13

بسکتبال غرب آسیا | دختران بسکتبالیست ایران برابر اردن به پیروزی رسیدند

  • کد خبر : 27135
  • 02 شهریور 1398 - 8:22
بسکتبال غرب آسیا | دختران بسکتبالیست ایران برابر اردن به پیروزی رسیدند

در دومین روز از مسابقات بسکتبال غرب آسیادختران بسکتبالیست ایران برابر اردن به پیروزی رسیدند. این پیروزی، اولین برد رسمی بسکتبال ۵ نفره زنان ایران پس از به رسمیت شناخته شدن حجاب زنان بسکتبالیست توسط فیبا است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت های بسکتبال غرب آسیا جمعه اول شهریور روز دوم خود را پشت سر گذاشت که اتفاق ویژه این روز برتری دختران بسکتبالیست ایران برابر اردن میزبان رقابت ها بود.

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران با هدایت شایسته متشرعی جمعه شب به دیدار تیم ملی اردن رفت و توانست با کسب برتری ۷۰ بر ۶۲ پیروزی شیرینی را برابر حریف رقم بزند و اولین برد ایران در این رقابت ها را ثبت کند.

ایران در ۴۰ سال گذشته به دلیل این که نمی توانست با حجاب در مسابقات رسمی حضور داشته باشد در همه میادین بین المللی غایب بود و حضور در مسابقات غرب آسیا در اردن بازگشت ایران به صحنه بین المللی بسکتبال ۵ نفره پس از به رسمیت شناخته شدن حجاب توسط فیبا است.

دختران بسکتبالیست ایران در اولین مسابقه خود در رقابت های غرب آسیا مغلوب لبنان شده بودند و در سومین دیدار خود شنبه ۲ شهریور از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران برابر تیم ملی سوریه به میدان می روند.

این در حالی است که تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران پیش از این با رفع موانع حضور با حجاب در مسابقات بین المللی در چند رویداد مهم برون مرزی از جمله مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا و المپیک جوانان آرژانتین شرکت کرده بود.

همچنین تیم ملی بسکتبال ۵ نفره جوانان نیز سال گذشته در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در هند حضور یافته بود اما مسابقات غرب آسیا در اردن به منزله اولین حضور رسمی تیم ملی بسکتبال ۵ نفره بزرگسالان در مسابقات رسمی است.

iwsports instagram telegram گزارش تصویری | دیدار تیم های پارس آرای شیراز و دریژنو فرخ شهر در لیگ فوتسال بانوان

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.