19

والیبال انتخابی المپیک | همگروهی دختران والیبال ایران با استرالیا، قزاقستان و تایلند

  • کد خبر : 27916
  • 13 شهریور 1398 - 10:00
والیبال انتخابی المپیک | همگروهی دختران والیبال ایران با استرالیا، قزاقستان و تایلند

در مسابقات والیبال انتخابی المپیک توکیو تیم ملی والیبال بانوان ایران با تیم‌های ملی استرالیا، قزاقستان و تایلند همگروه خواهد بود. این مسابقات با حضور ۸ تیم برای کسب آخرین سهمیه باقی مانده توکیو برگزار می‌شود.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ در فاصله کمی پس از برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا در سئول کره جنوبی که با کسب عنوان هفتم برای تیم ملی والیبال زنان ایران همراه بود اکنون حریفان ایران در مسابقات والیبال انتخابی المپیک مشخص شده‌اند.

سهمیه آسیا در والیبال زنان المپیک توکیو ۳ تیم است که ۲ تیم آن شامل ژاپن میزبان المپیک به همراه تیم ملی چین، این سهمیه را به دست آورده‌اند و یک سهمیه دیگر نیز در والیبال انتخابی المپیک توزیع می‌شود. مسابقاتی که زمستان امسال برگزار خواهد شد.

پیکارهای انتخابی المپیک بین ۸ تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود که ایران با توجه به هفتم شدن در این مسابقات جواز حضور در دور انتخابی را به دست آورده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه ژاپن و چین در مسابقات انتخابی حضور پیدا نمی‌کنند به طور خودکار تیم‌های نهم و دهم قاره شامل هند و استرالیا به جای ژاپن و چین وارد انتخابی شده‌اند.

این مسابقات در دو گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال ایران باید با تیم‌های استرالیا، قزاقستان و تایلند مسابقه دهد. ایران چند هفته پیش در مسابقات قهرمانی آسیا برابر قزاقستان و تایلند به میدان رفته بود و هر دو مسابقه را واگذار کرده بود.

در گروه دیگر والیبال انتخابی المپیک تیم‌های هند، اندونزی، کره‌جنوبی و چین‌تایپه با هم رقابت می‌کنند. تیم قهرمان این مسابقات راهی المپیک توکیو می‌شود. به نظر می‌رسد جنگ اصلی برای آخرین سهمیه بین کره جنوبی و تایلند باشد. ایران نیز در گروه خود استرالیا را به عنوان حریفی نه چندان پیچیده پیش روی خود می‌بیند اما کار بسیار سختی برای عبور از قزاقستان و تایلند دارد.

والیبال زنان ایران هرگز در المپیک حاضر نبوده است و به نظر می‌رسد این غیبت همچنان ادامه داشته باشد. ملی پوشان ایران در حالی در مسابقات قهرمانی آسیا هفتم شدند که نتیجه کسب شده انتقاداتی را از تیم جواد مهرگان در بر داشت اما مهرگان گفته بود که برایش پیشرفت فنی تیم ملی ملاک است نه نتیجه.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.