تکواندوی نوجوانان آسیا | 5 طلا و 2 نقره سهم دختران ایران و ناکامی غیر منتظره مومن زاده | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18

تکواندوی نوجوانان آسیا | 5 طلا و 2 نقره سهم دختران ایران و ناکامی غیر منتظره مومن زاده

  • کد خبر : 24767
  • 31 تیر 1398 - 22:08
تکواندوی نوجوانان آسیا | 5 طلا و 2 نقره سهم دختران ایران و ناکامی غیر منتظره مومن زاده

مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا در اردن به پایان رسید و تیم ملی ایران در بخش دختران در ۱۰ وزن، صاحب ۵ مدال طلا و ۲ مدال نقره شد. اتفاق عجیب و ناکامی غیر منتظره ملی پوشان در این مسابقات، ترک تورنمنت بدون مدال برای مهلا مومن زاده بود. نایب قهرمان جهان در منچستر!

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ دهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا در اردن در حالی برای تیم ندا زارع به پایان رسید که ایران در 10 وزن دختران در 7 وزن مدال گرفت و در 3 وزن دیگر در عین شایستگی به مدالی دست نیافت. این عملکرد به کاروان ایران کمک کرد مقتدرانه قهرمان آسیا شود.

4 مدال از این 7 مدال در روز نخست به دست آمد و کار در روز دوم تکمیل شد گرچه از دست دادن مدال مهلا مومن زاده یک ناکامی غیر منتظره محسوب می شود. او مدتی پس از نقره جهانی بزرگسالان در آسیایی نوجوانان دست خالی ماند.

روز نخست، ۳ طلا و یک نقره از ۵ وزن

در روز نخست پیکارهای اوزان ۴۲-، ۴۶-، ۵۲-، ۵۹-، و ۶۸- کیلوگرم دختران انجام شد و مبینا کلی‌وند، مریم وسیله‌بر، غزل سلطانی، تینا مدانلو و آناهیتا توکلی مسابقات خود را برگزار کردند که سهم حضور این ۵ تکواندوکار ۴ طلا برای ایران بود.

کلی‌وند، سلطانی و  توکلی موفق شدند ۳ مدال طلا را به نام ایران ثبت نمایند، تینا مدانلو نقره گرفت و مریم وسیله بر نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مبینا کلی وند در وزن اول ۴۲- کیلوگرم در اولین مسابقه برابر جید آیریش پاپا از هند ۱۹ بر ۴ پیروز شد و با همین برد مدال خود را قطعی کرد. او سپس به دیدار راسل الشقیرات از اردن رفت که انصراف نماینده میزبان در ابتدای راند دوم، مبینا را فینالیست کرد. کلی وند در فینال سئو رین از کره جنوبی را ۱۳ بر ۴ شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

مریم وسیله بر نماینده ایران در وزن سوم (۴۶- کیلوگرم نورین ازلان از مالزی را ۲۶ بر ۲ شکست داد اما با شکست ۱۶ بر ۱۷ در یک مسابقه نزدیک در عین شایستگی برابر چو جانگکولرات از تایلند در یک قدمی صعود به نیمه نهایی، از کسب مدال محروم ماند.

در وزن پنجم ۵۲- کیلوگرم، غزل سلطانی ۳۶ بر صفر سحر احمد فلسطینی را در راند دوم برد و بار دیگر در راند دوم تی نگوین از ویتنام را ۴۰ بر ۴ مقهور کرد. در مرحله نیمه نهایی غزل سلطانی بالنور سپابیک از قزاقستان را ۲۵ بر ۴ حذف کرد و سرانجام با برد ۲۵ بر ۵ برابر ملکاوی از اردن به مدال طلا دست پیدا کرد.

در وزن هفتم ۵۹- کیلوگرم تینا مدانلو در دور اول آلتانتویا اردمبایار از مغولستان را ۶۶ بر ۹ در راند دوم شکست داد و در یک چهارم نهایی پاویلای کوبکوئرکول از تایلند را ۲۹ بر ۹ از پیش رو برداشت. تینا در نیمه نهایی برابر تینگ چی وو از چین تایپه ۲۷ بر ۷ به برتری رسید و سرانجام با شکست ۲۴ بر ۲۱ برابر مین سئو نام از کره جنوبی به مدال نقره دست یافت.

