریقایی شرکت کرد اکنون او و ثریا آقایی بار دیگر راه قاره سیاه را در پیش گرفته‌اند.  بنین، ساحل عاج، غنا و نیجریه مقصد ثمین عابد خجسته و ثریا آقایی هستند.

 مسابقات بین المللی بدمینتون بنین ۶ تا ۹ تیر، مسابقات بین المللی ساحل عاج ۱۳ تا ۱۶ تیر در آبیجان، مسابقات بین المللی غنا ۲۷ تا ۳۰ تیر در آکوا و مسابقات بین المللی نیجریه ۲ تا ۵ مرداد در لاگوس برگزار می‌شود.

موفقیت در این مسابقات هم برای ثمین و هم ثریا به معنای یک گام بلند به سوی کسب سهمیه است. نکته اصلی اما در این میان این است که آن‌ها باید برای این مسیر از جیب هزینه کنند. فدراسیون بدمینتون توان پرداخت هزینه‌های اعزام به تورنمنت‌ها را ندارد و به ثمین و ثریا اختیار حضور آزاد در مسابقات را داده است.

سؤال این است که در صورت کسب سهمیه المپیک توکیو توسط ثریا آقایی و ثمین عابد خجسته این موفقیت تا چه اندازه فردی و در چه مقیاسی، ملی ارزیابی می‌شود؟ در آن شرایط احتمالاً نه ثریا و نه ثمین درباره هزینه‌های شخصی خود سخنی به میان نخواهند آورد اما این موضوع قابل عبور نیست.

به عبارت دیگر زمانی یک افتخار شریک پیدا می‌کند که برای کسب آن، سرمایه گذاری مشارکتی انجام شده باشد اما به نظر می‌رسد هم ثریا آقایی و هم ثمین عابد خجسته در این راه یاوران زیادی ندارند. این موضوع، آشکارا جایگاه آن‌ها را در مقایسه با بسیاری از ملی پوشان در سایر رشته‌ها متمایز و ویژه می‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=23352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.