16

نگاه فنی به شکست والیبالیست‌ها برابر کره جنوبی | امان از دریافت‌های نصفه و نیمه!

  • کد خبر : 26577
  • 28 مرداد 1398 - 15:39
نگاه فنی به شکست والیبالیست‌ها برابر کره جنوبی |  امان از دریافت‌های نصفه و نیمه!

تیم والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در کره کار خود را با شکست برابر میزبان قدرتمند آغاز کرد. در میان همه تعریف و تمجیدها، تمرکز روی نقاط ضعف به کمک تیم خواهد آمد. نقاط ضعفی که جواد مهرگان قطعا روی آن ها نظر دارد.

شقایق خنجری – آی دبلیو اسپورتس: تیم ملی والیبال بانوان ایران در اولین دیدار خود در شهر سئول میهمان ملی پوشان کره جنوبی بود و در پایان با نتیجه ۳بر صفر نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

با وجود همه شایستگی های دختران ایران، با نگاهی فنی به جریان مسابقه در می یابیم تیم ایران در نخستین بازی خود مقابل کره جنوبی در دفاع روی تور و دریافت ضعف زیادی از خود نشان داد.

به طور مشخص، دریافت اول شروع کننده حمله برای هر تیمی است و توپ حاصل از دریافتی که به درستی به پاسور نرسیده باشد حمله خوبی را نیز به همراه ندارد. در بازی برابر کره جنوبی، دریافت های نصف ونیمه بازیکنان کار را برای دو پاسور تیم یعنی شبنم علیخانی و نگین شیرتری سخت کرد و آن ها را برای رساندن پاس به بازیکنان حمله به زحمت انداخت.

در نتیجه به دلیل دریافت های ناقص بازیکنان ایران، پاس های مناسبی به بازیکنان سرعتی زن نرسید و این مسلم است که پاسی که به بازیکن سرعتی داده می شود باید با دقت باشد و نیاز به دریافت دقیق و درستی دارد.

بازیکنان سرعتی زن هر تیم بازوان مهم و کلیدی تیم هستند و امتیاز گیری، به دست آنها گره خورده است اما در بازی با کره، در طی هر ست تنها یک تا دو پاس به بازیکنان سرعتی زن تیم رسید.

بر خلاف ما، کره جنوبی با سرویس های دقیق و پوشش خوب روی تور، توانست به بازی مسلط شود. کره سرویس های کمتری را نسبت به تیم ایران از دست داد البته ایران هم در زدن سرویس ها عملکرد نسبتا خوبی را از خود نشان داد.

بازیکنان ما با سرویس های هدفدار خود حریف را برای دریافت توپ با مشکل مواجه کردند و توانستند چند امتیاز شیرین را از سرویس های هدفدار خود به دست آورد که نمونه آن امتیاز سرویس مهسا کدخدا در ست اول و مهسا صابری در ست سوم برای ما بود.

به طور کلی می توان شکست سه بر صفر ایران را در بی تجربگی شاگردان مهرگان و تجربه و قدرت و هماهنگی بیشتر کره جنوبی دانست. فراموش نکنیم که قدمت و سطح دانش والیبال زنان در دو کشور کاملا غیر قابل قیاس است به ویژه این که زیر فشار هواداران میزبان نیز باشید.

iwsports instagram telegram نجمه برزگر: پارس آرا درگیر مشکلات مالی است | با احترام به حریف، مستحق پیروزی بودیم

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.