20

پایان راه دختران تکواندو ایران در تونس با یک برنز ؛ 5 مدال در یک چهارم نهایی سوخت

  • کد خبر : 2987
  • 24 فروردین 1397 - 22:18
پایان راه دختران تکواندو ایران در تونس با یک برنز ؛ 5 مدال در یک چهارم نهایی سوخت

رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در الحمامات تونس به پایان رسید و سهم تیم ملی نوجوانان دختر ایران یک مدال برنز بود و ناکامی در تکرار قهرمانی جهان در کانادا.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSports ؛ کاروان پر امید نوجوانان تکواندوکار ایران با نام امام علی (ع) با وجود درخشش در بخش پسران و کسب عنوان قهرمانی ، در بخش دختران موفق به تکرار درخشش دوره گذشته نشد و با تک برنز مبینا کلیوند به کار خود پایان داد.

برنز برای مبینا کلی وند

در وزن اول و منهای 42 کیلوگرم مبینا کلی‌وند ابتدا رودریگز از کلمبیا را در پایان راند دوم با امتیاز 23 بر 3 شکست داد و در دومین مسابقه پوجا راغاو از هند را 40 بر 9 ، باز هم در پایان راند دوم از پیش رو برداشت.

کلی وند در مرحله یک هشتم نهایی یوسرا دفا از مراکش را 25 بر 6 مغلوب کرد و در یک چهارم نهایی به مصاف آیلادا ویپارسرات از تایلند رفت و در یک بازی دشوار با تساوی 10 بر 10 ، در راند طلایی حریف خود را شکست داد تا برنز خود را قطعی کند. کلی وند برای راهیابی به فینال به دیدار امینه گوگباکان از ترکیه رفت که با شکست 16 بر 12 در عین شایستگی به مدال برنز بسنده کرد.

حذف زودهنگام حاج علیزاده

در وزن دوم و دسته منهای 44 کیلو ؛ مریم حاج علیزاده نماینده ایران بود که در همان مسابقه نخست مرحله مقدماتی با قبول شکست 17 بر 7 برابر آناستانسیا آرتامونوف از روسیه از رسیدن به مرحله بعد بازماند.

مومن زاده و شکست در راند طلایی

در وزن سوم و دسته منهای 46 کیلوگرم ، مهلا مومن زاده در اولین مسابقه به مصاف پارسیدا نونگمایتم از هند رفت و با پیروزی در راند دوم با امتیاز 32 بر 4 شروعی فوق العاده داشت. مهلا در دومین مسابقه برابر دارینا بسپالوا از اوکراین باز هم در راند دوم و با امتیاز 31 بر 3 پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید.

مومن زاده در یک چهارم نهایی به مصاف چایما تامی از تونس رفت و پس از تساوی 8 بر 8 ، در راند طلایی مغلوب تکواندوکار کشور میزبان شد و در یک قدمی مدال از رسیدن به آن بازماند.

غزل سلطانی و توقف در سد کانادا

در وزن چهارم و دسته منهای 49 کیلوگرم ، غزل سلطانی در اولین گام ریم بایا از سوئد را 20 بر 14 شکست داد و به دور بعد صعود کرد. دومین حریف غزل سلطانی ژیهان کائو از چین بود که در این مسابقه سلطانی 19 بر 15 به پیروزی رسید.

در مرحله یک چهارم نهایی ، اتفاق مهلا مومن زاده برای وی نیز رخ داد و سلطانی در مصاف با جاسیپا کافادار از کانادا 7 بر 3 بازنده شد و در صورتی که با پیروزی در این مسابقه ، حداقل برنز خود را قطعی می کرد نتوانست از این مرحله عبور کند.

اساسه و شکست مقابل حریف ازبک

در وزن پنجم و دسته منهای 52 کیلوگرم ، کوثر اساسه نماینده ایران بود که در همان مسابقه اول با شکست 18 بر 9 برابر اوزودا سوبیرجونوآ از ازبکستان در رسیدن به مرحله بعد ناکام شد.

شاکری برابر حریف برزیلی کم آورد

در وزن ششم و دسته منهای 55 کیلوگرم ، مبینا شاکری ابتدا برابر سارا نوزو از ایتالیا 29 بر 8 به پیروزی رسید و سپس در دیدار برابر لاریسا لانکاریک از اسلوونی پس از تساوی 11 بر 11 ، موفق شد حریف خود را در راند طلایی شکست دهد.

در مرحله یک هشتم نهایی ، سندی ماکدو از برزیل حریف مبینا شاکری شد که در این مسابقه نزدیک حریف برزیلی 3 بر 2 پیروز شد تا مبینا نتواند به یک چهارم نهایی صعود کند.

