13

نوروزی : هزینه‌های رفت و آمد گاهی از دستمزد داوران بیشتر است | از قوانین اطلاع ندارند و اعتراض می‌کنند

  • کد خبر : 27509
  • 05 شهریور 1398 - 14:07
نوروزی : هزینه‌های رفت و آمد گاهی از دستمزد داوران بیشتر است | از قوانین اطلاع ندارند و اعتراض می‌کنند

داور شماره یک فوتبال زنان ایران تاکید کرد مشکل اصلی داوران زن هزینه‌های رفت و آمد است و این هزینه ها گاهی از دستمزد داوران بیشتر است. او همچنین در واکنش به میزان اعتراضات به داوران در لیگ فوتبال زنان می گوید بسیاری از بازیکنان و مربیان از قوانین اطلاع ندارند و اعتراض می‌کنند.

فرزانه قنبر دزفولی – آی دبلیو اسپورتس : در جریان مراسم برترین‌های فوتبال ایران در فصل ۹۷_۹۸ که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار گردید، سلطنت نوروزی داور بین المللی از استان فارس برای چهارمین سال متوالی به عنوان برترین داور فوتبال بانوان کشور انتخاب شد.

این بانوی موفق در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس، افزایش حق الزحمه داوران و برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای دست اندرکاران تیم ها و باشگاه ها در خصوص قوانین داوری را خواستار شد.

سلطنت نوروزی در خصوص انتخابش به عنوان داور برتر کشور اظهار کرد: انتخاب داور برتر بر اساس امتیازاتی است که ناظرین داوری پس از پایان هر بازی به داوران می دهند. خوشبختانه من چهار سال است که به عنوان برترین داور فوتبال بانوان کشور انتخاب می شوم.

وی رعايت صد درصدى قوانين و مقررات فوتبال را از وظایف مهم داوران دانست و بیان کرد: من داور سختگیری هستم و سعى می كنم همیشه عادلانه قضاوت كنم. از نظر من سختگیری یکی از شاخصه های داوری به شمار می رود.

نوروزی با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از مربیان و بازیکنان معمولا دلیل نتایج نامطلوب خود را از مسابقات ضعف داوری می دانند، عنوان کرد: ما داوران تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم اما به هر حال انسان جایزالخطاست و برخی اوقات مربیان حق دارند که به قضاوت بعضی از داوران اعتراض کنند. البته اکثر مربیان و بازیکنان ما با قوانین داوری آشنا نیستند. قوانین داوری هر سال تغییر می کند و بی اطلاعی یا کم اطلاعی مربیان باعث بروز اعتراض آنها می شود.

از قوانین اطلاع ندارند و اعتراض می‌کنند

وی اضافه کرد: بسیاری از مربیان و بازیکنان در حین بازی به قضاوت داوران اعتراض می کنند اما زمانی که فیلم بازی و تکرار صحنه را می بینند متوجه می شوند که حق با داور است. همان طور که گفتم عدم اطلاع بازیکنان و مربیان از قوانین جدید داوری منجر به بروز این اعتراضات می شود.

سلطنت نوروزی خاطرنشان کرد: قبل از شروع مسابقات لیگ برتر باید کلاس های آموزشی و توجیهی برای مربیان و بازیکنان منتخب برگزار شود تا بازیکنان و مربیان با قوانین داوری بیشتر آشنا شوند. بسیاری از اعتراضات از روی ناآگاهی است. ورزشکاران و مربیان باید اعتراض به حق و آگاهانه داشته باشند.

داوران باید آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند

وی با اعتقاد به اینکه داوران باید آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند، یاد آوری کرد: یکی از مهمترین ویژگی های یک داور خوب، داشتن آمادگی جسمانی بالا است. اگر داور قوانین را بداند اما در زمین، به موقع سر صحنه ها حضور نداشته باشد، نمی تواند بازی را عادلانه قضاوت کند. همچنین داوران باید از دانش به روز داوری برخوردار باشند و در دوره های آموزشی و توجیهی شرکت کنند.

رفت و آمد، چالش بزرگ برای داوران زن

سلطنت نوروزی به بیان مشکلات موجود در بخش داوری پرداخت و عنوان کرد: عمده ترین مشکل ما مسأله رفت و آمد مان در زمان برگزاری مسابقات است. شرایط برخی از شهرهای میزبان به گونه ای است که از داشتن فرودگاه و حتی پروازهای داخلی محروم هستند و رفت و آمد به این شهرستان ها برای ما بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: متأسفانه حق الزحمه داوران نیز بسیار ناچیز است و چندین سال است که حق الزحمه ما اضافه نشده است. حتی می توانم بگویم که بعضی اوقات هزینه های جانبی و هزینه های رفت و آمد داوران از حق الزحمه آنها بیشتر می شود و باید بیش از دستمزدی که می گیریم هزینه کنیم.

iwsports instagram telegram ایران ۳ اندونزی ۲ | تیم والیبال بانوان ایران هفتم آسیا شد

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.