در وزن نهم ۶۸- کیلوگرم آناهیتا توکلی نماینده ایران بود که با پیروزی ۱۹ بر ۱۱ برابر آیرودا میرتادجیوا از ازبکستان کار خود را آغاز کرد، ۱۱ بر ۶ جین از کره جنوبی را برد و به فینال رسید و سرانجام با برتری ۲۳ بر ۱۰ مقابل سارا ابوالحاج از اردن طلایی شد.

روز دوم؛ حذف غم انگیز مهلا مومن زاده و طلای یلدا و نگار

در دومین و آخرین روز این پیکارها، رقابت اوزان ۴۴-، ۴۹-، ۵۵-، ۶۳- و ۶۸+ کیلوگرم دختران پیگیری شد که نگار اسماعیلی، مهلا مومن زاده، نسترن ولی زاده، یلدا ولی نژاد و یلدا رنجبر نمایندگان ایران در روز پایانی بودند.

نگار اسماعیلی در وزن دوم ۴۴- کیلوگرم در گام اول ۱۹ بر ۵ برابر راتاتیپ نامساری از تایلند به پیروزی رسید و در یک چهارم نهایی چینا موراکامی از ژاپن را ۲۴ بر ۹ مغلوب کرد. نگار در نیمه نهایی چن از چین تایپه را ۲۰ بر ۶ برد و در فینال نیز با برتری ۲۸ بر ۲۶ برابر «می رئو کانگ» از کره جنوبی قهرمان شد.

در وزن چهارم ۴۹- کیلوگرم همه نگاه ها به مهلا مومن زاده بود. تکواندوکار کرجی که در مسابقات بزرگسالان قهرمانی جهان صاحب نشان نقره شده بود هدفی جز طلا را دنبال نمی کرد و از او انتظار کسب قهرمانی می رفت اما در عین ناباوری در یک چهارم نهایی متوقف شد و مدالی به دست نیاورد.

مهلا مومن زاده ابتدا سمیه حما را ۴۳ بر ۳ حذف کرد اما شکست ۸ بر ۵ برابر وی چون لی تکواندوکار سرسخت چین تایپه شگفتی بزرگ تورنمنت را رقم زد تا بار دیگر ثابت شود در تکواندو هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و هیچکس حاشیه امنیت ندارد.

در وزن ششم ۵۵- کیلوگرم نسترن ولی زاده در گام اول برابر سائومیا نیر ۴۲ بر ۳ پیروز شد و در دور بعد توانست چایچانا از تایلند را ۲۲ بر یک حذف کند. پیروزی قاطع و ویرانگر ۲۱ بر صفر برابر جوی چانگ از چین تایپه در نیمه نهایی نسترن را به فینال برد تا او در نهایت با شکست ۱۱ بر ۶ برابر یانگروی وانگ چینی نایب قهرمانی را از آن خود کند.

در وزن هشتم ۶۳- کیلوگرم یلدا ولی نژاد ستاره پرامید ایران در اولین مبارزه در نبردی که پیچیدگی های زیادی داشت و برای هر دو تکواندوکار خطرناک و پرچالش بود توانست ۱۰ بر ۹ تانیا سو از کره جنوبی را شکست دهد و این برد، گام بلندی به سوی کسب طلا بود.

یلدا ولی نژاد سپس در نیمه نهایی در مصاف با حریف سرسخت دیگری به نام فیروزا سادیکوا از ازبکستان ۱۴ بر ۱۲ پیروز شد و پیروزی ۸ بر ۴ برابر ناتالی حمیدی از اردن مدال طلا را به نام یلدا ولی نژاد ضرب کرد. به نظر می رسد طلای یلدا ولی نژاد با طی دشوارترین مسیر در میان همه تکواندوکاران ایران در این مسابقات به دست آمده باشد.

همچنین یلدا رنجبر در وزن دهم ۶۸+ کیلوگرم، در اولین مسابقه برابر سون کیونگ بائک از کره جنوبی ۳۰ بر ۱۳ بازنده شد و به سکو نرسید. بدین ترتیب پرونده حضور تیم ملی تکواندوی نوجوانان با ۵ مدال طلا و ۲ نقره به کار خود در اردن پایان داد. نتیجه ای امیدبخش برای تکواندوی زنان ایران و فرصتی برای موفقیت های آینده.

هدایت تیم دختران را «ندا زارع» به عنوان سرمربی و «معصومه محمدیان» و «لیلا خزایی» به عنوان مربیان برعهده داشتند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=24767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.