16

تکراری مثل موفقیت های سارا | خادم الشریعه سهمیه جام جهانی شطرنج را کسب کرد

  • کد خبر : 23452
  • 06 تیر 1398 - 7:48
تکراری مثل موفقیت های سارا | خادم الشریعه سهمیه جام جهانی شطرنج را کسب کرد

شنیدن خبر موفقیت های سارا خادم الشریعه شطرنج باز ارزشمند ایران برای اهالی ورزشی به تکراری شیرین تبدیل شده است. خادم الشریعه سهمیه جام جهانی شطرنج را کسب کرد تا به دوران طلایی خود ادامه دهد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ قهرمانی سارا خادم الشریعه در مسابقات شطرنج غرب آسیا یک چالش کوچک برای دختر اول شطرنج ایران بود. با تجربه حضور در میادین بزرگ جهانی، مسابقات غرب آسیا برای سارا خادم الشریعه کوچک بود و البته تقدیر این بود که مسیر قهرمانی او از شکست دادن هموطنش عبور کند و بدین ترتیب خادم الشریعه سهمیه جام جهانی شطرنج را کسب کرد .

سارا در مسابقه تعیین قهرمان غرب آسیا از سد دیگر نماینده جوان ایران مبینا علی نسب عبور کرد و علاوه بر قهرمانی سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورد. این مسابقه دو جانبه زمانی در نظر گرفته شد که 9 دور رقابت سارا با شطرنج باز جوان و نوظهور، مبینا علی نسب به امتیاز نهایی برابر انجامید.

با پیروزی سارا خادم الشریعه بر مبینا علی نسب اکنون سارا سهمیه پنجم شطرنج ایران در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده است. 4 سهمیه دیگر ایران در بخش مردان توسط پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایى، علیرضا فیروزجا و احسان قائم مقامی به دست آمده بود.

حضور در جام جهانی برای سارا خادم الشریعه فرصت جدیدی برای رقابت با نفرات برتر جهان و ارتقای جایگاه در رنکینگ فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) است. سارا خادم الشریعه در حال حاضر نفر هجدهم رنکینگ شطرنج بازان زن جهان است.

جام قهرمانی و مدال نفر اول مسابقات غرب آسیا؛ متعلق به سارا خادم الشریعه

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=23452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.