15

دختران ایران قهرمان مسابقات تکواندوی نونهالان جهان شدند

  • کد خبر : 25864
  • 20 مرداد 1398 - 14:52
دختران ایران قهرمان مسابقات تکواندوی نونهالان جهان شدند

با کسب ۶ مدال طلا و  یک نقره در تاشکند، آوردگاه مسابقات جهانی، دختران ایران قهرمان مسابقات تکواندوی نونهالان جهان شدند. همچنین اعظم درستی به عنوان بهترین مربی جهان و ساناز عباس پور به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شدند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ رقابت های تکواندوی نونهالان جهان در تاشکند ازبکستان به پایان رسید و تیم دختران ایران توانست عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب کند.

در روز سوم این مسابقات ۲ مدال طلا توسط ساناز عباس پور و یک مدال نقره توسط ستایش قهرمانی بدست آمد. در وزن منهای ۴۴ کیلوگرم ساناز عباس پور در نخستین دیدار «دویئونگ یو» از کره جنوبی را ۲۰ تایی (۲۵ بر ۳) کرد و در دومین مبارزه نیز «گیولیانا ماسیلو» از استرالیا را با اختلاف امتیاز ۲۰ (۲۳ بر یک) شکست داد.

عباس پور در سومین پیکار برابر «والریا اسمیچکوا» از بلاروس با اختلاف ۲۰ امتیاز (۲۳ – صفر) به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی «السا هرناندر» از اسپانیا را ۲۲ بر صفر (اختلاف امتیاز ۲۰) از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.

ساناز در فینال به مصاف نماینده قزاقستان رفت و در حالی که ۲۰ امتیاز جلو بود حریف در اواسط راند اول انصراف داد تا نماینده کشورمان برنده لقب بگیرد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم پونه جعفر صالحی برای کسب نشان طلا، ابتدا با « ماریا دومینا» از اوکراین مبارزه کرد و ۳۲ بر ۲۳ پیروز شد و در دومین پیکار «لیلا حمدی» از مصر را ۱۹ بر یک شکست داد.

هوگوپوش وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی توانست «ویتالیا لازوتا» از بلاروس را با اختلاف امتیاز ۲۰ (۲۶ بر ۴) از پیش‌رو بردارد و در فینال نیز بر «جیون کیم» از کره جنوبی در پایان راند دوم و با امتیاز ۲۱ بر یک غلبه کرد تا عنوان قهرمانی را کسب نماید.

در وزن منهای ۵۹ کیلوگرم ستایش قهرمانی پس از یک‌دور استراحت ابتدا برابر «آروژان تیلئوژانوا» از قزاقستان ۶ بر یک به برتری رسید، در ادامه رو در روی «هیو ریم هونگ» از کره‌جنوبی قرار گرفت و موفق شد نتیجه را ۱۳ بر ۹ به نفع خود به پایان برساند.

وی در سومین دیدار «نئوس والبوئنا» نماینده اسپانیا را ۲۰ بر ۱۴ از پیش‌رو برداشت و راهی فینال شد. هوگوپوش وزن ۵۹- کیلوگرم ایران در این مرحله نتیجه را برابر «اوا لی» آمریکایی ۱۴ بر ۱۳ واگذار کرد و مدال نقره را به نام خود ثبت کرد.

در روز چهارم در وزن منهای ۳۷ کیلوگرم پرنیا سلمانی موفق به کسب مدال طلایی جهان شد؛ پرنیا در نخستین دیدار «گویال ودیکا» نماینده WT را در پایان راند دوم و با نتیجه ۵۲ بر ۳ از پیش‌رو برداشت و در دومین مبارزه نیز «آلیسا آنجلوا» روس را ۴۹ بر ۱۱ شکست داد؛ در ادامه برابر «دریا کاستدویچ» از اوکراین ۱۸ بر ۱۷ به برتری رسید.

پرنیا در مرحله نیمه‌نهایی بر «آسل ابوباکایر» از قزاقستان ۱۰ بر ۳ غلبه کرد و در فینال نیز توانست برابر «کامونچانوک سیخن» از تایلند با نتیجه ۲۱ بر ۸ پیروز میدان باشد تا عنوان قهرمانی را کسب نماید.

دختران توانمند کشورمان توانستند مقتدرانه با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و ۸۱۸ امتیاز سکوی قهرمانی را پس بگیرند و برای سومین مرتبه کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند. تیم تایلند با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۳۶۶ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کره جنوبی با ۳ نقره، یک برنز و ۱۹۷ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های ترکیه و آمریکا در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در پایان چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۱۹ – ازبکستان، اعظم درستی به عنوان بهترین مربی جهان و ساناز عباس پور به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد. هدایت تیم دختران نیز برعهده اعظم درستی به عنوان سرمربی و محبوبه محمدنژاد و شهره خلج‌ زاده به عنوان مربی بود.

معاون توسعه ورزش بانوان طی پیامی موفقیت ارزنده تیم تکواندو کشورمان و درخشش بی نظیر دختران در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان – ازبکستان ۲۰۱۹ را تبریک گفت. متن پیام فرهادی زاد به شرح ذیل است:

موفقیت ارزنده و ستودنی تیم ملی نونهالان تکواندو و موفقیت ارزنده فرزندان دلیر کشورمان دل هر ایرانی را شاد کرده و موجب غرور ملی گردید. این مهم نشان از توانمندی نسل جدید دختران ورزشکار دارد که با حضور خود در آوردگاه های سخت نام ورزش ایران اسلامی را در عرصه های مختلف درخشان و متبلور می کنند.

درود و خدا قوت به شما طلایه داران نسل آینده که پرچم موفقیت ورزشکاران مسلمان ایرانی را در جهان به اهتزاز در می آورید و موجب شناسایی استعدادهای ارزنده کشور شده و جامعه ورزش کشور را دلگرم می نمایید.

این پیروزی ارزشمند را به جامعه ورزش کشور و به خصوص فدراسیون مربوطه، کادر فنی، مربیان دلسوز و مدبر تبریک عرض می نمایم.

علی ربیعی سخنگوی دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز این موفقیت را تبریک گفتند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.