داستان همیاری آذربایجان غربی از زبان سرمربی / اظهار نظر عجیب درباره تیم های لیگ برتری! | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
12

داستان همیاری آذربایجان غربی از زبان سرمربی / اظهار نظر عجیب درباره تیم های لیگ برتری!

  • کد خبر : 2736
  • 14 فروردین 1397 - 17:26
داستان همیاری آذربایجان غربی از زبان سرمربی / اظهار نظر عجیب درباره تیم های لیگ برتری!

جعفر علی نژاد سرمربی تیم فوتبال بانوان همیاری آذربایجان غربی در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور در سال 96 درباره این تیم صحبت کرده و در اظهار نظری عجیب گفته است شهرداری بم، شهرداری سیرجان، سپاهان و ذوب آهن با توجه به ارتباطات‌شان با فدراسیون تمامی ملی پوشان را جذب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports به نقل از فارس ؛ جعفر علی نژاد تنها مربی مرد فوتبال بانوان ایران که هدایت تیم همیاری آذربایجان غربی را بر عهده دارد در خصوص وضعیت تیم فوتبال بانوان همیاری صحبت کرده است. تیمی که در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال بانوان در رده ششم جدول قرار گرفت.

*وضعیت کلی لیگ برتر فوتبال بانوان کشور را چطور دیدید؟

به نظر من لیگ برتر بانوان فقط یک تکلیف برای ورزش بانوان محسوب می‌شود و از کیفیت و مدیریت خوبی برخوردار نیست، این مسابقات به جای اینکه در شش ماهه دوم برگزار شود می‌توانست در تابستان و شرایط خوب انجام گردد.

چند تیم مانند شهرداری بم، شهرداری سیرجان، سپاهان و ذوب آهن با توجه به ارتباطات‌شان با فدراسیون تمامی ملی پوشان را جذب می‌کنند و از لحاظ فنی بالاتر از سایر تیم‌ها قرار می‌گیرند و کیفیت مسابقات پایین می‌آید و سایر تیم‌ها انگیزه این را ندارند و فدراسیون باید فکری برای این موضوع کند، در خصوص برگزاری هم ناظرین بعضی موقع‌ها گزارش یک‌طرفه می‌نویسند و کمیته انضباطی برخورد مناسبی ندارد.

* با توجه به اینکه شما زمانی تیم را تحویل گرفتید که ۱۴ بازیکن داشت اما در نیم فصل هم تغییری در تیم ایجاد نشد یعنی از وضعیت راضی بودید یا نسبت به درخواست شما عمل نشد؟

زمانی که من به تیم ملحق شدم تیم شرایط خوبی از نظر مدیریت و تعداد نفرات بازیکنان نداشت و حدود ۱۳-۱۴ بازیکن بودند که برخی از رشته‌های دیگر آمده بودند و اصلا فوتبالیست نبودند، برای تقویت تیم ما تقاضای جذب چند بازیکن از تیم‌های مختلف را دادیم که محقق نشد، فقط دو بازیکن جذب شدند که در جریان نبودم و بعدا فقط برای به خاطر حدنصاب رسیدن تعداد بازیکنان پذیرفتم، در کل فرایندی که برای جذب بازیکن مد نظرم بود انجام نشد.

* به نظر می‌رسید امسال در تیم شما چند بازیکن رفتارهای مناسب همسو با نظرات شما نداشتند اما عملا برخوردی با آنها نشد تا نظم تیمی حفظ شود چرا؟

اکثر بازیکنان از نظر رفتاری مشکلی نداشتند ولی چند تن از بازیکنان بومی و با تجربه متاسفانه دنبال حاشیه بودند و چون یکی از این بازیکنان در پست تخصصی بازی می‌کرد و ما جایگزینی برای او نداشتیم مجبور شدیم تا آخر فصل با او ادامه بدهیم تا تیم آسیب نبیند، ولی با بازیکنی که برای او جایگزین داشتیم برخورد شد و از تمرین اخراج شد و به کمیته انضباطی گزارش دادیم، اما به نظرم کمیته انضباطی تصمیمی درست نگرفت، در کل رفتارهای این بازیکنان در خارج از مستطیل سبز شایسته نبود و من در این خصوص به مدیریت باشگاه گزارش دادم که برخورد لازم انجام نشد.

* هدف تیمداری همیاری آذربایجان غربی در فوتبال بانوان را در چه می‌دانید؟

این تیم در این سال‌ها طبق یک دستور اداری و تکلیف و ناچارا تیم‌داری فعالیت می‌کند و سازمان همیاری هیچ هدفی از تیمداری ندارد که اگر داشت باید با برنامه عمل می‌کرد و منابع مالی مورد نیاز را فراهم می‌آورد،

در مکاتبات هیات فوتبال با باشگاه مبنی بر روشن شدن وضعیت تیمداری یا عدم تیمداری همیاری اصلا پاسخی از طرف باشگاه به هیات داده نمی‌شد و پس از چندین جلسه با اعضای تیم تصمیم گرفتند تیم در مسابقات شرکت نکند و بعد طبق دستور استاندار همیاری وارد لیگ برتر شد، مدیریت باشگاه همیاری مانند یک دستگاه دولتی است و اصلا مدیریت ورزشی اعمال نمی‌شود، تصمیمات،جذب و عقد قرارداد با بازیکنان، اعزام و … اصلا همسو با مدیریت ورزشی نیست.

