16

برترین های فوتبال بانوان معرفی شدند | با کدام معیار ؟ با کدام روش ارزیابی؟

  • کد خبر : 27273
  • 03 شهریور 1398 - 9:56
برترین های فوتبال بانوان معرفی شدند | با کدام معیار ؟ با کدام روش ارزیابی؟

در مراسم برترین های فوتبال ایران در هتل اسپیناس پالاس تهران، برترین های فوتبال بانوان معرفی شدند. انتخابی که پیش از هر قضاوتی این سوال را در ذهن پدید می آورد که این انتخاب با کدام معیار و با کدام روش ارزیابی انجام شده است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ مراسم تجلیل از برترین های فوتبال ایران شامگاه شنبه دوم شهریور در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد و برترین های فوتبال بانوان شامل ، تیم برتر، بازیکنان و داوران مورد تجلیل قرار گرفتند.

بانوان فوتبالیست در مراسم تجلیل از برترین ها معمولا در متن ماجرا قرار نمی گرفتند و این بار نیز خبری از نگاه ویژه به فوتبال زنان نبود. شهرداری بم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال بانوان عنوان برترین تیم را کسب کرد.

سلطنت نوروزی جایزه بهترین داور لیگ فوتبال را دریافت کرد. زهرا قنبری بهترین گلزن لیگ و زهرا سربالی بهترین بازیکن لیگ انتخاب شدند. هاجر دباغی و الهام فرهمند بازیکنان سپاهان نیز در میان نامزدهای برترین بازیکنان لیگ قرار داشتند.

در مورد این که این گزینش چطور انجام شده توضیحی داده نشده است. آیا دباغی، سربالی و فرهمند واقعا بهترین های لیگ بودند و کسی بهتر از آن ها وجود نداشت؟ در بین آن سه نفر، چرا سربالی؟ با کدام رای ، با چه تعداد آرا و با نظرخواهی از چه کسانی؟

همین سوالات در مورد داوران نیز وجود دارد. کسی توضیح نمی دهد که چرا سایر بازیکنان و داوران جایی در این ساز و کار نداشتند. حتی رسانه ای های تخصصی فوتبال زنان هم به این مراسم دعوت نشدند و سازمان لیگ با کج سلیقگی محض نشان داد شعارهای زیبا در باب توسعه فوتبال زنان هنوز چیزی در حد شعار باقی مانده و برنامه ای جدی برای تکریم فوتبال زنان ندارد.

موضوع دیگر در مورد زهرا قنبری است. این که او بهترین گلزن لیگ برتر بوده و جایزه بهترین گلزن را کسب کرده دلیل مناسبی برای حذف او از لیست نامزدهای بهترین بازیکن لیگ است؟ اهالی فوتبال بانوان امروز تا چه حد با خودشان می گویند: بله، مراسم شایسته و انتخاب منصفانه و خوبی بود؟

درست است که تیم ملی فوتبال زنان ایران در آسیا جایگاه قابل افتخاری ندارد اما لیگ فوتبال بانوان لیگی توسعه یافته و تقریبا منظم است و آن قدر شایستگی داشته که به آن به طور ویژه تر پرداخته شود. این کج سلیقگی البته انگشت اتهام را به سوی کسانی روانه می کند که باید برای احقاق حقوق دخترها بیشتر تلاش می کردند و نکردند.

iwsports instagram telegram ایران ۶۱ سوریه ۶۸ | ایران در دیدار رده بندی بسکتبال زنان غرب آسیا

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.