15

افسانه باقری از فدراسیون کاراته رفت | اشرف امینی و چالش‌های جانشینی باقری

  • کد خبر : 27398
  • 03 شهریور 1398 - 19:37
افسانه باقری از فدراسیون کاراته رفت | اشرف امینی و چالش‌های جانشینی باقری

با تقدیم استعفای رسمی افسانه باقری از فدراسیون کاراته رفت  و اکنون اشرف امینی و چالش های جانشینی باقری موضوعی است که فدراسیون کاراته با آن روبرو خواهد بود.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ استعفای ناگهانی افسانه باقری از نایب رئیسی فدراسیون کاراته جامعه کاراته زنان ایران را تحت تاثیر قرار داده است. فدراسیون کاراته یکی از بی حاشیه‌ترین نواب رئیس خود را از دست داده است و اکنون فدراسیون کاراته باید به دنبال انتخابی هوشمندانه باشد.

در مورد این که چرا افسانه باقری به عنوان نایب رئیسی موفق از سمت خود کنار رفته است، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما به نظر می‌رسد خروج باقری از درهای فدراسیون کاراته برنامه سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته از ابتدای انتصاب وی به ریاست فدراسیون بوده است.

طباطبایی چند روز پس از انتصابش به سمت ریاست فدراسیون کاراته در قم در پاسخ به سوالی درباره این که وضعیت نایب رئیسی فدراسیون کاراته چه خواهد شد گفته بود فعلاً و تا ماه‌های آینده برنامه‌ای برای تغییر وجود ندارد. همین اظهار نظر کافی است تا مشخص شود طباطبایی برای این تغییر برنامه داشته است.

افسانه باقری نیز که بر این پروژه واقف بوده و جو اطراف خود را در این راستا ارزیابی می‌کرده در نهایت تصمیم گرفته است پیش از این که حکم تودیع را روی میز خود ببیند در اوج و پس از موفقیت تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا و شرایط مناسب در کاراته وان، فدراسیون کاراته را ترک کند.

مادر کاراته اکنون فرصت دارد به کارهای بیشتری برسد. ثبات در نتیجه گیری، آرامش در تیم ملی و لیگ های منظم حاصل حضور باقری در فدراسیون کاراته بود

جانشین احتمالی او اما اشرف امینی است که برای اهالی کاراته شناخته شده است. او اخیراً به عنوان مدیر تیم‌های ملی وارد دستگاه طباطبایی شده بود و آرام آرام به صندلی نایب رئیسی می‌رسد البته فدراسیون کاراته هنوز رسماً وی را به عنوان نایب رئیس معرفی نکرده اما بعید است شخص دیگری را به این سمت برگزیند.

امینی – یا هر جانشین دیگری – در ماه‌های آتی و منتهی به المپیک توکیو مسئولیت دشواری خواهد داشت. گرچه بخش مهمی از موفقیت‌های آتی متعلق به افسانه باقری و دوران او خواهد بود اما مدل مدیریتی نایب رئیس جدید در ماه‌های آینده تأثیر مهمی در روند آماده سازی کاراته کاها و همچنین برگزاری لیگ خواهد داشت.

از سوی دیگر فدراسیون کاراته با تنگناهای مالی شدید دست و پنجه نرم می‌کند و در اختیار گرفتن سکان کشتی‌ای که توسط امواج متلاطم به چپ و راست کشیده می‌شود کار آسانی نخواهد بود و چیزی فراتر از تکیه زدن بر یک صندلی در اتاقی مدیریتی است. جانشین، راه افسانه باقری را ادامه می‌دهد؟

iwsports instagram telegram ایران ۶۱ سوریه ۶۸ | ایران در دیدار رده بندی بسکتبال زنان غرب آسیا

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.