16

قهرمانی دختران ایران در تکواندو نونهالان آسیا با 5 طلا و 2 برنز

  • کد خبر : 25019
  • 05 مرداد 1398 - 21:07
قهرمانی دختران ایران در تکواندو نونهالان آسیا با 5 طلا و 2 برنز

تیم ملی تکواندوی نونهالان دختر ایران در تکواندو نونهالان آسیا در اردن درخشید. دختران ایران با ۵ طلا و ۲ برنز قهرمان آسیا شدند که ۳ طلا و یک برنز در روز دوم و پایانی تورنمنت به دست آمد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت‌های تکواندوی نونهالان آسیا در شهر امان پایتخت اردن به پایان رسید و ایران در بخش دختران مقتدرانه با ۵ طلا و ۲ برنز از مجموع ۱۰ وزن به مقام قهرمانی قاره رسید.

در روز دوم این مسابقات بیتا توپچیان در وزن ۳۳- کیلوگرم ابتدا هیونگ از کره‌جنوبی را ۳۵ بر ۴ شکست داد اما شکست ۴۷ بر ۴۸ برابر «آیدانا سوندتبای» از قزاقستان سبب شد او با یک برد و یک باخت، صاحب برنز آسیا شود.

در وزن ۴۱- کیلوگرم مونا عبدی پس از استراحت در دور اول به دیدار جومی کیم از کره جنوبی رفت و ۲۹ بر ۷ پیروز شد. عبدی در نیمه نهایی ۳۳ بر ۱۱ برابر زو هاجر لبنانی برنده شد و در نهایت با برتری ۱۹ بر ۱۱ برابر پاچاراپون سوخامون از تایلند طلایی شد.

ساناز عباس‌پور در وزن ۴۷- کیلوگرم ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد اما در دور بعد ۳۵ بر ۶ سیا میش را را برد و سپس با شکست ۲۵ بر ۹ ماریا سوستیانوا از قزاقستان راهی دیدار پایانی شد. ساناز در فینال در رقابت با «یون هی چائی» از کره جنوبی به آسانی ۳۰ بر ۹ به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

پونه جعفر صالحی در وزن ۵۵- کیلوگرم در اولین گام در مصاف با الا ابی فرح از لبنان در حالی ۲۴ بر ۲ پیروز شد که حریف لبنانی در راند دوم انصراف داد. پونه سپس با برد ۴۶ بر صفر برابر مایسا نصار اردنی فینالیست شد و در نهایت با برد ۸ بر صفر در فینال برابر تکواندوکار میزبان، کار را تمام کرد و طلا گرفت.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم، فاطمه شفیعی‌ پور در اولین دیدار در مصاف با هیونجی جانگ از کره‌جنوبی در یک مسابقه نفس گیر پس از تساوی ۱۷ بر ۱۷ در راند طلایی مغلوب شد و نتوانست مدالی کسب کند.

آینده سازان تکواندوی ایران برای سومین بار و با کسب ۵ مدال طلا، ۲ برنز و ۷۰ امتیاز عنوان قهرمان آسیا شدند. را کسب نمایند. تیم کره جنوبی با یک مدال طلا، ۵ نقره، یک برنز و۵۴ امتیاز نایب قهرمان شد و تایلند بر سکوی سومی ایستاد.

هدایت تیم دختران برعهده اعظم درستی به عنوان سرمربی، محبوبه محمدنژاد و راضیه آقاجان‌ پور به عنوان مربی بود. در پایان این رقابت‌ها با اعلام کمیته فنی مسابقات، اعظم درستی به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد و پونه جعفرصالحی عنوان فنی‌ترین بازیکن را به نام خود ثبت کرد.

«مدال آوران دختران»

طلا: مونا عبدی – مهدیس علیزاده – ساناز عباس پور – مبینا نعمت زاده – پونه جعفر صالحی

برنز: بیتا توپچیان – فاطمه رحمانی

گزارش روز اول مسابقات و سایر مدالیست های ایران

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.