12

چالش والیبال؛ باشگاه‌ها تمایلی به حضور در لیگ برتر والیبال بانوان ندارند

  • کد خبر : 27808
  • 11 شهریور 1398 - 8:21
چالش والیبال؛ باشگاه‌ها تمایلی به حضور در لیگ برتر والیبال بانوان ندارند

در حالی که فدراسیون والیبال باید به تدریج خود را برای راه اندازی فصل جدید لیگ برتر والیبال بانوان آغاز کند چالش والیبالی‌ها این است که باشگاه‌ها تمایلی به حضور در لیگ برتر والیبال بانوان ندارند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ لیگ برتر والیبال بانوان در پیش است اما فدراسیون والیبال که خود درگیر برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون می‌بیند در عرصه زنان مشکلات بزرگی بر سر برگزاری لیگ دارد.

همانند هر سال، ورود اسپانسرها به والیبال بانوان دغدغه‌ای جدی برای فدراسیون والیبال است و این چالش امسال پررنگ‌تر است. باشگاه‌ها تمایلی به حضور در لیگ برتر والیبال بانوان ندارند و مجاب کردن اسپانسرها به تیمداری در والیبال دشوارتر از همیشه است.

بر خلاف آن چه در شبکه‌های اجتماعی نشان داده می‌شود والیبال بانوان شرایط امیدوار کننده‌ای ندارد زیرا لیگ که پایه توسعه والیبال است و آینده تیم ملی را می‌سازد بیمار است. فصل گذشته ۶ تیم در لیگ حضور داشتند و بعید است در بهترین شرایط، لیگ ۹۸ بیش از این تعداد تیم داشته باشد.

ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران و نامی نو اصفهان تیم‌هایی هستند که همانند فصل گذشته در لیگ ۹۸ نیز حاضر خواهند بود. سایپا نیز تیم والیبال زنان خود را تشکیل داده است و بدین ترتیب ۴ تیم با حامیان قوی در لیگ ۹۸ حاضر هستند اما آیا این پایان کار است؟

تصور برگزاری لیگی با ۴ تیم غیر قابل درک است. مبنا تجارت کاسپین که همان تیم ملی امید بود امسال در لیگ حضور ندارد، شهرداری سمنان نیز همین وضعیت را دارد و قصه توپکای بابلسر نیز فعلاً همین است.

زمزمه‌ها در مورد حضور باریج اسانس کاشان یا تیم‌های دیگر نیز کماکان در حد همان زمزمه‌هاست و قطعیتی در مورد آن وجود ندارد. وضعیت اقتصادی و بودجه چه نزد بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به گونه‌ای است که امید حضور آن‌ها در لیگ والیبال بانوان را کاهش داده است مگر این که در نهایت تیم‌هایی، جدول لیگ را کامل کنند که با کمترین بودجه ممکن و فقط برای حضور، وارد جدول شده بودند.

مائده برهانی کاپیتان تیم ملی والیبال سال گذشته هشدار داده بود که لیگ داخلی، بازیکن ساز نیست چون تیم‌ها و بازیکنان کمی دارد و کمکی به پرورش بازیکن نمی‌کند. سایر ملی پوشان والیبال ایران نیز این مشکل جدی را سنگ بزرگی برای توسعه والیبال می‌دانند.

هر اندازه لیگ استانی و مسابقات نوجوانان و جوانان برگزار شود در نهایت این لیگ است که بازیکن را وارد فضای رقابتی بازیکن ساز می‌کند. این زنجیره کامل نیست و در نهایت، آثار آن در آینده تیم‌های ملی پدیدار می‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.