10

چشم انتظاری‌ها به پایان رسید | پیش بازی هفته نخست لیگ برتر فوتسال بانوان

  • کد خبر : 26112
  • 25 مرداد 1398 - 3:34
چشم انتظاری‌ها به پایان رسید | پیش بازی هفته نخست لیگ برتر فوتسال بانوان

فصل جدید رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان کشور از صبح جمعه 25 مرداد ماه با حضور 12 تیم و برگزاری 6 رقابت آغاز خواهد شد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – سرانجام چشم انتظاری‌ها برای شروع دوباره پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان در آخرین آدینه مردادماه ۹۸ به پایان خواهد رسید و پس از گذشت ۱۷۵ روز از قهرمانی نامی نو اصفهان با ترکیبی از ملی‌پوشان نامدار فوتسال بانوان ایران تحت هدایت شهناز یاری سرمربی تیم ملی جوانان در برابر تیم شگفتی ساز مس رفسنجان، حالا دوباره قطار لیگ برتر فوتسال بانوان به ایستگاه نخست در پانزدهمین بهار خود رسیده است و پس از گذراندن اردوهای پیش فصل و فعالیت در بازار داغ نقل و انتقالات و البته حواشی همیشگی مختص لیگ برتر فوتسال بانوان، تیم‌ها در انتظار رقبای خود هستند تا کوران داغ رقابت از هفته نخست کلید بخورد. براساس اعلام سازمان لیگ فوتسال رقابت‌ها به صورت همزمان از ساعت ۱۱ آغاز می شود اما مراسم ویژه افتتاحیه در تهران برگزار خواهد شد. بدون تردید انصراف تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت در واپسین ساعات مانده به شروع لیگ پانزدهم نقطه تاریکی بود که باعث آن شد تا رقابت های فصل جدید با حضور ۱۳ تیم پیگیری شود و شهروند ساری در هفته نخست با قرعه استراحت روبرو گردد.

دریژنو فرخشهر – دختران کویر مس کرمان
(جوانان جویای نام لیگ به هم رسیدند)

در یکی از رقابت های نخستین هفته فصل جدید لیگ برتر فوتسال بانوان، آخرین تقابل دور گروهی فصل گذشته تکرار می‌شود؛ جایی که تیم کم نام و نشان دریژنو فرخشهر در خانه از دختران کویر مس کرمان میزبانی می‌کند و در تلاش است تا انتقام شکست سنگین ۹ بر ۱ فصل گذشته خود را از رقیب مدعی خود بگیرد. از سوی دیگر کرمانی‌ها به دنبال آن هستند تا در فصل جدید همانند لیگ چهاردهم با شروعی مقتدرانه در قامت یک مدعی خود را نشان دهند. بدون شک وجه تمایز اصلی تقابل فصل گذشته و جمعه‌ی دو تیم، غیبت خانم گل فصل گذشته کرمانی‌ها فاطمه ارژنگی خواهد بود که برای فصل جدید علی رغم مصدومیت و دوری از میادین به دلیل پارگی رباط صلیبی در نیم فصل نخست، با باشگاه سایپا به توافق رسیده و از جمع دختران کویر جدا شده است.

پارس آرا شیراز – ستارگان دشت ورامین
(دوئل بلاتکلیف‌ها)

شاید اگر مماشات مسئولان سازمان لیگ نبود قطعا چنین دیداری در هفته نخست صورت نمی‌گرفت؛ یکی از تقابل های خاص جمعه بدون شک تقابل این دو تیم خواهد بود. پارس آرایی با هدایت نجمه برزگر پیش فصل خوبی را با تکیه بر جوانان بومی گذارندند اما در واپسین روزهای مانده به شروع لیگ پانزدهم به دلیل آنچه عدم حمایت از سوی مسئولان استان فارس گفته شد اعلام کناره گیری کردند و درست چند روز بعد و در حالیکه قرار بود قرعه کشی مجددی صورت پذیرد، آنها از تصمیم خود منصرف شدند تا جمعه در خانه از حریف خود میزبانی کنند؛ از سوی دیگر هم امینه امانی هدایت تیم تازه لیگ برتری شده هیات فوتبال تهران را برعهده گرفت و وی توانست در اردوی پیش فصل تیمی بومی و جوان را برای لیگ پانزدهم تدارک ببیند اما به دلیل عدم حمایت هیات فوتبال آنها در آستانه انحلال قرار داشتند که به یکباره با حمایت از سوی باشگاه ستارگان ورامین همراه شدند تا امانی و شاگردان جوان جویای نام‌اش به عنوان یکی از تیم‌های ناشناخته در جدول لیگ باقی بمانند و با حواشی به وقوع پیوسته شده، لقب “دوئل بلاتکلیف‌ها” زیبنده تقابل دو تیم شیرازی و تهرانی باشد.

