16

ستارگان ورزش زنان جهان چقدر درآمد دارند ؟

  • کد خبر : 25621
  • 18 مرداد 1398 - 10:16
ستارگان ورزش زنان جهان چقدر درآمد دارند ؟

این سؤال شاید در ذهن به وجود بیاید که ستارگان ورزش زنان جهان چقدر درآمد دارند. نگاهی به سطح درآمدی ورزشکاران زن در جهان نشان می‌دهد اوضاع تنیسورها به دلیل اقبال حامیان مالی به سرمایه گذاری در این رشته بیشتر است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس  ورزش زنان در سطح جهان نیز هنوز حرفه ای نیست با این حال در برخی کشورهای توسعه یافته، وضعیت حرفه ای ورزش زنان به حدی قابل توجه رسیده به طوری که برخی از ستارگان ورزش زنان جهان درآمدهای حرفه ای و بالایی به دست می آورند.

این سطح از درآمدها علاوه بر قراردادهای باشگاهی و ورزشی، در زمینه اسپانسرینگ و تبلیغات ایجاد می شود به طوری که بخش اعظم بهره وری اقتصادی ورزشکاران مطرح جهان را جوایز مسابقات و حامیان مالی تامین می کنند که در حقیقت جوایز مسابقات نیز به طور عمده از جانب همان اسپانسرها تامین می شود.

سیمونا هالپ تنیسور شاخص بین المللی یکی از این چهره ها است که درآمدی فوق العاده داشته است. این درآمد در یک سال اخیر پس از رشد قابل توجه موفقیت های وی چند برابر شده است به طوری که او از ژوئن ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ مبلغ ۶.۲ میلیون دلار جایزه از تورنمنت‌های مختلف و ۴ میلیون دلار از حامیان مالی دریافت کرده است.

کمپانی های مطرح نایکی، ویلسون، مرسدس بنز و هابلوت اسپانسرهای این تنیسور رومانیایی هستند. سرنا ویلیامز تنیسور آمریکایی با درآمدی بالغ بر  ۲۹.۲ میلیون دلار شامل ۴ میلیون دلار درآمد از تورنمنت‌ها و ۲۵ میلیون دلار از حامیان مالی یکی از زنان ثروتمند ورزش جهان است.

نائومی اوساکا تنیسور ژاپنی با ۲۴.۳ میلیون دلار در رده دوم است. آنجلیکا کربر با ۱۱.۸ میلیون دلار، سیمونا هالپ با ۱۰.۲ میلیون دلار و اسلون استفنز با ۶.۶ میلیون دلار در رده‌های بعدی هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.