صوفی زاده: حضور زنان در ورزشگاه‌ها فرصت است | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

صوفی زاده: حضور زنان در ورزشگاه‌ها فرصت است

  • کد خبر : 26470
  • 27 مرداد 1398 - 12:36
صوفی زاده: حضور زنان در ورزشگاه‌ها فرصت است

حضور زنان در استادیوم های فوتبال اگر چه در خیلی از کشورهای اسلامی رخ داده است اما در فوتبال ایران هنوز به طور جدی در مورد آن تصمیم گیری نشده و به نظر می رسد این یکی از چالش های پیش روی فوتبال ایران باشد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – لیلا صوفی زاده، نایب رییس فدراسیون فوتبال بانوان با طور جدی از این حضور دفاع می کند و می گوید: « حضور زنان در ورزشگاه یک فرصت بسیار خوب و موثر برای اعتلای جسمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی زنان در جامعه خواهد بود. همیشه معتقد بودم که در یک کشور اسلامی زمانی که حقوق برابری را برای آنها قایل باشیم، جنسیت معنا ندارد. در ادارات دولتی، زن و مرد در کنار هم کار می‌کنند و در راهپیمایی‌ها و حتی در انتخابات همواره حضور داشتند. گرچه نباید نقش پررنگ زنان را در دوران جنگ فراموش کنیم که از دامان آنها مردان به عرصه‌های نبرد رفتند و ایستادگی کردند. برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها در کنار مردان مهم‌ترین کار تغییر نگاه جامعه است. اگر زنان در ورزشگاه حضور یابند، هیچ اتفاقی  نمی‌افتد. همانطور که در دیدار ایران با بولیوی و پرسپولیس و کاشیما این اتفاق افتاد و حاشیه ای نداشت. زنان با رعایت هنجارها و رعایت وظایف یک تماشاگر و هوادار تیم ملی در این محیط‌ها شرکت خواهند کرد. در واقع آنها فرهنگ تماشاگر بودن را به عنوان یک زن رعایت می‌کنند. ما جزو کشورهای متمدنی هستیم با تاریخ کهن که زنان ما همواره الگو بودند. ایران اسلامی زنان بزرگی را تربیت کرده توانسته‌اند در موقعیت‌های اجتماعی، علمی و سیاسی در جهان استعدادهای خود را نشان دهند.»

لیلا صوفی زاده که در این باره با خبرنگار ایرنا صحبت می کرد، ادامه داد:« حوزه ورزش نیز مستثنی از دیگر حوزه‌ها نیست. حضور زنان در را به فال نیک می‌گیریم چرا که به فضای اجتماعی، فرهنگی و در واقع اخلاقی ورزشگاه اعتبار می‌بخشند. وقت آن رسیده تا شاهد فوتبال حرفه‌ای در بخش زنان و مردان همگام با هم باشیم. انتظار داریم زنان مانند سربازان، تعصب به تمام مسایل خاک و نژاد خود داشته باشند. گرچه زنان ما خیلی فراتر از آن چیزی که در تصور مردان باشد این تعصب و غیرت را دارند. هر جا به زنان اجازه دهیم تا در فضای اجتماعی بیشتر حضور داشته باشند جامعه سالم‌تر و اراده قوی‌تری خواهیم داشت.از دانش دختران خود می‌توانیم به عنوان بهترین مهره‌های آینده برای مدیریت کشور بهره ببریم. اینکه چرا دختران علاقمند به ورود در ورزشگاه‌ها هستند به دلیل آن است که انرژی فوق العاده‌ای در وجود آنها است که این انرژی را باید جهت دار و برای آن برنامه ریزی کرد. همین افراد فردا تختی‌ها  و پوریای ولی‌ها را تحویل جامعه می‌دهند. زنان ما با نگاه و روحیه بازتر به آینده به عنوان یک همسر، مادر و فرزند می‌توانند فردای بهتری را در جامعه رقم بزنند.»

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.