7

سارا خادم‌الشریعه در رتبه 41 رنکینگ شطرنج جهان

  • کد خبر : 2588
  • 12 فروردین 1397 - 11:51
سارا خادم‌الشریعه در رتبه 41 رنکینگ شطرنج جهان

در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج، سارا سادات خادم‌الشریعه ستاره ایرانی این رشته نسبت به ماه قبل با دو پله صعود در رده چهل و یکم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports رنکینگ جدید ماهیانه فدراسیون جهانی شطرنج  ویژه ماه آوریل 2018  منتشر شد و بر این اساس سارا سادات خادم‌الشریعه با دو پله صعود نسبت به ماه قبل در رده چهل و یکم زنان جهان قرار گرفت.

در رنکینگ بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان، هو یفان با ۲۶۵۷ واحد همچنان صدرنشین است. جو ونجون با ۲۵۶۸ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و آنا موزیچوک با ۲۵۶۴ واحد در رده سوم ایستاده است. سارا سادات خادم‌الشریعه با ۲۴۲۴ واحد ریتینگ در رده چهل و یکم برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان جای گرفته است.

در رنکینگ بخش استاندارد شطرنج‌بازان بانوی کشورمان نیز سارا سادات خادم‌الشریعه با ۲۴۲۴ واحد ریتینگ، آتوسا پورکاشیان با ۲۳۳۳ واحد ریتینگ و مبینا علی‌نسب با ۲۳۲۰ واحد همچنان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

میترا حجازی‌پور، غزل حکیمی‌فرد، هانیه خلجی، آناهیتا زاهدی‌فر، درسا محمد ابراهیم‌خان، آناهیتا غلامی اوریمی و رعنا حکیمی‌فرد نیز در رده‌های بعدی رنکینگ جای گرفته‌اند.

سارا سادات خادم‌الشریعه  نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی در هشتاد و چهارمین کنگرهٔ شطرنج جهان، توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد. عنوانی که پیش از آن، تنها توسط شطرنج بازان مرد ایران کسب شده بود. وی طی ۱۱ دوره مسابقه فقط یک شکست متحمل شد و جمعی از ستارگان و بزرگان شطرنج را شکست داده‌است.

خادم‌الشریعه در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی جوانان جهان (دختران) شد. وی نماینده ایران در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان ۲۰۱۶ در خانتی مانسیسک روسیه است. خادم الشریعه در گرندپری ۲۰۱۶ که در تهران برگزار شد مقام دوم مسابقات را کسب کرد. او در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی جوانمردانه پس از آن که دید وضع روحی حریفش مناسب نیست، با تساوی موافقت کرد و کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد. او در گرندپری روسیه به عنوان سوم دست یافت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.