32

جودو نوجوانان آسیا | حذف 4 دختر ایرانی از جمله مارال مردانی ؛ راه موفقیت طولانی است

  • کد خبر : 25110
  • 06 مرداد 1398 - 20:30
جودو نوجوانان آسیا | حذف 4 دختر ایرانی از جمله مارال مردانی ؛ راه موفقیت طولانی است

مسابقات جودو نوجوانان آسیا در حالی به پایان رسید که ۴ نماینده ایران از دستیابی به مدال محروم ماندند. همه دختران ایران در تمامی مسابقات بازنده شدند تا مشخص شود جودوی بانوان ایران برای مدال آوری راهی طولانی در پیش دارد. اکنون نگاه‌ها به ۳ نماینده ایران در رده جوانان است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ تیم‌های ملی جودوی دختران و پسران ایران در حالی در مسابقات جودو نوجوانان آسیا شرکت کردند که در بخش دختران، ایران با ۴ نماینده در تورنمنت حضور داشت اما شکست، حاصل تلاش هر ۴ نفر بود.

مارال مردانی، چهره شاخص جودوی دختران ایران که پس از ممانعت از حضور وی در مسابقات المپیک جوانان آرژانتین به دلیل حجاب اسلامی، نام وی بر سر زبان‌ها افتاد روی تاتامی موفقیتی کسب نکرد و حذف شد.

اولین نماینده ایران در این مسابقات نیکی کریمی بود. نیکی کریمی نماینده وزن ۴۴- کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل رقبایی از هند و قزاقستان از دور مسابقات کنار رفت تا اولین حذف شده ایران لقب بگیرد.

در روز دوم، ۳ نماینده دیگر ایران روی تاتامی رفتند. در وزن ۵۷ کیلوگرم مرضیه کمایی نماینده ایران بود که با شکست برابر حریفی از چین تایپه نتوانست به مرحله بعد صعود کند. در وزن ۶۳ کیلوگرم سایان چگینی مغلوب حریفی از فرقیزستان شد اما این فرصت را داشت تا با شکست دادن نماینده چین تایپه برنز بگیرد که در این مسابقه نیز بازنده و پنجم شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم نوبت به مارال مردانی رسید اما مبارزه او و حریفش از مغولستان با پیروزی جودوکار مغول پایان یافت. تلاش او در جدول شانس مجدد نیز بی نتیجه ماند و یک شکست دیگر او را از گردونه مسابقات حذف کرد.

پس از حذف ۴ دختر ایران از مسابقات نوجوانان، ایران ۳ نماینده در رده جوانان دارد. در وزن ۵۷ کیلوگرم محدثه حسینی حریفی از قرقیزستان را در پیش رو دارد، در همین وزن صدف بیرانوند با نماینده چین تایپه دیدار می‌کند و مریم مربط نیز در ۷۰ کیلوگرم در دور اول استراحت دارد و در دور دوم برابر برنده مبارزه جودوکاران کره جنوبی و مغولستان به میدان می‌رود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.