21

ایران و کره جنوبی | آغاز نبرد دختران بلند قامت ایران در والیبال آسیا | چشم امید به مائده

  • کد خبر : 26403
  • 26 مرداد 1398 - 18:55
ایران و کره جنوبی | آغاز نبرد دختران بلند قامت ایران در والیبال آسیا |  چشم امید به مائده

تیم ملی والیبال بانوان در آغاز راه خود در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی یکشنبه در اولین گام به دیدار میزبان می رود. مسابقه ای که نقش ستاره ایران مائده برهانی در آن کلیدی است و این یک نبرد بزرگ بین شرق و غرب قاره خواهد بود.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ والیبال ایران هرگز و در هیچ دوره از مسابقات قهرمانی آسیا تا این اندازه برای رقابت با شرقی ها اعتماد به نفس نداشته است. یکشنبه در سئول ایران این فرصت را دارد تا پرده صحنه نمایش را کنار بزند و قدرت تازه قاره را به نمایش بگذارد.

ایران و کره جنوبی مسابقه ای مهم را برگزار می کنند. هم ایران می داند که در برابر یکی از قدرت های قاره و جهان و تیمی با سوابق رویایی و روشن قدم می گذارد و هم کره ای ها می دانند که این ایران، ایران همیشه نیست و تیمی مصمم پا به خاکشان نهاده است.

برای دختران ایران این مسابقات به منزله یک سکوی پرتاب به جمع تیم های قدرتمند قاره است. آن ها در ماه های اخیر سختی کشیده اند، تحت فشار بوده اند و همه چیزشان را برای درخشش در آسیا گذاشته اند و امرور روز برداشت است.

چه فرقی می کند ستاره بازی چه کسی باشد. مائده برهانی یا شبنم علیخانی یا مهسا صابری یا جوان تر ها. این قلب ایران است که با دختران ایران خواهد بود و ایران می تواند به آسیا اعلام کند که دوران حساب کردن روی ایران به عنوان یک تیم ضعیف و یک بازی از پیش برده به پایان رسیده است.

درباره تورنمنت

۱۳ تیم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند که همه مسابقات در سئول و در ۲ سالن برگزار می شود. ایران پس از دیدار اول برابر کره جنوبی یک بازی دیگر با هنگ کنگ در دور گروهی در پیش خواهد داشت.

ژاپن، قزاقستان، استرالیا و هند در گروه دوم و تایلند، چین تایپه و نیوزیلند در گروه دوم و چین، اندونزی و سری لانکا در گروه سوم قرار گرفته اند. چین با ۱۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره آسیا به شمار می رود.

کره جنوبی، حریف یکشنبه ایران حتی یک بار هم نتوانسته قهرمان شود اما ۷ بار به فینال رسیده که هر ۷ بار بازنده دیدار پایانی بوده است. آن ها ۹ بار تیم سوم تورنمنت های قهرمانی آسیا شده اند و ۳ بار نیز چهارم شده اند. البته کره جنوبی در بازی های آسیایی 1994 هیروشیما و ۲۰۱۴ اینچئون طلا گرفت. ایران اما هرگز نتوانسته به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسد.

کره اما یک بار در المپیک افتخاری بزرگ کسب کرده و در سال ۱۹۷۶ در المپیک مونترال مدال برنز گرفته است. آن دوران، طلایی ترین دوران کره ای ها بود زیرا طی دو دوره متوالی مسابقات قهرمانی جهان در سال های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۶ نیز با مقام سوم جهان به کار خود پایان دادند.

کیم یئونگ کونگ کاپیتان ۱۹۲ سانتی متری این تیم شاخص ترین بازیکن کره ای ها است که مثل مائده برهانی ما در لیگ ترکیه شاغل است و یک هنرپیشه نیز به شمار می رود. در مورد سایر بازیکنان کره جنوبی اطلاعات خاصی در دست نیست اما اگر آخرین فهرست فراخوانده شده به تیم ملی در این مسابقات حاضر باشند لژیونر دیگری در کره نیست و هدایت این تیم را یک مربی ایتالیایی به نام استفانو لاوارینی بر عهده دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.