22

درباره اولین تیم جوانان تاریخ فوتسال بانوان؛ پیش به سوی المپیک آرژانتین

  • کد خبر : 2523
  • 09 فروردین 1397 - 14:24
درباره اولین تیم جوانان تاریخ فوتسال بانوان؛ پیش به سوی المپیک آرژانتین

سرمربی تیم ملی فوتسال جوانان دختر پیش از دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال زنان چین در مورد وضعیت تیم فوتسال جوانان دختر و آمادگی برای المپیک جوانان جهان در آرژانتین صحبت کرده است.

فاطمه شریف در گفتگو با رسانه ورزش زنان ایران IWSports اظهار کرد: روز جمعه یک بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال بزرگسالان چین خواهیم داشت. البته چند بازیکن تیم ملی مصدوم هستند که امیدوارم به بازی با چین برسند.

وی افزود: این اولین بازی رسمی تیم ملی فوتسال جوانان بانوان ایران است. ما پیش از این تیم ملی در فوتسال پایه نداشتیم و شالوده تیم ملی فوتسال جوانان از تیر ماه 95 نهاده شد که بازیکنان آن از طریق استعدادیابی از مناطق مختلف کشور ، مسابقات آموزش و پرورش و لیگ متمرکز جوانان کشور رصد و شناسایی شدند.

مربی تیم ملی فوتسال جوانان دختر گفت: چین به لحاظ فیزیکی از تیم ما که بازیکنان زیر 17 سال هستند سرتر است اما ما از بازیکنان تکنیکی و سرعتی خوبی برخوردار هستیم . این برای ما یک بازی تدارکاتی بسیار مفید خواهد بود که در آن نتیجه اهمیت ندارد و تنها به دنبال محک زدن بازیکنان در اولین رویارویی بین المللی هستیم.

شریف عنوان کرد: از بین نفراتی که استعدادیابی شدند اکنون به ترکیبی 20 نفره به عنوان تیم ملی جوانان رسیده ایم. امسال در المپیک جوانان جهان در بوئنوس آیرس آرژانتین ، فوتسال جایگزین فوتبال شده و اگر تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا فینالیست شود به طور خودکار ، سهمیه حضور در المپیک جوانان جهان برای تیم ملی فوتسال جوانان کسب می شود و این فرصت خوبی برای دختران جوان فوتسالیست ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: هدف دیگر از تشکیل تیم ملی فوتسال جوانان ، ایجاد پشتوانه برای تیم ملی بزرگسالان است. بازیکنان رده های پایه باید به تدریج جایگزین تیم بزرگسالان شوند و اگر تیم ملی پایه ای وجود نداشته باشد ، بازیکن باید بدون تجربه ملی و بین المللی به ناگاه وارد تیم ملی بزرگسالان شود و این به ضرر آینده تیم ملی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.