پاسخ صدیقه کعبی زاده به انتقادات به خاطر عملکرد تیم ملی جودو بانوان در قهرمانی آسیا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
20

پاسخ صدیقه کعبی زاده به انتقادات به خاطر عملکرد تیم ملی جودو بانوان در قهرمانی آسیا

  • کد خبر : 25519
  • 14 مرداد 1398 - 14:01
پاسخ صدیقه کعبی زاده به انتقادات به خاطر عملکرد تیم ملی جودو بانوان در قهرمانی آسیا

نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو می‌گوید عملکرد تیم نوجوانان دختر در مسابقات قهرمانی آسیا مطلوب نبود و فدراسیون انتظار کسب یک مدال در این بخش را داشت.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران- به نقل از ایسنا؛ 8 بانوی جودوکار ایران در بخش نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اعزام شدند که حاصل کار آن ها در بخش نوجوانان یک مقام پنجمی و در بخش جوانان مدال نقره تاریخی مریم بربط بود. عملکردی که تا حدودی مورد انتقاد قرار گرفت. صدیقه کعبی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو در مورد عملکرد تیم‌های ملی دختر ایران گفت: تیم نوجوانان را که پشتوانه جودو بانوان است، بیشتر برای کسب تجربه فرستادیم و اکثر آن ها برای اولین بار به مسابقات اعزام می‌شدند. دو تا سه نفر از دختران نوجوان هم مبارزات خوبی داشتند. در این بخش یک مقام پنجمی به دست آوردیم اما انتظار کسب یک مدال را داشتیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

او در مورد مدال نقره مریم بربط در این مسابقات بیان کرد: در بخش جوانان پیش بینی کسب یک مدال توسط خانم بربط را داشتیم. کسب این مدال ارزشمند را به جامعه جودو، ورزش بانوان و خانواده خانم بربط تبریک می‌گویم و جا دارد از مربیان این بازیکن و تلاش خود او تشکر کنم چون باعث شد توانمندی‌هایش را به خوبی در میدان مبارزه نشان دهد. خانم بربط حتی در فینال هم خوب کار کرد و در ثانیه‌های آخر فن خورد.

از نوجوانان هم انتظار مدال داشتیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو در واکنش به انتقاداتی که به عملکرد تیم‌های ملی شد، گفت: تیم ملی نوجوانان و جوانان از اردیبهشت تمریناتشان را شروع کردند و با یک فاصله امتحانات اردویشان ادامه پیدا کرد، در مجموع فکر می‌کنم دو ماه و نیم تمرین کردند. اینکه معدل عملکرد تیم‌ها چگونه است به پیشینه حضور بازیکنان در میادین بین‌المللی برمی‌گردد.

او در این مورد افزود: در بخش نوجوانان بهترین‌ها اعزام شدند اما با قرار گرفتن در جریان مسابقات سطح فنی جودوکاران مشخص شد. در این رده چهار ورزشکار اعزام کردیم و یک مقام پنجمی داشتیم، در بخش جوانان هم از سه ورزشکار اعزامی یک نفر مدال نقره گرفت. علاوه بر این مدال انتظار کسب یک مدال توسط نوجوانان را هم داشتیم که نشد با این حال فدراسیون برنامه‌ریزی بلند مدتی دارد تا با برگزاری اردوهای مشترک در ایران و خارج از کشور توانمندی لازم را در جودوکاران ایجاد کند.

به دنبال برگزاری اردوی مشترک هستیم

کعبی زاده به تلاش برای برگزاری اردوی مشترک برای رده‌های پایه اشاره و بیان کرد:  فدراسیون تلاش می‌کند تا فرصت رشد جودوکاران را فراهم کند. قبل از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه قصد داشتیم یک اردوی مشترک به میزبانی ایران برگزار کنیم در نتیجه به کشورهای همسایه مثل آذربایجان، ترکیه و حتی کرواسی ایمیل زدیم تا برای برگزاری این اردو همراه با رده‌های پایه و مربیان خود به ایران بیایند اما متاسفانه در زمان مورد نظرمان یک فستیوال رده‌های پایه در اروپا برگزار شد  و این کشورها در آن شرکت کردند.

او در این مورد افزود: تاریخ جایگزینی که اعلام کردند به دردمان نمی‌خورد چون بعد از مسابقات بود. با این حال برگزاری اردوی مشترک به میزبانی ایران در برنامه فدراسیون است تا سطح  فنی جودوکارانمان را بالا ببریم. حریفان تمرینی در ایران کم  هستند و شاید از نظر فنی قدرت بالایی نداشته باشند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیای میانه را پیش رو داریم، افزود: این مسابقات مهرماه در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود، حتما تیم اعزام می‌کنیم و به  زودی اردوی این تیم‌ها با کادر فنی جدید آغاز می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا قبل از اعزام به مسابقات آسیایی میانه اردوی مشترک مد نظرتان را برگزار می‌کنید؟ گفت: برگزاری این اردو در برنامه فدراسیون است مگر اینکه زمان مورد نظرمان تداخلی با برنامه‌های تیم‌های ملی این کشورها داشته باشد.

نداشتن مربیان خوب چالش خودو بانوان

کعبی زاده نداشتن مربیان خوب در سطح کشور را یکی از چالش‌های جودو بانوان دانست و بیان کرد: چند مربی خیلی خوب داریم اما دوره‌های توانمندسازی برای مربیانمان انجام نشده است، به همین دلیل یکی از برنامه هایمان برگزاری دوره های دانش افزایی با حضور مربی کرواسی است که مدتی دیگر به ایران می‌آید.

او در این مورد افزود: این مربی از قهرمانان به نام جودو و مسئول کمیته آموزش فدراسیون کرواسی است. مربیان سراسر کشور فرصت حضور در این دوره را دارند، امیدوارم در پایان شاهد ارتقا فنی مربیان و قهرمانانمان باشیم.

باید منابع مالی را مدیریت کنیم

نایب رئیس بانوان فداسیون جودو به برنامه‌های این فدراسیون برای بخش بانوان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی مربیان در سطح استان‌ها، برگزاری اردوهای مشترک در سطح استان‌ها، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌ها با کیفیتی بالاتر، دعوت از مربیان خارجی برای ارتقا فنی مربیان و بازیکنان، برگزاری سمینارهای تخصصی علمی و عملی برای مربیان  و برگزاری اردوهای مشترک با دعوت از کشورهای همسایه در رده های مختلف بخشی از برنامه‌هایمان است که به ارتقا جودو بانوان کمک می‌کند.

کعبی زاده در پاسخ به این سوال که آیا برنامه اعزام بانوان جودوکار به کمپ‌های تمرینی خارج از کشور را دارید؟ بیان کرد: به شرط آنکه زمانش مناسب باشد و منابع مورد نیاز تامین شود، اعزام به این کمپ‌ها در برنامه فدراسیون است چون واقعا تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دختر و پسر را با تلاش آقای میراسماعیلی و حمایت جدی وزیر ورزش اعزام کردیم. با این شرایط اقتصادی فدراسیون‌ها مجبورند منابع خود را مدیریت کنند. امیدوارم بتوانیم از بخش خصوصی هم کمک بگیریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.