شقایق نوری زاده:رقابت در لیگ فوتسال نفس گیر است| بزرگترین معضل بانوان مشکل مالی است | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

شقایق نوری زاده : رقابت در لیگ فوتسال نفس گیر است | تبعیض جنسیتی در ورزش توجیهی ندارد

  • کد خبر : 27360
  • 03 شهریور 1398 - 14:47
شقایق نوری زاده : رقابت در لیگ فوتسال نفس گیر است | تبعیض جنسیتی در ورزش توجیهی ندارد

شقایق نوری زاده بازیکن تیم فوتسال پارس آرا شیراز گفت:در ورزش بانوان مشکلات بسیاری وجود دارد اما بزرگترین معضل بانوان ورزشکار مشکل مالی است و تنها درخواستی که من و دیگر دوستانم از مسئولین مربوطه داریم حمایت و عملی کردن قول هایی است که به ما داده اند.

فرزانه دزفولی  آی دبلیو اسپورتس :شقایق نوری زاده ورزش حرفه‌ای خود را در نونهالی با شرکت در تست‌های استعدادیابی فوتسال استان فارس شروع می کند و از همان ابتدا به این رشته علاقه مند می شود.

از سال ۱۳۹۰ تا کنون در تمامی رده‌های تیم ملی فوتبال بانوان حضور چشمگیری داشته‌ است و در مسابقات آسیایی و تورنمنت‌های بین‌المللی و اروپایی متعددی سابقه بازی دارد و همراه با تیم ملی فوتبال بانوان در رقابت‌های غرب آسیا دو دوره مختلف، تورنمنت فوتبال کشور ازبکستان، مسابقات آسیایی چین ۲۰۱۶، تورنمنت اروپایی و بین‌المللی ایتالیا ۲۰۱۶، تورنمنت اروپایی و بین‌المللی روسیه۲۰۱۷، تورنمنت بین‌المللی و اروپایی سوچی روسیه ۲۰۱۸ شرکت کرده است.

شقایق نوری زاده متولد ۱۲ فروردین ماه ۱۳۷۸ از بانوان موفق فوتبال فارس است. عضویت در تیم لیگ برتری فوتبال نگاردژ، عضویت در تیم های لیگ برتری قشقایی، منتخب فارس و همیاری آذربایجان غربی و سرانجام  پیوستن به تیم لیگ برتری فوتسال پارس آرای شیراز از مهمترین سوابق بازیکن پست یک پارس آرا است که تا فصل گذشته؛، در فوتبال یک مدافع راست بود.

گفت و گوی آی دبلیو اسپورتس با شقایق در شیراز را از نظر می گذرانید:

* با توجه به اینکه یکی از بازیکنان جوان و آینده دار فوتبال هستید، چه شد که تصمیم گرفتید امسال در فوتسال فعالیت کنید؟

من فقط می توانستم در یکی از دو رشته فوتبال و فوتسال در سطح ملی حضور داشته باشم که ترجیح دادم برای حضور در تیم ملی، فوتبال را انتخاب کنم. هر بازیکنی به دنبال علاقه خود می رود و هر رشته ای سختی های خاص خود را دارد.

من با فوتسال شروع کردم و با فوتبال به تیم ملی رسیدم و به هر دو رشته علاقه دارم اما موضوعی که برایم مهم است خواست و صلاح خداست که در ادامه راه به من کمک خواهد کرد. امسال هم تصمیم گرفتم تیم شیراز را در مسابقات لیگ برتر فوتسال همراهی کنم.

تلاشم این است که تمام توانایی خود را به کار بگیرم تا بهترین عملکرد را جهت پیشرفت و موفقیت تیم داشته باشم و تیم پارس آرا نتیجه خوبی در این دوره کسب کند

* سطح لیگ برتر فوتسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا، نشان از پیشرفت چشمگیر بانوان فوتسالیست دارد از همین رو سطح کمی و کیفی مسابقات هم در این دوره روند قابل قبول و رو به رشدی داشته است.

* در مورد پارس آرا صحبت کنیم. آینده تیم را چطور می بینید ؟

بدون شک هر تیمی نقاط ضعف و قوت بسیاری دارد که تیم پارس آرای شیراز هم از این قضیه مستثنی نیست ولی مسئله مهم این است که با ارائه و انجام تاکتیک های کادر فنی نقاط ضعف تیم کاهش یابد و بتوانیم با تمرین های پیش رو نقاط قوت تیم را افزایش دهیم.

تیم های حاضر در این دوره از لیگ برتر فوتسال بانوان کشور با جذب بازیکن های توانمند و انجام تمرینات پر فشار، آمادگی بسیار بالایی کسب کرده اند و رقابت ها بسیار سخت و نفس گیر خواهد بود.چند تیم مدعی قهرمانی هستند و ما شاید در سطح آن تیم ها قرار نگیریم اما تلاش ما این است که حریف آسانی برای هیچ تیمی نباشیم.

امسال همه تیم ها به عنوان رقیبی سرسخت برای یکدیگر به شمار می روند. پارس آرا نیز با دنبال کردن تمرینات و تلاش بازیکنان جوان و با انگیزه خود رقیبی سرسخت برای حریفان خواهد بود.

* از مبلغ قراردادهایتان بگویید؟ آیا از مبلغ قراردادهایتان راضی هستید؟

متأسفانه مشکل مالی همیشه در تیم های بانوان وجود داشته و آن طور که پیداست این مشکل حل شدنی نیست و بر خلاف آقایان که از بالا بودن مبلغ قراردادشان نمی توانند صحبتی کنند، بانوان شیراز به دلیل پایین بودن مبلغ قراردادشان نمی توانند حرفی بزنند. این همه تبعیض جنسیتی و کم ارزشی در ورزش بانوان هیچ توجیهی ندارد.

در ورزش بانوان مشکلات بسیاری وجود دارد اما بزرگترین معضل بانوان ورزشکار مشکل مالی است و تنها درخواستی که من و دیگر دوستانم داریم حمایت و عملی کردن قول هایی است که به ما داده اند. امیدوارم مسئولان به همه وعده ها و قول های خود جامه عمل بپوشانند.

* از بهترین و بدترین خاطره فوتسالی خود بگویید؟

خدا را شاکرم که تاکنون در عرصه ورزشی خاطره بدی برایم رقم نخورده است. از خاطرات خوب فوتسالی هم میتوانم به قهرمانی های پیاپی در مسابقات کشوری آموزش و پرورش اشاره کنم. حضور در این رقابت ها خاطرات بسیار خوبی را برای من به جا گذاشت.

* حامیان و مشوقان شما در این رشته ورزشی چه کسانی هستند؟

خانواده ام بهترین حامی و مشوقم بوده و هستند که همیشه در تمام مراحل زندگی از جمله سختی ها و دشواری ها مرا یاری کرده اند. به لطف خدا، خانواده ام در لحظه به لحظه این مسیر در کنارم بودند و حمایتم کردند.

iwsports instagram telegram ایران ۶۱ سوریه ۶۸ | ایران در دیدار رده بندی بسکتبال زنان غرب آسیا

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.