بازگشت کاراته به بازی‌های آسیایی ؛ خبر خوش برای دختران کاراته کا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

بازگشت کاراته به بازی‌های آسیایی ؛ خبر خوش برای دختران کاراته کا

  • کد خبر : 28444
  • 22 شهریور 1398 - 11:47
بازگشت کاراته به بازی‌های آسیایی ؛ خبر خوش برای دختران کاراته کا

در حالی که حذف کاراته از بازی‌های آسیایی هانگ ژو ۲۰۲۲ و عدم حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اتفاقی ناامید کننده برای کاراته کاها بود بازگشت کاراته به بازی‌های آسیایی بار دیگر نور امید را در دل دختران علاقمند به کاراته روشن کرد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ در حالی که شورای المپیک آسیا پیش از این اعلام کرده بود کاراته در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ ژو چین حضور نخواهد داشت سرانجام اعلام شد کاراته به بازی‌های آسیایی بازگشته و در هانگ ژو نیز حاضر خواهد بود.

چین با استفاده از مزیت میزبانی خود قصد داشت کاراته را که در این رشته مدال آور نیست از بازی‌های آسیایی حذف کند و از این طریق به ژاپن که رقیب این کشور در جدول مدال‌ها و در کاراته مدال آور است آسیب وارد کند اما در نهایت بازگشت کاراته به بازی‌های آسیایی حالا فرصت جدیدی برای کاراته کاهای ایرانی پدید می‌آورد.

با اعلام غیبت کاراته در بازی‌های آسیایی هانگ ژو موجی از ناامیدی برای کاراته کاهای رده‌های سنی جوانان و امید ایجاد شده بود اما دختران کاراته کا حالا به حضور در بازی‌های آسیایی آینده امیدوار هستند.

شاید سمانه خوش قدم و اعضای تیم ملی امید و جوانان در حال حاضر خوشحال‌ترین کاراته کاهای ایران پس از شنیدن این خبر باشند. آن‌ها نسل آینده کاراته ایران را تشکیل می‌دهند و آینده تیم ملی در دوران پس از حمیده عباسعلی و طراوت خاکسار و رزیتا علیپور در دستان آنها است.

از میان اعضای کنونی تیم ملی کاراته بانوان (۵ کومیته کا و یک کاتاروی اعزامی به مرحله پنجم کاراته وان توکیو) سارا بهمنیار و شیما آل سعدی از نظر سنی در شرایطی قرار دارند که به نظر می‌رسد تا بازی‌های آسیایی هانگ ژو یعنی ۳ سال دیگر در وضعیت سنی کاملاً مناسب و پخته‌ای باشند.

مبینا حیدری و فاطمه خنکدار به همراه نگین آلتونی کاراته کاهای جوان ایران در المپیک جوانان آرژانتین بودند

حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور و تا حدودی طراوت خاکسار ممکن است در هانگ ژو دیگر توان امروز را نداشته باشند مگر این که مورد پگاه زنگنه که در ۳۲ سالگی با قدرت بازگشت و برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا را نیز کسب کرد برای آن‌ها تکرار شود.

در کاتا، نگین باقری بعید است که شانسی برای هانگ ژو داشته باشد و کاراته ایران برای هانگ ژو روی فاطمه صادقی حساب باز می‌کند و صادقی جوان در حال حاضر نیز کاتاروی اول است مگر این که در آینده نزدیک کاتاروی جوان دیگری ظهور کند.

به عنوان جایگزین برای بزرگترها، کاراته کاهای ایران در المپیک جوانان آرژانتین و نیز کاراته کاهای تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا جانشین نفرات فعلی هستند و باید دید خدایگان کاراته چه ستاره‌های جدیدی برای کاراته بانوان در نظر خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=28444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.