15

پوست اندازی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ؛ جوان‌ها وارد می‌شوند

  • کد خبر : 29105
  • 30 شهریور 1398 - 14:47

تیم ملی والیبال نشسته بانوان در حال تغییر نسل است. ملی پوشان والیبال نشسته ایران با گروهی جوان‌تر در راه حضور در مسابقات آینده قرار دارند. پارالمپیک توکیو در پیش است و ایران به دنبال کسب سهمیه پارالمپیک است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ تیم ملی والیبال نشسته مرحله اول اردوی آماده سازی خود را پشت سر گذاشته اما به نظر می‌رسد تیم جدیدی در حال شکل گرفتن است که با تیم حاضر در پارا آسیایی جاکارتا متفاوت خواهد بود.

مریم ایرانمنش سرمربی جدید تیم ملی والیبال نشسته برای اولین مرحله اردوی تیمش تصمیم گرفت چند بازیکن جوان را به تیم فرا بخواند و نتیجه از دید او مثبت بود. فاطمه غفاری و فاطمه جهانی از کرمان و زهرا صابری از خراسان رضوی جوان‌ترین های لیگ ۹۷ بودند که حالا فرصت حضور در اردوی ملی را به دست آورده‌اند.

در والیبال نشسته تیم‌های ملی پایه وجود ندارند بنابر این بازیکنان جوان یا باید در تیم ملی بزرگسالان باشند و یا به بازی‌های باشگاهی بسنده کنند. با این حال، حضور جوان‌ها در ترکیبی ۱۶ نفره حاضر در اردو خبر خوشی برای آینده تیم ملی است.

برنامه مریم ایرانمنش اصلاح حرکات اشتباه و همچنین بهبود وضعیت تاکتیکی و تکنیکی تیم است. دست ایرانمنش برای تشکیل تیم ملی قدرتمند چندان باز نیست و او بازیکنان درجه یک بسیار زیادی ندارد. با این حال او امیدوار است از موجودی فعلی بهترین بهره را ببرد و البته گفته است که از دیدن بازیکنان جدید استقبال می‌کند.

ایران در آینده نزدیک باید در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شرکت کند. جایی که رقبای سرسختی برای ایران وجود دارند اما جایی برای ناامیدی وجود ندارد. به نظر می‌رسد تیم ملی والیبال نشسته بانوان در مسیر تغییر و جوان سازی قرار دارد. هم در پارالمپیک به شرط راهیابی و هم در بازی‌های پارا آسیایی هانگ ژو ۲۰۲۲.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=29105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.