سایپا تهران – مس رفسنجان
(رونمایی از کهکشانِ اردلان در برابر نائب قهرمان لیگ چهاردهم)

بدون تردید، یکی از جذاب‌ترین افتتاحیه های تاریخ لیگ برتر فوتسال بانوان در راه خواهد بود؛ یک سوی نیلوفر اردلان پس از سالها دوباره به فوتسال بازگشته و این‌بار در قامت یک سرمربی آمده تا هم دوباره فوتسال بانوان نارنجی پوشان سایپا را احیا کند و هم افتخارات دوران بازیگری‌اش را تکمیل کند و با خرید فوق ستاره‌های چون فرشته کریمی، اعظم آخوندی، فاطمه ارژنگی و آرزو صدقیانی زاده و در کنار داشتن جوانانی جویای نام و پر انگیزه ابزار کارش را هم آماده کرده تا به جنگ مدعیان برود؛ اما حریفی چغر در گام نخست به میهمانی شاگردان اردلان آمده است تا تقابل نارنجی‌پوشان لیگ را در هفته اول رقم بزند. شاگردان عاطفه رضایی که فصل گذشته با شگفتی سازی توانستند عنوان نایب قهرمانی را به دست آورند و حالا با حفظ تیم جوان فصل گذشته، مسی‌ها به دنبال اتمام کار ناتمام فصل گذشته خود هستند و به خوبی می‌دانند که پیروزی در دوئل‌های بزرگ به اصطلاح “شش امتیاز” دارد و می‌خواهند در برابر فوق ستارگان سایپا، به شگفتی سازی فصل گذشته خود ادامه دهند و لیگ پانزدهم را با یک برد دلنشین خارج از خانه آغاز کنند.

شرکت ملی حفاری اهواز – نامی نو اصفهان
(قرعه سخت مدافع عنوان قهرمانی)

بزرگان فصل گذشته در گام نخست بهم رسیدند؛ در یک سوی میدان ملی حفاری با مینا بارانی و ترکیبی مملو از جوان خود آمده است تا از هفته اول با قدرت در جمع مدعیان جایگاه خودش را به تثبیت برساند. آنها در دور گروهی فصل گذشته نایب قهرمان شدند اما در مرحله پلی‎آف جایگاهی بهتر از سوم بدست نیاوردند تا با ماموریتی ناتمام لیگ پانزدهم را آغاز کنند و آنها قصد دارند اثبات کنند که حتی ملی حفاری بدون ستارگان همیشگی خود هم می‌تواند با چهره‌های گمنام اما مستعد جنوب کشور در قاموس یک مدعی حاضر شود؛ اهوازی‌ها در راند نخست باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی بروند که نشانی از فصل گذشته ندارد. تیم پرستاره یاری جای خود را به تیم بومی میترا چین‌سری داده تا سیر تحول و جوانگرایی در لیگ برتر فوتسال بانوان به نامی نو اصفهان هم برسد و آنها هم با برگزاری استعدادیابی های مختلف ترکیب فصل جدید خود را نهایی کرده اند و فرزانه توسلی گلر فصل گذشته اصفهانی‌ها تنها بازمانده ترکیب پرستاره فصل قبل نامی‌نو است تا دو تیم مدعی لیگ پانزدهم با سیمایی متفاوت از قبل در تقابل با هم فصل جدید را آغاز کنند.

