درباره ثمین عابد خجسته | دختر سفرهای دور دنیا ؛ Follow Your Dreams | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18

درباره ثمین عابد خجسته | دختر سفرهای دور دنیا ؛ Follow Your Dreams

  • کد خبر : 26618
  • 29 مرداد 1398 - 11:28
درباره ثمین عابد خجسته | دختر سفرهای دور دنیا ؛ Follow Your Dreams

نام ثمین عابد خجسته به تدریج بر سر زبان‌ها می افتد. دختر بدمینتون باز گرچه هنوز سکوهای فتح نشده زیادی دارد اما دست از تلاش نکشیده است. اولین نماینده تاریخ ایران در مسابقات جوانان جهان، دختر سفرهای دور دنیاست. ذهن زیبای ثمین، او را در موقعیتی شاخص قرار داده است.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس: همه راه‌ها به یک توپ و راکت ختم می‌شود. در دوران تلاش برای پایان دادن به مهجوریت ورزش زنان، ثمین عابد خجسته به تدریج جای خود را باز می‌کند. بدمینتون گرچه زرق و برق کمتری برای رسانه‌ها داشته اما راه گریزی برای توجه نکردن به ثمین وجود ندارد.

بدمینتون یکی از ژانرهای مورد علاقه دختران است اما عده بسیار کمی تصمیم گرفته‌اند قضیه را به طور جدی دنبال کنند. در میان آن عده بسیار کم، ثمین عابد خجسته یک چهره ویژه برای بدمینتون ایران است. ظهور او به دوران انحصار ثریا آقایی بر بدمینتون زنان ایران پایان داد و امروز بدمینتون ایران علاوه بر ثریا، ثمین را باانگیزه و سرسخت، پشت سر او و در فاصله اندکی نسبت به او می‌بیند.

داستان آشنایی ثمین عابد خجسته با بدمینتون خواندنی است. او می‌گوید: “زمانی که ۶ ساله بودم مادرم به کلاس آموزشی بدمینتون می‌رفت و من هم که به او وابسته بودم و خواستم که من را با خودش به کلاس ببرد. در آن زمان دختر کوچک ساکتی بودم که مسئولیت جمع کردن توپ‌ها را به من محول کردند و من که مسابقات تنیس را از تلویزیون دیده بودم فکر می‌کردم کار مهمی انجام می‌دهم! پس از مدتی یک روز به من راکتی دادند تا ببینند استعدادی در بدمینتون دارم یا نه و من همه تکنیک‌ها را اجرا کردم چون در زمان آموزش بدمینتون بازان با دقت همه آموزش‌ها را نگاه کرده و یاد گرفته بودم. در نتیجه من را در سانس کودکان ثبت نام کردند.”

استعداد ثمین عابد خجسته از همان زمان به سمت شکوفایی می‌رود. در ۷ سالگی در مسابقات آموزش و پروزش منطقه ۲ مسابقه می‌دهد و ۲ سال بعد وارد استعدادیابی تیم ملی می‌شود. سرانجام در نوجوانی به عضویت تیم ملی در می‌آید و حالا در آستانه ۲۱ سالگی، هفتمین سال حضور در تیم ملی و قرار گرفتن در بین برترین‌های ایران را سپری می‌کند.

ثمین در ۱۳ سالگی در مسابقات بین المللی دهه فجر برای اولین بار در یک رویداد بین المللی شرکت کرد. در سال ۲۰۱۶ در مسابقات بدمینتون جوانان جهان در بیلبائو اسپانیا حضور یافت و تبدیل به اولین دختر ایرانی شد که در این رویداد حاضر می‌شود. حاصل حضورش در بیلبائو، رسیدن به جمع ۳۲ نفر برتر جهان در جدولی ۲۵۶ نفره آن هم در تجربه اول بود.

۲ سال قبل ثمین عابد خجسته وارد رده سنی بزرگسالان شد. این به معنای گشوده شدن میادین جدید برای او بود و در نتیجه او و ثریا آقایی وارد خط اول رقابت برای حضور در رویدادهای مهم جهانی شدند. حضور متوالی او در رویدادهای بین المللی از آفریقا تا اروپا و از آسیا تا دوردست، همه در جهت مسیری است که حاصل آن رضایت قلبی است: Follow your dreams

دختر سفرهای دور دنیا در بازی‌های آسیایی شرکت نکرده است بر خلاف رفیق و رقیب بزرگتر از خودش، ثریا آقایی که هم در ۲۰۱۴ اینچئون و هم در ۲۰۱۸ جاکارتا بازی‌های آسیایی را تجربه کرد و ۲ شکست تکراری برابر ساینا نهوال او را از جدول خارج کرد.

ثمین اما امید بعدی برای بازی‌های آسیایی است و البته مسابقات جهانی و المپیک آینده. او در آینده شانس حداقل حضور در ۲ دوره بازی‌های آسیایی و ۳ دوره المپیک (با احتساب المپیک ۲۰۲۰ توکیو) را خواهد داشت و پس از ثریا آقایی، چشم و چراغ بدمینتون ایران است. ما این افتخار را داریم که برای دورانی طولانی در کنار او باشیم همان طور که ایران این افتخار را دارد.

ثمین مورد احترامی ویژه و سفارشی است. نه به خاطر افتخاراتش و نه به خاطر موفقیت‌هایی که در آینده برای خودش و ما به ارمغان می‌آورد، بلکه به خاطر ارزش تلاش و شکست ناپذیری، به خاطر برافراشته نگه داشتن پرچم باور و الهام بخشی برای دیگران.

iwsports instagram telegram معصومه همتی: دریژنو نسبت به فصل قبل پیشرفت کرده | به خاطر دریژنو ۳ پیشنهاد را رد کردم

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.