13

روز نخست تکواندو نونهالان آسیا در اردن | 2 طلا و یک برنز برای دختران ایران

  • کد خبر : 24867
  • 02 مرداد 1398 - 9:45
روز نخست تکواندو نونهالان آسیا در اردن | 2 طلا و یک برنز برای دختران ایران

روز نخست مسابقات تکواندوی نونهالان دختر آسیا در اردن با درخشش دختران نونهال تکواندوی ایران همراه بود. نسل جدید با قدرت پا به عرصه نمایش گذاشته‌اند. ایران در ۵ وزن از مسابقات روز اول ۲ طلا و یک برنز به دست آورد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت‌های تکواندوی نونهالان دختر آسیا در اردن و شهر امان پایتخت این کشور برگزار می‌شود که در این مسابقات، دختران نونهال تکواندوی ایران نظیر تیم ملی نوجوانان نمایش غرور انگیری داشتند.

در روز نخست تکواندو نونهالان آسیا ، پیکارهای اوزان ۲۹-، ۳۷-، ۴۴-، ۵۱- و ۵۵- کیلوگرم دختران انجام شد که فاطمه محمودی، ترنم احمدنژاد، مهدیس علیزاده، مبینا نعمت زاده و فاطمه رحمانی نمایندگان ایران در این روز بودند.

در وزن اول ۲۹- کیلوگرم فاطمه محمودی نماینده ایران بود که وداعی زودهنگام با مسابقات داشت. او در دور اول و در شرایطی که با پیروزی، مدالش را قطعی می‌کرد ۱۴ بر ۳۰ مغلوب وارانیا تالاتنگوئن از تایلند شد و از دور مسابقات کنار رفت.

این اتفاق در وزن سوم ۳۷- کیلوگرم برای ایران تکرار شد. ترنم احمدنژاد در مسابقه نخست خود در دیدار برابر آن دی رودریگوئز از فیلیپین با تساوی ۱۲ بر ۱۲ در راند طلایی مغلوب و مجبور به خداحافظی با رقابت ها شد.

در وزن پنجم ۴۴- کیلوگرم مهدیس علیزاده ابتدا به دیدار کاتالینا تیو از فیلیپین رفت و او را ۲۵ بر ۱۰ شکست داد. او سپس هیناتا اوکازاکی از ژاپن را ۴۱ بر ۱۹ مغلوب کرد و به دیدار فینال راه پیدا کرد. مهدیس در دیدار پایانی برابر دو یئونگ یون از کره جنوبی با اقتدار ۴۱ بر ۴ برنده شد و به مدال طلا رسید.

در وزن هفتم ۵۱- کیلوگرم مبینا نعمت زاده ۳۵ بر صفر شیما ابراهیم از سوریه را که در پایان راند اول انصراف داد، حذف کرد و سپس با پیروزی بر گاهیون کیم با حساب ۴۳ بر ۲۵ فینالیست شد. در فینال، مبینا نماینده اردن را در پایان راند دوم ۲۶ بر ۲ شکست داد و قهرمان آسیا شد.

در وزن نهم ۵۹- کیلوگرم فاطمه رحمانی مانیش چوپاده را ۲۰ بر صفر برد اما در دومین دیدار برابر «آروژان تیلئوژانوا» از قزاقستان ۹ بر ۷ شکست خورد و با یک برد و یک باخت با مدال برنز مسابقات را به پایان رساند.

در دومین و آخرین روز این مسابقات، پیکارهای اوزان ۳۳-، ۴۱-، ۴۷-، ۵۵- و ۵۹+ کیلوگرم پیگیری می‌شود که بیتا توپچیان، مونا عبدی، ساناز عباس‌پور، پونه جعفرصالحی و فاطمه شفیع‌پور به عنوان هوگوپوشان ایرانی بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند.

اعظم درستی سرمربی تیم دختران است و محبوبه محمدنژاد و راضیه آقاجان‌پور به عنوان مربیان تیم هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=24867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.