در حاشیه یک خبر تلخ تلخ تلخ | خودسوزی دختر آبی، اتفاقی که می‌توانست رخ ندهد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

در حاشیه یک خبر تلخ تلخ تلخ | خودسوزی دختر آبی، اتفاقی که می‌توانست رخ ندهد

  • کد خبر : 28249
  • 18 شهریور 1398 - 3:21
در حاشیه یک خبر تلخ تلخ تلخ | خودسوزی دختر آبی، اتفاقی که می‌توانست رخ ندهد

حتی اگر دسترسی حداقلی به شبکه های اجتماعی داشته باشید، نمی توانید به تیتر خودسوزی یک دختر علاقه مند به فوتبال برنخورده باشید.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران –  هفته گذشته اتفاقی در مقابل یکی از مجتمع های قضایی رخ داده و دختری اقدام به خودسوزی کرده است. این خبر ابتدا تنها توسط یکی از خبرگزاری های حوزه حوادث پوشش داده شد اما با انتشار جزئیاتی از این ماجرا مشخص شد که عقبه موضوع به مسئله ورود زنان به ورزشگاه ها بازمی گردد.

 بنا بر آنچه که از زبان شهود و از جمله خواهر فرد آسیب دیده مطرح شده، وی قصد داشته در بازی استقلال و العین برای تماشای مسابقه به ورزشگاه برود که با ممانعت ماموران انتظامی مواجه شده و پس از آن به دلیل مشاجره بازداشت می شود. همچنین گفته می شود در ادامه او بعد از آزادی پس از مدتی برای دریافت گوشی موبایلش به یکی از مجتمع های قضایی مراجعه می کند که آنجا مشاجره دیگری بین او و یکی از کارمندان صورت گرفته و او در واکنش به این ماجرا مقابل این مجتمع اقدام به خودسوزی کرده است.

طرفداران فوتبال در ایران با هشتگ #دختر_آبی به این موضوع واکنش نشان داده اند و از بین فوتبالیست ها نیز تعدادی از بازیکنان استقلال و همچنین مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی، با انتشار پست و استوری نسبت به این ماجرا موضع خود را اعلام نموده اند.

درباره علل دقیق این اتفاق تاسف برانگیز هنوز خبر چندانی در دست نیست و صرفا نقل قول هایی در این زمینه از قول خواهر فرد آسیب دیده مطرح شده؛ اما آنچه مورد توجه کاربران رسانه های اجتماعی قرار گرفته، اصل موضوع ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها است که به نوعی مسبب این حادثه شده است.

باید دید تاثیر این ماجرای غم انگیز و پیگیری آن از سوی مخاطبان فوتبال به چه نتیجه ای منتج خواهد شد. در عین حال نباید از نظر دور داشت که در حال حاضر مسئله مهم، مسئله سلامت این دختر است که گفته شده آسیب دیدگی شدیدی از نوع سوختگی داشته است و به نظر می رسد جامعه پزشکی نیز با نهایت اهتمام به دنبال بهبود بیماری باشد که در یکی از بیمارستان های تهران بستری است.

این اتفاق بر ذهن علاقه مندان فوتبال تاثیر عمیقی گذاشته و بسیاری از آنها درباره علل عدم ورود بانوان به ورزشگاه ها در شرایطی که در کنسرت ها، سینماها و… این مشارکت اشکالی ندارد، صحبت کرده اند. این سوالی است که در نهایت باید از سوی یک مرجع تصمیم گیری به آن پاسخ دقیق داده شود به خصوص که نگاه هایی با حساسیت بیشتر متوجه فوتبال ایران است و مسائلی از این دست می توانند خسارت های بیشتری را بر فوتبال ایران تحمیل کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=28249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.