15

واقعیت هایی در مورد کارآمدی فرشته کریمی

  • کد خبر : 27735
  • 09 شهریور 1398 - 16:13
واقعیت هایی در مورد کارآمدی فرشته کریمی
فرشته کریمی نامدارترین بازیکن فوتسال زنان ایران است اما به نظر می‌رسد کاپیتان سایپا به تدریج خود را برای نقش‌های تازه‌ای آماده کند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ فرشته کریمی پس از یک فصل غیبت در میادین امسال دوباره به لیگ برتر فوتسال بانوان بازگشته و برای سایپا بازی می‌کند. اوضاع به کام سایپا پیش می‌رود و تیم نیلوفر اردلان با ۳ برد در صدر است و در آینده می‌تواند به تیم باکیفیت‌تری نیز تبدیل شود.

در این میان نقش فرشته کریمی شایان توجه است. بازیکن رأس سایپا، بازیکنی است برای دریافت توپ‌های بلند و مستقیمی که اغلب توسط اعظم آخوندی به او می‌رسد، کنترل و حفظ توپ و بهره مندی از نبوغ ذاتی برای موقعیت سازی یا ضربه به دروازه. اما آیا این کافی است؟

فرشته کریمی در دیدار هفته سوم برابر هیئت خراسان رضوی، دقایق پرتعدادی در زمین مسابقه بود. نیلوفر اردلان که در جریان بازی – تحت تأثیر میدان داری مشهدی‌ها – احساس خطر می‌کرد امیدوار بود که تجربه فرشته کریمی به کارش بیاید. کاپیتان اما موقعیت‌های گلزنی پرشماری به دست آورد که از هیچ یک استفاده نکرد.

ناآمادگی فرشته کریمی در زمانی که صاحب توپ می شد محرز بود. او در گلزنی ناکام بود و در هر جا که پای آمادگی بدنی به میان می آمد جنگ های تن به تن را می باخت. با این وجود، آن چه یک مربی را مجاب می کند که کریمی را به میدان بفرستد شعور فوتسالی فرشته کریمی است.

او حتی با همین شرایط ناآماده جسمانی این قابلیت را دارد که با ضربه ای غافلگیر کننده یا پاسی استادانه و حاصل استعداد ذاتی، جریان بازی را در نبردهای بزرگ به سود تیمش تغییر دهد. این، همه دلیلی است که می توان به اردلان حق داد که فرشته افت کرده را همچنان در زمین به کار بگمارد.

آیا ناآمادگی فرشته کریمی تابعی از ناآمادگی سایپا در شروع فصل است؟ شهناز ایزدیار می گوید تیمش فرصتی برای بدنسازی نداشته است بنابراین باید انتظار فرشته کریمی آماده تری را در آینده داشته باشیم. او قطعا در حال حاضر در جمع بازیکنان درجه یک فوتسال ایران قرار ندارد و برای تغییر دادن اوضاع باید سخت تمرین کند.

در بخش فنی، از او انتظارات بیشتری می رود به ویژه این که با بازیکنی چون سارا شیربیگی در تیم رقیب مقایسه می شود. البته که باید پذیرفت گذر زمان عاملی فرسایشی برای بازیکنان حرفه ای است و کاپیتان از این قضیه مستثنی نیست.

تلاش بی وقفه او در جریان بازی سنگین برابر هیئت خراسان رضوی قابل ستایش بود. کاملا واضح بود که او همه تلاش خود را می کند اما این نمایش، کسی را راضی نمی کند.. فرشته، برای تمدید خاطرات خوشی که ذهن هواخواهانش وجود دارد باید آماده تر از این باشد و نیاز به کیفیت بالاتر را بپذیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.