15
با برتری برابر هلند

آمریکا قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شد

  • کد خبر : 24026
  • 16 تیر 1398 - 22:33
آمریکا قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شد
تیم ملی آمریکا با پیروزی برابر هلند قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شد. گل های مگان راپینو و رز لاول قفل دروازه لاله های نارنجی را شکست

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ پرونده جام جهانی فوتبال زنان امروز یکشنبه ۱۶ تیر بسته شد و پس از رقابت ها ۲۴ تیم در خاک فرانسه، آمریکا توانست قهرمانی جهان را به دست بیاورد. این چهارمین قهرمانی آمریکا در جام جهانی زنان است.

در ورزشگاه المپیک لیون، آمریکا برای باز کردن دروازه هلند تا دقیقه ۶۱ بازی صبر کرد. پس از بارها تهدید کردن دروازه هلند در نیمه نخست، مگان راپینو در دقیقه ۶۱ از روی نقطه پنالتی گل اول را به ثمر رساند.

در دقیقه ۶۹ نوبت به رز لاول رسید تا کار هلند را تمام کند. شانس آمریکایی ها برای پیروزی، پیش از آغاز مسابقه به مراتب بیش از هلندی ها تخمین زده می شد و آنها توانستند قهرمانی دوره گذشته را تکرار کنند.

این قهرمانی و اقتدار مزد توسعه حرفه ای فوتبال زنان آمریکا به تبع سطح بالای ورزش زنان در این کشور است. ۴ سال پس از قهرمانی در کانادا، آمریکا توانست دوباره قهرمان جهان شود. آنها در ۸ دوره جام جهانی ۴ قهرمانی و یک نایب قهرمانی دارند و در ۳ دوره اخیر از سال ۲۰۱۱ به بعد، همواره در فینال حضور داشته اند.

(L-R)Ali Krieger of USA women, Rose Lavelle of USA women, Vivianne Miedema of Netherlands

در جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ فرانسه، ۱۴۶ گل در ۵۲ مسابقه به ثمر رسید و مگان راپیتو ستاره تیم ملی آمریکا بهترین بازیکن تورنمنت شد و کفش طلا را از آن خود کرد. راپینو به همراه الکس مورگان هم تیمی اش و الن وایت انگلیسی با ۶ گل بهترین گلزنان جام بودند.

ساری ون ونندال سنگربان هلند بهترین دروازه بان جام جهانی شد، گیلیا گوین از آلمان پدیده مسابقات بود و جایزه بازی جوانمردانه نیز به فرانسه، میزبان تورنمنت رسید که در یک چهارم نهایی به دست آمریکا حذف شد.

جداول مرحله گروهی جام جهانی

  

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=24026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.