13

روز تاریخی بسکتبال بانوان ایران | دختران بسکتبالیست ایران عازم اردن شدند

  • کد خبر : 26720
  • 30 مرداد 1398 - 15:50
روز تاریخی بسکتبال بانوان ایران | دختران بسکتبالیست ایران عازم اردن شدند

روز تاریخی بسکتبال بانوان ایران فرا رسید و دختران بسکتبالیست ایران عازم اردن شدند . این برای نخستین بار پس از انقلاب است که تیم ملی بسکتبال ۵ نفره زنان ایران در یک رویداد رسمی حاضر می شود. این اتفاق در پی به رسمیت شناخته شدن حجاب اسلامی از سوی فیبا رخ می دهد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت های بسکتبال زنان غرب آسیا در اردن برگزار می شود و تیم ملی ایران با هدایت شایسته متشرعی در این مسابقات حاضر خواهد بود. گرچه تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان ایران در ماه های اخیر رویدادهای بین المللی پرشماری را دیده اما برای تیم ۵ نفره، این اولین بار پس از انقلاب است.

فدراسیون بین المللی بسکتبال فیبا سال گذشته میلادی سرانجام حجاب اسلامی را به رسمیت شناخت و در نتیجه تیم ملی بسکتبال ۳ نفره در چند رویداد بین المللی و جهانی شرکت کرد.

تیم بسکتبال ۵ نفره جوانان نیز رقابت های جوانان آسیا در هند را پشت سر گذاشت اما تیم بزرگسالان اکنون پس از ۴۰ سال وارد یک رقابت رسمی می شود.

 دختران بسکتبالیست ایران عازم اردن شدند . تیم ملی بسکتبال بانوان امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد راهی امان پایتخت اردن شد و از پنج شنبه ۳۱ مرداد در این مسابقات به میدان می رود.

دیدار ایران برابر اردن آغازگر کار دختران ایران خواهد بود و این بازی از ساعت ۲۱ برگزار می شود. ایران سپس جمعه اول شهریور از ساعت ۱۹ مقابل لبنان صف آرایی می کند.

همچنین تیم ملی ایران شنبه ۲ شهریور از ساعت ۱۹ با سوریه مسابقه خواهد داد. اردن قطب بسکتبال غرب آسیا به شمار می رود و میزبانی رویدادهای بسکتبال زنان در این منطقه معمولا به اردن واگذار می شود.

فائزه شهریاری، معصومه اسماعیل زاده، کیمیا یزدیان طهرانی، دلارام وکیلی، گلشید امیدیان، روژانو محمودی، ادنا عیسائیان، شادی عبدالوند، شیدا شجاعی، عسل پور حیدری، مریم ایزدبین و مژگان خدادادی بازیکنان اعزامی به مسابقات غرب آسیا هستند.

iwsports instagram telegram ویدئو | هایلایت های دیدار والیبال بانوان ایران و کره جنوبی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.