*براساس شنیده‌ها برخی بازیکنان خودشان مستقیما با مدیرعامل همیاری در ارتباط بودند و تصمیماتی گرفته می‌شد که شما دخیل نبودید و به عنوان سرمربی خبر نداشتید، این موضوع چقدر صحت دارد؟

بله متاسفانه برخی بازیکنان بدون اطلاع من جلساتی با مدیریت باشگاه داشتند، سمیرا محمدی، هدیه حسن‌زاده، مهسا حسن‌زاده از این جمله بازیکنان بودند و من هیچ اطلاعی از این جلسات نداشتم و اهداف فنی مورد نظر ما در پشت پرده از بین می‌رفت و تیم آسیب می‌دید.

*کدام‌یک از بازیکنان به نظر شما در جریانات تیم خاطی بودند و باعث ایجاد عدم نظم و انضباط تیمی بوده و از شرایط سوءاستفاده می‌کردند؟

یک یا دو بازیکن که پیشکسوت بودند و انتظارات از آنها بالا بود که من برخورد کردم و گزارش کردم و اگر من سال آینده کنار این تیم باشم این بازیکنان به خاطر آسیب زدن به تیم کنار ما نخواهند بود.

*شنیده شده در برخی از دیدارهای خارج از استان شما به همراه تیم نبودید و به جای شما مدیرعامل و یا معاون همیاری سفر کرده پس چرا این موارد پیش آمده است؟

من در اغلب مسافرت‌ها کنار تیم نبودم،و به عنوان یک مربی مرد برای اینکه حاشیه سراغ تیم نیاید ترجیح دادم جداگانه اعزام شوم ولی متاسفانه میسر نشد و یک بازی با هزینه شخصی رفتم و فقط در بازی با استقلال خوزستان همراه با تیم سفر کردم و معاون و مدیرعامل به طور مرتب همراه تیم بودند و با نبودن من کنار تیم بسیار متضرر شدیم و برخی بازی‌ها که می‌توانستیم پیروز شویم به راحتی از دست دادیم.

*وضعییت و شرایط تیم فوتبال همیاری آذربایجان‌ غربی را صادقانه چطور ارزیابی می‌کنید؟

واقعیت امر این است که وجود این تیم با این وضع مدیریت به جز آسیب فرهنگی و اخلاقی و بدبینی به هیات فوتبال و اهالی فوتبال چیز دیگری در برندارد، از نظر سرپرستی هم تیم وضعیت مناسبی نداشت و در خارج از زمین فوتبال هم نظارت بر بازیکنان بسیار ضعیف بود و از نظر مدیریت فنی اصلا با من هماهنگی نداشتند، انشاالله از سایر تیم‌ها یاد بگیرند که چگونه بر اعمال بازیکنان نظارت دارند اما اینجا بازیکنان در کل سال هر کاری می‌خواستند انجام می‌دادند.

*دلیل اصلی عدم سفر تیم به سیرجان چه بود؟

به دنبال باخت به استقلال خوزستان که از نظر من مدیریت شده بود و با کم کاری برخی بازیکنان اتفاق افتاد و محروم شدن چند بازیکن اصلی ما بازیکنی نداشتیم و در جلسه بازیکنان با مدیرعامل تصمیم بر این شد که تیم به سیرجان نرود و از من هم در این خصوص نظری نخواستند.

*برای بهبود وضعییت فوتبال بانوان و شرایط موجود چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید؟

مشکل اصلی این تیم این است که صاحب ندارد و بعد از مسابقات رها می‌شود و یک هفته مانده به مسابقات تشکیل می‌شود، باید این تیم هویت داشته باشد و با برنامه برای حضور در لیگ بازیکن جذب کند و منابع مالی مطمئن و پایدار داشته باشد و از مدیریت ورزشی برخوردار باشد و بازیکنان با نظر مربی جذب شوند.

حرف پایانی؟

من هدفم خدمت به تیم بود و به مسائل مالی و قرارداد خیلی وابسته نبودم، من پیشنهاد کردم در صورت مهیا کردن شرایط اشتغال فرزندم در سازمان حاضر به بخشیدن نصف مبلغ قراردادم هستم که پذیرفتند و من هم قرارداد را سفید امضا کردم که نهایتا مبلغی ناچیز و بسیار پایین‌تر از قولی که به من داده شده بود قید شد، الان پشیمان نیستم هر کاری کردم برای فوتبال شهر و استانم بود، در پایان هم از مدیریت جدید و هیات فوتبال انتظار حمایت و مدیریت قوی داریم.

حمید یوسف‌زاده

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.