رهیاب گستر تهران – پالایش نفت آبادان
(هیجان انگیز‌های تهرانی در تقابل با ناشناخته‌ترین نفت تاریخ)

دوران غیبت کوتاه معصومه رضازاده در لیگ برتر فوتسال بانوان خیلی زود به پایان رسید و او با هدایت رهیاب گستر تهران توانست با صعودی مقتدرانه به لیگ برتر، تیمی جوان و بومی را به لیگ پانزدهم برساند تا پازل فصل جدید تکمیل شود؛ بدون اغراق یکی از بهترین تیم‌ها به لحاظ آماده سازی رهیاب گستر تهران خواهد بود زیرا آنها بیش از یک ماه است که اردوهای متوالی آماده سازی خود را آغاز کرده اند و رضازاده قصد دارد تا با کوله بار تجربیات خود، جوانان بومی پایتخت نشین را شگفتی ساز لیگ پانزدهم کند. سوی دیگر میدان، پرحاشیه ترین و ناشناخته ترین پالایش نفت تاریخ لیگ به میدان قرار است بیاید؛ تیمی که برای هدایت آن ابتدا نام‌هایی چون رز جدیدی زاده و مربیان نام‌آشنا و موفق مطرح شد اما در پایان هدایت آن به خدیجه پوربهبهانی سپرده شد. هفته گذشته بود که جدیدی‌زاده و تنی چند از بازیکنان فصل گذشته نفت صحبت‌های تندی را علیه مدیران این باشگاه مطرح کردند تا حواشی پیرامونی آنها به اوج برسد و از سوی دیگر، پوربهبهانی تلاش کرده تا در اوج سکوت تمرینات تیمش را پیش ببرد تا سرانجام اینکه جمعه از ترکیب ناشناخته نفت رونمایی کند که باید دید ترکیب جدید نفت می‌تواند ناکامی فصل گذشته آبادانی‌ها را جبران کند و آنها را به جمع چهار تیم برتر فوتسال بانوان بازگرداند یا خیر؟

پویندگان صنعت فجر شیراز – هیات فوتبال خراسان رضوی
(ماموریت قتل گربه سیاه در خانه)

شاید شریف تصورش را هم نمی‌کرد که پس از یک فصل دوری از خانه، دوباره در گام نخست مقابل تیمی قرار بگیرد که خاطرات خوبی از آن ندارد؛ پویندگان فجر شیراز همان تیمی است که دو فصل قبل و هنگامی که شریف در نقش بازیکن – سرمربی سیاه جامگان فعالیت می کرد موفق شد رفت و برگشت برابر تیم شریف به پیروزی برسد تا لقب “گربه سیاه” برای مشهدی‌ها به نماینده استان فارس برسد؛ شیرازی‌ها فصل گذشته علی رغم داشتن ترکیبی پرمهره در هفته های پایانی حواشی عجیبی را پشت سر گذاشتند و نتوانستند جایگاهی بهتر از ششم به دست بیاورند اما آنها برای فصل جدید مصمم و جدی با حفظ ستارگان بومی خود همچون شهین افلاکی، مریم چرخاوی و زهرا احمدزاده و کشف چند استعداد برتر شیرازی ترکیب خود را نهایی کردند تا بازهم بتوانند برابر رقیب مشهدی خود بدون شکست باقی بمانند و همچنان از آنها به عنوان کابوس سرمربی جوان مشهدی یاد شود. در سوی مقابل اما تیم میهمان هیچ نشانی از تیم ضعیف فصل گذشته ندارد و شریف این‌بار موقتا عرصه بازیکنی را کنار گذاشته تا در قامت یک سرمربی بتواند به جنگ رقبا برود. آنها در بازار نقل و انتقالات خرید های خوبی داشته اند که گل سرسبد آن جذب خانم گل آسیا و فصل گذشته لیگ یعنی سارا شیربیگی بود و جذب نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی از تیم پویندگان بدون شک جذابیت مصاف جمعه را دوچندان می‌کند. همچنین شریف دوباره به یاد سال مربی‌گری در سیاه جامگان، محدثه محمدی و مرضیه توفیقی نسب را به مشهد آورده و الناز آرمات مشهدی را هم دوباره به خانه برگردانده تا ترکیب تیم‌اش کامل باشد و شریف می‌خواهد با خرید ستارگان فراوان، از هفته نخست در مسیر تحقق رویای دیرینه خود که قهرمانی در خانه است گام بردارد و گربه سیاه خود را در گام نخست در خانه‌اش به قتل برساند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.