25

همه چیز درباره دختر آبی | سرنوشت سحر خدایاری ؛ از صلوات برای استقلال تا خودسوزی

  • کد خبر : 28286
  • 19 شهریور 1398 - 7:36
همه چیز درباره دختر آبی | سرنوشت سحر خدایاری ؛ از صلوات برای استقلال تا خودسوزی

منابع خبری گزارش دادند سحر خدایاری که به دختر آبی معروف شده پس از خودسوزی در بیمارستان درگذشته است. او در پی احضار به دادسرا به دلیل تلاش برای ورود به ورزشگاه خودسوزی کرده بود. این اتفاق موج تازه ای از واکنش ها در مورد اصل موضوع را در پی داشته است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ دختر آبی، هواداری که به دلیل تلاش برای ورود به ورزشگاه آزادی در جریان دیدار تیم های استقلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا به مرجع قضایی احضار شده بود پس از خودسوزی، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

سحر خدایاری یک دختر ۲۹ ساله اهل قم بود که هوادار استقلال بوده است. او یکی از ۸ فرزند یک جانباز ۱۵ درصد بود که پدرش مدعی شده پیش از این در زمان تحصیلش یک بار اقدام به خودکشی کرده است. پدرش همچنین گفته که اگر می دانسته که او به ورزشگاه می رود هرگز اجازه چنین کاری را نمی داده است.

پدر دختر آبی همچنین گفته : “اوایل جلوی تلویزیون می‌نشست و برای پیروزی تیم محبوبش با تسبیح صلوات می‌فرستاد، آخر هم سر همین ماجرا هم خودش را سوزاند و هم ما را؛ الان چند روز است که زندگی نداریم. یک پای من تهران است و یک پایم قم.”

شدت جراحات وارد به دختر آبی به گونه ای بود که تدابیر درمانی برای وی کارساز نبود و سوختگی شدید، با القای اثر منفی به دستگاه گردش خون و اختلال در کارکرد سیستم عصبی و تنفسی سرانجام سبب مرگ این ختر شد.

گرچه نام این دختر سحر عنوان شده اما ظاهرا سحر نام شناسنامه ای وی نیست و این نام، نامی مستعار است. او هوادار استقلال بوده است و در آخرین روزهای سال ۹۷ به تهران می آید و تلاش می کند با پالتو و کلاه گیس وارد ورزشگاه شود.

او در برابر گیت بازرسی بدنی پیش از انجام بازرسی به ماموران می گوید که دختر است و نباید به او دست بزنند چون او از خانواده ای مذهبی است در نتیجه در همان زمان توسط نیروی انتظامی بازداشت می شود.

خانواده دختر آبی گفته اند که او سابقه نوعی بیماری روانی داشته است. این بیماری روانی البته اختلال دو قطبی عنوان شده که شامل تغییر خلق آشکار شخص است به طوری که شخص در بازه ای دچار افسردگی و در بازه ای دچار شادی غیر طبیعی است و میزان این ۲ واکنش به گونه ای است که در زمره بیماری های روانی قرار می گیرد.

حاصل اتفاق دیدار استقلال و العین برای دختر آبی این بوده که او بازداشت می شود و چون همه چیز در آخر هفته رخ داده و خانواده او نیز نتوانسته اند به سرعت مبلغ وثیقه را برای زندانی نشدن او فراهم کنند او پس از بازداشت در سه شنبه شب (۲۱ اسفند)، از روز چهارشنبه تا شنبه زندانی می شود.

خواهر دختر آبی گفته است موضوع اختلال روانی دختر آبی را به اطلاع دادیار پرونده رسانده بوده اما دادیار به حرف آن ها توجهی نشان نداده است. پس از آزادی از آن زمان، پرونده دختر آبی همچنان باز بود.

اتفاق اخیر اما از زمانی کلید می خورد که دختر آبی پس از تعطیلات سال ۹۸ برای این که تلفن همراه خود را که از او گرفته شده بود پس بگیرد به دادسرای ارشاد می رود و شخصی مجهول الهویه به او می گوید که ممکن است به خاطر کارش به ۶ ماه حبس محکوم شود.

شنیدن این موضوع با این که در حد یک گمانه زنی و شاید بی اساس بوده در ذهن دختر آبی که دارای زمینه افسردگی و بی تابی روانی بوده اثر بدی به جا می گذارد و زمینه را برای فاجعه آماده می کند.

در نهایت به دختر آبی ابلاغ می شود که پرونده او از دادیاری به دادگاه انفلاب رفته و این، روال طبیعی هر پرونده ای است. با وجود این که دختر آبی ممکن بود بدون مشکل خاصی در دادگاه تبرئه یا با محکومیتی تعلیقی روبرو شده و ماجرا ختم به خیر شود فاجعه رخ می دهد.

مراجعه دختر آبی به دادگاه – احتمالا به عنوان ادای توضیحات و پاسخ به سوالات قاضی پیش از صدور رای – با عدم حضور قاضی مصادف می شود و گفته شده قاضی پرونده در مرخصی بوده است و بلافاصله پس از این اتفاق، دختر آبی در مقابل ساختمان قضایی اقدام به خودسوزی می کند.

دختر آبی با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد اما میزان آسیب آن قدر عمیق بود که از همان ابتدا نیز شانس کمی برای بقای او وجود داشت. او در بیمارستان مطهری تهران بستری بود.

منابع خبری غیر رسمی اطلاع داده اند که فوت دختر آبی با نام مستعار سحر روز جمعه اتفاق افتاده و او روز یکشنبه در قبرستان “بهشت معصومه” قم دفن شده است اما خبر درگذشت وی با تاخیر اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=28286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.