15

ژاپن میزبان هندبال زنان آسیا شد ؛ مسیر حساس تیم ملی ؛ از مربی تا بازی های تدارکاتی

  • کد خبر : 2455
  • 08 فروردین 1397 - 21:19
ژاپن میزبان هندبال زنان آسیا شد ؛ مسیر حساس تیم ملی ؛ از مربی تا بازی های تدارکاتی

میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا به ژاپن رسید تا تیم ملی هندبال زنان ایران آذر ماه امسال برای حضور در این مسابقات همچون 2 دوره گذشته راهی شرق آسیا شود.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSports ؛ کنفدراسیون هندبال آسیا به طور رسمی میزبانی ژاپن از مسابقات هندبال زنان آسیا در سال 2018 را تایید کرد و بدین ترتیب سرزمین آفتاب تابان 10 تا 17 آذر میزبان این رویداد آسیایی خواهد بود.

میزبانی ژاپنی ها از این مسابقات به معنای تلاش آن ها برای کسب دومین قهرمانی در ادوار مسابقات هندبال زنان آسیا و قد علم کردن در برابر اقتدار کره جنوبی در قاره کهن است.

ژاپن از سال 2004 به این سو میزبان این رقابت ها نشده بود و پس از 14 سال این مسابقات بار دیگر در خاک ژاپن برگزار می شود و این بهترین فرصت برای جبران ناکامی در فینال سوون 2016 است.

ژاپن در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا تا فینال پیش رفت و به رقیب اصلی و قدرتمند خود در راه قهرمانی یعنی کره جنوبی برخورد کرد و با شکست 20 بر 30 از میزبان به نایب قهرمانی بسنده کرد. چهارمین شکست در پنجمین فینال در همه ادوار قهرمانی زنان آسیا.

ژاپن در 2 دوره اخیر در فینال با کره جنوبی روبرو شده و هر 2 بار بازنده بوده است و این بار می خواهد با بهره مندی از امتیاز میزبانی ، حریف قدرتمند خود را زمین گیر کند. اتفاقی که در 4 فینال از 5 فینالی که ژاپنی ها به آن رسیده اند رخ نداده و ژاپن همه فینال ها را به کره باخته و در تنها فینالی که برنده بوده ، چین را برابر خود می دیده است.

اما تیم ملی ایران ، حالا 8 ماه برای برنامه آماده سازی خود در راه آسیایی شدن فرصت دارد. پس از نتایج نه چندان جالب در دوره گذشته در کره جنوبی ، موفقیت نماینده ایران در مسابقات غرب آسیا و لیگ باکیفیت 96 ، این انتظار از تیم ملی می رود که نمایشی متفاوت در ژاپن ارائه کند.

چالش اول در این راه تعیین مربی است. تیم ملی هندبال بانوان پس ا مسابقات قهرمانی آسیا در سوون کوه جنوبی ، تاکنون مربی نداشته است و برای مدت ها زمزمه حضور ساندرا کولاکوویچ صرب در راس تیم ملی به گوش می رسید اما این گزینه عملا منتفی به نظر می رسد.

به نظر می رسد ، فدراسیون هندبال برای استخدام یک مربی خارجی کاملا مصر است و البته این امر کاملا منطقی است. در دوران گذار هندبال زنان ایران و تلاش برای نزدیک شدن به سطح هندبال شرق آسیا ، تزریق دانش جهانی به هندبال زنان ایران اجتناب ناپذیر است.

بدین ترتیب به نظر می رسد فدراسیون هندبال به زودی و با جدیت دوچندان موضوع حضور یک مربی خارجی در تیم ملی بانوان را دنبال خواهد کرد و از دست دادن زمان ، به صلاح نخواهد بود.

از سوی دیگر موضوع زمان بندی آغاز لیگ برتر هندبال بانوان 97 با توجه به برنامه زمان بندی حضور تیم ملی در ژاپن از 10 تا 17 آذر از یک سو و برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات تدارکاتی از سوی دیگر چالش دیگری برای فدراسیون هندبال است. به خاطر داریم که تیم ملی در سوون 2018 بدون بازی تدارکاتی عازم کره شد و بی جانی ریشه از ساقه پیدا بود و این اتفاق در 2018 قطعا برای تیم ملی رخ نخواهد داد.

* حامد اسماعیلی

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.