20

ایران صفر کره جنوبی 3 | شکست تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی در هیاهوی سئول

  • کد خبر : 26426
  • 27 مرداد 1398 - 11:14
ایران صفر کره جنوبی 3 | شکست تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی در هیاهوی سئول

تیم ملی والیبال زنان ایران در اولین دیدار خود در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در کره جنوبی برابر میزبان تسلیم شد. در هیاهوی سئول و حمایت تمام قد کره ای ها از تیم کشورشان، ایران بازنده دست و پا بسته ای نبود اما تسلیم تجربه و سطح بالای حریف شد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ تیم ملی والیبال بانوان ایران در اولین دیدار خود در مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا در کره جنوبی امروز یکشنبه ۲۷ مرداد به دیدار میزبان رفت و در ۳ ست پیاپی نتیجه را به حریف واگذار کرد.

با وجود نمایش خیره کننده در ابتدای مسابقه به طوری که به نظر می رسید ایران حتی شانس پیروزی در این بازی را هم دارد اما کره ای ها با تجربه خود، به خوبی بازی را تحت کنترل خود درآوردند و نشان دادند چرا یکی از تیم های پرافتخار آسیا هستند.

این بازی در جوی فوق العاده برای میزبان برگزار شد و سالن مملو از تماشاگر سئول کاملا در خدمت سپید پوشان کره جنوبی بود. در ست اول، امتیاز ایران روی جای خالی شبنم علیخانی، آبشارهای مائده برهانی و ندا چملانیان و امتیاز ست مهسا کدخدا هایلایت های عملکرد دختران ما بود.

کره جنوبی با محوریت کاپیتان “کیم یئونگ کونگ” در ست اول در نهایت ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد و مهسا صابری آخرین امتیاز ایران در ست اول را کسب کرد. در ست دوم ایران شروع خوبی داشت اما کره جنوبی به نحو شگفت انگیزی ناگهان حاکم بازی شد و به طور متوالی شروع به جمع آوری امتیازات کرد.

ثبت امتیاز ۱۶ بر ۶ در تایم استراحت فنی نشانگر وضعیت فنی دو تیم در این ست بود. “کیم سوجی” و “کی هی جین” بارها ایران را تحت فشار قرار دادند و به نظر می رسید جواد مهرگان کمی متساصل شده است با این حال ۲ آبشار دیدنی از مائده برهانی و مونا آشفته ایران را به امتیاز ۸ رساند.

زهرا بخشی در ست دوم در امتیاز ۲۰ بر ۹ به میدان آمد تا بازی برابر کره جنوبی را تجربه کند. در نهایت برتری ۲۵ بر ۱۰ کره جنوبی را پیروز ست دوم کرد گرچه در مقطعی از مسابقه سوپر رالی بین دو تیم، همه تماشاگران را میخکوب صحنه های جذاب این بازی کرده بود.

جواد مهرگان تلاش می کرد در هر وقت استراحت به بازیکنانش انگیزه دهد و آن ها را به بازی برگرداند. در ست سوم جریان بازی تغییری محسوس نداشت. کره جنوبی با امتیاز ۱۶ بر ۷ پیروز به وقت استراحت فنی رسید. دفاع بی نقص کره ای ها در انتهای زمین از یک سو و آبشارهای سرعتی آن ها از سوی دیگر کار را برای دختران ما که فشار تماشاگران را روی خود احساس می کردند به حداکثر رساند.

این ست در نهایت ۲۵ بر ۱۴ به سود شاگردان لاوارینی ایتالیایی به پایان رسید. جای خالی هوشمندانه نگین شیرتری، سوپر سرویس مهسا صابری ستاره باتجربه ایران -گرچه یک دفاع ناامید کننده روی سرویس حریف داشت – ، آبشار بیرحمانه پوران زارع در دقایق پایانی بخش های جذاب ست سوم بود. پوران زارع و نگین شیرتری ستاره های ایران در ست پایانی بودند.

ایران با این شکست به استقبال نبرد روز سه شنبه برابر هنگ کنگ می رود. مسابقه ای که بدون شک بازی آسان تری نسبت به بازی با کره جنوبی است و مسیر صعود ایران از بازی با هنگ کنگ می گذرد.

iwsports instagram telegram ایران و کره جنوبی | آغاز نبرد دختران بلند قامت ایران در والیبال آسیا |  چشم امید به مائده

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.