10

لیگ برتر هندبال بانوان در انتظار تازه واردها | خراسان، کرمانشاه و قم وارد لیگ می‌شوند؟

  • کد خبر : 24896
  • 02 مرداد 1398 - 10:56
لیگ برتر هندبال بانوان در انتظار تازه واردها | خراسان، کرمانشاه و قم وارد لیگ می‌شوند؟

در حالی که لیگ برتر هندبال بانوان در آینده نزدیک قرعه کشی خواهد شد تحرکاتی در استان ها به منظور حضور تیم های تازه وارد به لیگ برتر در جریان است.هنوز مشخص نیست لیگ ۹۸ چند تیم خواهد داشت اما ممکن است تعداد تیم های حاضر در لیگ افزایش یابد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ لیگ برتر هندبال بانوان پاییز امسال برگزار می شود. لیگ ۸ تیمی هنوز قرعه کشی نشده اما اینکه لیگ در نهایت ۸ تیم خواهد داشت یا بیشتر و کمتر به رایزنی ها و اتفاقات روزها و هفته های آتی بستگی دارد.

روی کاغذ هنوز هیچیک از ۸ تیم حاضر در جدول لیگ ۹۸ انصراف نداده و این اتفاق خوشی – در سال فشار و کمبود منابع مالی – است. با این وجود صرفه جویی در باشگاه هایی که به منابع دولتی متصل هستند اجتناب ناپذیر است. بر این اساس، افزایش مبالغ قرارداد بازیکنان محتمل نیست مگر در باشگاه هایی که اوضاع مالی بهتر از آنی باشد که تصور می کنیم.

در خراسان، کردستان و کرمانشاه تحرکاتی برای حضور تیم های این استان ها در لیگ هندبال بانوان در جریان است. در کرمانشاه، زاگرس اسلام آباد غرب قرار است در لیگ برتر هندبال بانوان تیمداری کند. تیم پرشور غرب که تیمداری در بخش مردان به مذاقش خوش آمده حالا می خواهد پشت تیم زنان بایستد.

این اتفاق مبارک در کرمانشاه سبب شده جمع قابل توجهی از ستاره ها به سمت کرمانشاه جذب شوند. به عبارت دیگر استخوان بندی تیم شهید چمران لارستان، تیم قدرتمند سال های اخیر اکنون در حال انتقال به غرب است و این به معنای تضعیف لارستان و احتمالاً ظهور قدرت جدیدی در غرب است.

در خراسان رضوی نیز با وجود اینکه ۲ تیم هیئت هندبال مشهد (که امسال به لیگ برتر صعود کرده) و اشتاد سازه که سال گذشته به نحو شگفت انگیزی در لیگ برتر ماند، صحبت از تیم سومی به گوش رسیده است. رد پای سبزواری ها در این فرآیند دیده می شود. آنها به چند بازیکن شاخص پیشنهاد جذب داده اند و در حال مذاکره با آنها هستند.

مشخص نیست تیم مرموز شرق، قرار است جای یکی از دو تیم مشهدی را در جدول لیگ برتر بگیرد یا اینکه آنها قرار است نماینده سوم خراسان رضوی – با شرط حضور هر دو تیم هیئت مشهد و اشتاد سازه در لیگ برتر – باشند.

موضوع دیگر، قم است. باشگاه هدف پویان جوان این شهر که در زمره باشگاه های بازیکن ساز به شمار می رود در ۲ سال اخیر در لیگ برتر غایب بوده اما اکنون در تلاش است تا با جذب حمایت های استانی به لیگ برتر بازگردد. اداره کل ورزش و جوانان استان قم هفته آینده برای این موضوع تشکیل جلسه خواهد داد تا ظرفیت مالی موجود برای حضور این تیم در لیگ برتر هندبال بانوان را بررسی کند.

این موج از تلاش برای حضور در لیگ برتر از سوی باشگاه ها و شهرهای مختلف، رخدادی قابل توجه برای هندبال بانوان است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و این تیم ها حمایت شوند ممکن است فدراسیون هندبال تعداد تیم های خود را در لیگ افزایش دهد. با این وجود، بحران اقتصادی خواه یا ناخواه بر مدل تیمداری تمامی باشگاه تاثیر خود را خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=24896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.