10

شرط وزارت نفت برای تیمداری : استفاده 70 درصدی از فرزندان کارکنان و بدون دستمزد

  • کد خبر : 29098
  • 30 شهریور 1398 - 13:44
شرط وزارت نفت برای تیمداری : استفاده 70 درصدی از فرزندان کارکنان و بدون دستمزد

وزارت نفت به طور جدی تصمیم گرفته هزینه‌هایش در ورزش قهرمانی را به حداقل ممکن برساند. این موضوع اکنون در شرایط تحریم منطقی است اما با نگاهی جامع به ورزش ایران متوجه می‌شویم تیم‌های بسیاری که در حوزه وزارت نفت به حیات ادامه می‌دهند با این تصمیم نابود می‌شوند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ وزارت نفت در بحرانی‌ترین شرایط مالی پس از جنگ تحمیلی قرار دارد. در واقع تنها در زمان جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران بود که تولیدات نفتی ایران به دلیل هدف قرار گرفتن نفتکش ها توسط موشک های اگزوست فرانسوی به شدت کاهش یافت اما شرایط امروز دست کمی از بحران آن زمان ندارد.

وزارت نفت نقشی کلیدی در ورزش ایران ایفا می‌کند زیرا تیم‌های بسیار زیادی در رشته‌های مختلف و در سطوح گوناگون در رده‌های سنی چه در بخش مردان و چه در بخش زنان را پشتیبانی می‌کند.

تیم‌های وابسته به وزارت نفت در اغلب موارد تیم‌هایی بازیکن ساز، خوش حساب و قدرتمند در رشته‌های خود بوده‌اند. اکنون تصور کنید با حذف آن‌ها از بدنه ورزش ایران چه بلایی بر سر لیگ‌های وابسته، تیم‌ها و بازیکنان و مربیان آن‌ها می‌آید.

شرط وزارت نفت برای بقای تیم‌ها این است که اولاً ۷۰ درصد از بازیکنان و کادر تیم‌های وزارت نفت باید از پرسنل یا فرزندان کارکنان وزارت نفت و صنایع وابسته باشند. شرط دوم این است که این ۷۰ درصد نباید درخواست دستمزد داشته باشند. به عبارت دیگر وزارت نفت می‌گوید همین که این امکان را به فرزندان کارکنان می‌دهم برای آن‌ها امتیاز است پس لزومی ندارم به آن‌ها دستمزد بدهم.

در ورزش بانوان؛ چند باشگاه وابسته به حوزه نفتی و گازی اکنون تحت تأثیر این تصمیم قرار دارند. در فوتسال، پالایش نفت آبادان و ملی حفاری خوزستان، در هندبال نفت و گاز گچساران، در بسکتبال پالایش نفت آبادان و گاز تهران و در تنیس روی میز مناطق نفت خیز جنوب بخشی از این باشگاه‌های نفتی و گازی هستند.

سؤال این است که آیا باید وزارت نفت را بابت این تصمیم نکوهش کنیم؟ این یک واقعیت است که دست وزارت نفت برای هزینه کردن در هر زمینه‌ای مثل گذشته باز نیست و درآمد وزارت نفت به شدت کاهش یافته است در نتیجه آن‌ها باید هزینه‌های خود را از فعالیت‌های غیرضروری کم کنند.

یک منبع آگاه در وزارت نفت به آی دبلیو اسپورتس گفته است وزارت نفت به شرکت‌های زیر مجموعه خود ابلاغ کرده که حتی الامکان از پرواز برای سفرهای کاری استفاده نکنند و در مراسمات تودیع و معارفه و قدردانی دسته گل نیز خریداری نکنند!

در نتیجه، وضعیت و تصمیمات فعلی غیر طبیعی نیست. این، پیش زمینه‌ای برای کاهش توان تیم‌های وزارت نفت است. آن‌ها دیگر توان جذب ستاره‌ها را نخواهند داشت و در صورت بقا باید با حداقل هزینه ممکن – کمتر از چیزی که تصور می‌کنیم – بسنده کنند. دوران ریاضت اقتصادی آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=29098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.