حریف مقدونیه ای ، مهسا کیادلیری را غافلگیر کرد

در وزن هفتم و دسته منهای 59 کیلوگرم ، مهسا کیا دلیری در اولین دیدار خود 5 بر 4 برابر ناتالیا بوندار از اوکراین به برتری رسید و سپس با اقتدار ، 22 بر یک از سد پریانکا پاتل از هند عبور کرد.

کیا دلیری در سومین مسابقه، النا تورس تنا از اسپانیا را در یک مسابقه نفس گیر 9 بر 8 شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله غافلگیر شد و با شکست 15 بر یک برابر آناماریجا گئورگیوسکا از مقدونیه از رسیدن به مدال بازماند.

ولی نژاد و مانعی به نام بوزانیک

در وزن هشتم و دسته منهای 63 کیلوگرم ، یلدا ولی نژاد ابتدا نایسرینه لمندی از هلند را 35 بر 15 از پیش رو برداشت و سپس در مسابقه با ئی سی چن از چین تایپه پس از تساوی 2 بر 2 ، در راند طلایی به پیروزی رسید.

در مرحله یک چهارم نهایی ، یلدا ولی نژاد با حساب 3 بر 2 مقابل نادیکا بوزانیک از صربستان بازنده شد و نتوانست به نیمه نهایی برسد و برای چهارمین بار ، تیم ملی دختران در آستانه مسجل کردن مدال از رسیدن به این هدف محروم شد.

حذف توکلی با شکست برابر حریف فرانسوی

در وزن نهم و دسته منهای 68 کیلوگرم ، آناهیتا توکلی ابتدا 22 بر 5 برابر اولیانا چچت از قزاقستان پیروز میدان شد اما در مرحله یک هشتم نهایی با شکست 16 بر 7 برابر آلتئا لائورین از فرانسه به یک چهارم نهایی نرسید.

بدشانسی محض برای کیمیا همتی

در وزن دهم و دسته به اضافه 68 کیلوگرم ، کیمیا همتی در اولین مسابقه نادا الاشکار از مصر را 28 بر 6 و در پایان راند دوم مغلوب کرد و سپس 18 بر 8 از سد فلورنس الدجیما از چاد گذشت.

در مرحله یک چهارم نهایی ، کیمیا همتی که در انتخابی المپیک جوانان در فینال به ونژه مو از چین باخته بود به این تکواندوکار برخورد کرد و با شکست 9 بر 8 در آستانه مسجل کردن مدال از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

بدین ترتیب از 10 تکواندوکار نوجوانان ، یک نفر مدال برنز گرفت و 5 نفر نیز در یک چهارم نهایی و در آستانه حضور در نیمه نهایی از رسیدن به مدال بازماندند.

نگاهی به کسب سهمیه المپیک

3 تکواندوکار دختر ایران پیش از رقابت در مسابقات جهانی نوجوانان ، در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین مسابقه دادند و هر 3 نفر موفق شدند سهمیه حضور در این رویداد را کسب کنند.

یلدا ولی نژاد تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم ابتدا باید به مصاف نماینده کشور کریباتی می رفت که این هوگوپوش از مبارزه انصراف داد. وی سپس در مصاف با ایکرا کایر از ترکیه پس از تساوی 22 بر 22 در راند طلایی برنده مسابقه شد.

ولی نژاد در سومین مسابقه در یک چهارم نهایی 15 بر 5 برابر پترا استولبوآ از جمهوری چک پیروز شد تا برنز و سهمیه خود را قطعی کند. وی سپس با شکست 17 بر 23 برابر نادیسا بوزانیچ از صربستان در آزمایش شانس خود برای رسیدن به فینال ناکام شد.

کیمیا همتی در وزن به اضافه 63 کیلوگرم ابتدا به دیدار آنا مارتوس از اسپانیا رفت و 17 بر 12 برنده شد. همتی در دومین مبارزه باید به مصاف نماینده سوریه می رفت که این هوگوپوش از مبارزه انصراف داد و بر همین اساس سهمیه کیمیا برای حضور در المپیک جوانان بوئنوس آیرس قطعی شد.

همتی در مرحله نیمه نهایی برابر دیلارا ارسلان از ترکیه 8 بر 6 به پیروزی رسید اما در فینال مقابل ونژه مو از چین 24 بر 12 شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

سپس نوبت به مهلا مومن زاده رسید تا در وزن منهای 44 کیلوگرم به میدان برود. مومن زاده ابتدا برابر جردین اسمیت از بریتانیا 16 بر 7 صاحب برتری شد. وی سپس برابر میرئو کانگ از کره جنوبی 18 بر 15 بازنده شد اما به دلیل رسیدن به جمع 8 نفر برتر ، ورودی المپیک جوانان را کسب کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.