19

کاراته قهرمانی آسیا | عباسعلی و خاکسار طلایی شدند؛ کاتای تیمی نقره و فاطمه صادقی برنز گرفتند

  • کد خبر : 24672
  • 30 تیر 1398 - 9:12
کاراته قهرمانی آسیا | عباسعلی و خاکسار طلایی شدند؛ کاتای تیمی نقره و فاطمه صادقی برنز گرفتند

در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان دختران کاراته کای ایران خوش درخشیدند. طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی مدال طلا کسب کردند. کاتای تیمی و رزیتا علیپور نقره گرفتند و فاطمه صادقی به مدال برنز رسید.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان به پایان مسابقات بخش انفرادی خود رسید و سهم دختران کاراته کای ایران 3 مدال در کومیته و 2 مدال در کاتا بود که یکی از 2 مدال کاتا در کاتای تیمی به دست آمد.

طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم برابر دپیکا دیمان از هند و مائه اسو از فیلیپین پیروز شد. او در سومین و چهارمین مسابقه خود آنو آریکاری از نپال و کوک آگونگ از اندونزی را شکست داد و فینالیست شد. طراوت در دیدار نهایی ۷ بر صفر راخیموآ از ازبکستان را شکست داد و مدال طلا را به دست آورد. قهرمانی قابل پیش بینی برای طراوت که در ماه های اخیر در اوج قرار داشته است

حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+کیلوگرم با پیروزی برابر حریفانی از ازبکستان، هند و هنگ کنگ به دیدار نهایی راه پیدا کرد. عباسعلی در دیدار فینال 4 بر 2 صوفیا برولتسوا از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلای آسیا دست پیدا کرد.

رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم با پیروزی برابر حریفانی از هنگ کنگ، فیلیپین و ژاپن فینالیست شد و برای کسب مدال طلا حریف ژیائو یان از چین بود که در هانتی برابر وی بازنده شد و به مدال نقره آسیا بسنده کرد.

سارا بهمنیار کاراته کای اهل آستانه اشرفیه در وزن ۵۰- کیلوگرم در دور اول تی هونگ دین از ویتنام را برد اما در دور دوم برابر میهو میاهارا از ژاپن شکست خورد. بهمنیار  در جدول شانس مجدد پس از پیروزی بر نماینده تاجیکستان، ۵ بر ۴ مغلوب ران ران لی از چین شد و دستش از مدال برنز کوتاه ماند.

کاتای تیمی ایران در تاشکند نقره ای شد

زهرا یاوری در وزن ۶۸- کیلوگرم در دیدار رده بندی با شکست ۶ بر ۴ برابر کایو سومیا از ژاپن از رسیدن به برنز بازماند و چهارم شد. یاوری در جدول اصلی با شکست برابر حریف اندونزیایی به رپه شارژ رفته بود

فاطمه صادقی کاتاروی جوان ایران در دور اول در گروه ۲ با ۲۴.۶ امتیاز به عنوان نفر دوم گروه، راهی نیمه نهایی شد. در نهایت وی نتوانست به فینال برسد اما کاتاروی جوان ایران در دیدار رده بندی با پیروزی بر آدا وونگ از کره جنوبی صاحب نشان برنز شد.

تیم ایران در کاتای تیمی با ترکیب الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده با هدایت فرحناز ارباب نایب قهرمان قاره شد. جای فاطمه چالاکی ملی پوش کاراته ایران در این مسابقات خالی بود. وی به دلیل آسیب دیدگی شدید چشم پس از سانحه تصادف حضور در تیم ملی را از دست داد و تحت مداوا قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=24672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.