19

الناز رکابی : برای سهمیه المپیک فرصت دارم | مسابقات جهانی ژاپن پایان راه نیست

  • کد خبر : 27367
  • 03 شهریور 1398 - 14:58
الناز رکابی : برای سهمیه المپیک فرصت دارم | مسابقات جهانی ژاپن پایان راه نیست

الناز رکابی ملی‌پوش سنگنوردی ایران پس از بازگشت از رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: برای کسب سهمیه المپیک توکیو فرصت دارم و تلاش می‌کنم در بازی‌های المپیک ساحلی سکوی خوبی برای کشورم کسب کنم.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران- و به نقل از تسنیم؛ الناز رکابی، اولین بانوی سنگنورد ایرانی حاضر در بازی‌های المپیک ساحلی که به تازگی از مسابقات جهانی به ایران بازگشته است، درباره این مسابقات گفت: مسابقات قهرمانی جهان در بالاترین سطح برگزار شد، چون در این رقابت‌ها سهمیه بازی‌های المپیک توکیو توزیع می‌شد و تقریبا سنگنوردان بیشتر کشورهای جهان در آن شرکت کرده بودند تا ضمن اعلام حضور خود، سهمیه المپیک را به دست آورند.

او افزود: در پایان این مسابقات به هفت بانوی سنگنورد رشته کمباین سهمیه المپیک توکیو تعلق گرفت. سنگنوردان کشور ژاپن و اسلوونی هم از قویترین ورزشکاران حاضر در این مسابقات بودند.

تنها ملی‌پوش سنگنورد ایرانی حاضر در این مسابقات به آمادگیش برای کسب سهمیه بازی های المپیک توکیو اشاره کرد و اظهار داشت: من در مسابقات جهانی در چهار ماده رقابت کردم که در سرعت عنوان سی‌ام را کسب کردم، در بولدرینگ سی و نهم و در سرطناب بیست و سوم شدم‌. در مجموع ضریب سه ماده لید، بولدرینگ و سرعت بیست نفر می‌توانستند در مسابقات کمباین شرکت کنند و از آنجایی که من عنوان سی‌ام را کسب کردم نتوانستم در این مرحله رقابت کنم.

او با بیان این مطلب که سطح توانایی خود را برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو دور از دسترس نمی‌داند، ادامه داد: سطح خودم را برای شرکت در ماده کمباین و کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو پائین نمی‌دانستم، چون در مسابقات جهانی چین که مدتی پیش برگزار شد عنوان نهم را کسب کردم و در سرطناب هم که تجربه نداشتم به مرحله بعد راه یافتم و رکوردم را در سرعت ارتقاء دادم.

رکابی با بیان این مطلب که می‌توانست در ماده کمباین رقابت کند، گفت: اگر‌ بهترین عملکردم را در این مسابقات داشتم می‌توانستم به کمباین راه پیدا کرده و جزو 20 نفر اول باشم، اما متاسفانه شرایط جسمی مناسبی نداشتم و دلیل اصلی آن دیر رسیدن بود و اینکه هنوز با مسابقات هماهنگ نشده بودم.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی جهان ژاپن پایان راه نیست و مسابقات دیگری برای راه یافتن به المپیک توکیو وجود دارد. یکی از این مسابقات در فرانسه برگزار می‌شود که حضور ورزشکاران با توجه به رنکینگ آن ها مشخص می‌شود و یک نفر هم از مسابقات آسیایی سال بعد برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو انتخاب می‌شود که امیدوارم جزو بیست نفر اول دنیا باشم که در بازی‌های المپیک توکیو شرکت می‌کند و برای کشور افتخارآفرینی کنم.

ملی‌پوش سنگنوردی درباره ادامه برنامه‌های خود برای شرکت در بازی‌های المپیک ساحلی اظهار داشت: با کمک فدراسیون و کمیته ملی المپیک قصد دارم در اتریش اردوی تمرینی برگزار کرده و با مربی خارجی تمرین کنم تا بتوانم تمریناتی که طی چند سال انجام ندادم و کمبودهایی که وجود داشت را جبران کرده و سکوی خوبی را برای کشورم کسب کنم.

iwsports instagram telegram ایران ۶۱ سوریه ۶۸ | ایران در دیدار رده بندی بسکتبال زنان غرب آسیا

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.