دختران وزنه بردار ایران در جام جهانی تایلند چه کسانی هستند؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

دختران وزنه بردار ایران در جام جهانی تایلند چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 28766
  • 25 شهریور 1398 - 9:14
دختران وزنه بردار ایران در جام جهانی تایلند چه کسانی هستند؟

تیم ملی وزنه برداری زنان ایران قرار است برای نخستین بار در مسابقات وزنه برداری زنان جهان در تایلند شرکت کند. وزنه برداری زنان در ایران از سال گذشته قدرت گرفت و اکنون در مسیر حضور در جام جهانی قرار دارد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ با وجود این که وزنه برداری بانوان در ایران همچنان نوپا و بی تجربه است فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفته است با اعزام تیم ملی وزنه برداری بانوان به مسابقات قهرمانی جهان در تایلند، زمینه را برای تجربه اندوزی این گروه جوان مهیا کند.

مریم امراللهی مربی تیم ملی ایران در تایلند است که در نشست خبری خود نیز تاکید کرد تیمش در زمینه بین المللی تجربه‌ای ندارد اما این به معنای ناامیدی نیست. امراللهی تاکید کرده فدراسیون وزنه برداری به دنبال یک برنامه بلند مدت برای توسعه وزنه برداری زنان تا سال ۲۰۲۴ و المپیک تابستانی پاریس است.

در ترکیب تیم ملی اعزامی به تایلند ۴ دختر وزنه بردار حضور دارند که همگی چند ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا روی تخته رفتند و اکنون آماده رقابت در میدان جهانی می‌شوند. به نظر می‌رسد همه چیز برای آن‌ها رؤیایی پیش رفته است.

اعضای تیم ملی ایران در مسابقات وزنه برداری زنان جهان شامل این نفرات هستند. نفراتی که حضور آن‌ها در تایلند آن‌ها را بار دیگر تاریخ ساز می‌کند زیرا وزنه برداران دختر ایران تاکنون در چنین رویدادی شرکت نداشته‌اند:

وزن ۵۵ کیلوگرم: پوپک بسامی
وزن ۶۴ کیلوگرم: ابریشم ارجمندخواه
وزن ۷۱ کیلوگرم: الهام حسینی
وزن ۸۷ کیلوگرم: پریسا جهانفکریان

این ۴ نفر از نظر رکوردها بهترین وضعیت را در میان وزنه برداران دختر ایران داشته‌اند حضور این جمع در تایلند البته قطعی نبود اما در نهایت فدراسیون وزنه برداری مافقت کرد در کنار تیم مردان، تیم زنان را در ۴ وزن به مسابقات جهانی اعزام کند.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان طی روزهای ۲۷ شهریور تا ۵ مهرماه به میزبانی پاتایا در تایلند برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=28766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.