در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در قطر چه گذشت؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
12

در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در قطر چه گذشت؟

  • کد خبر : 30926
  • 21 مهر 1398 - 12:23
در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در قطر چه گذشت؟

مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در قطر به پایان رسید و تکلیف برترین های مواد مختلف مشخص شد. در گل سرسبد مواد مسابقات یعنی صد متر، طلا به شلی آن فریزر پرایس رسید.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قطر برگزار شد. در این مسابقه در ماده ۱۰۰ متر، شلی آن فریزر پرایس، دونده جاماییکایی با زمان ۱۰.۷۱ ثانیه قهرمان جهان شد و دینا آشر اسمیت از بریتانیا با زمان ۱۰.۸۳ و ماری جوزی تالو از ساحل عاج با زمان ۱۰.۹۰ مدال های نقره و برنز را کسب کردند.

شلی آن فریزر پرایس، با کسب این مدال طلا برای چهارمین بار مدال طلای ۱۰۰ متر جهان را از آن خود کرد. او دو بار نیز در المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن طلای المپیک را هم کسب کرده بود و حالا در ۳۲ سالگی دوباره قهرمان جهان است.

در ماده ۲۰۰ متر، دینا آشر اسمیت از بریتانیا با زمان ۲۱.۸۸ ثانیه طلایی شد و بالاتر از بریتنی براون آمریکایی با زمان ۲۲.۲۲ ثانیه و موجینگا کامبونجی با زمان ۲۲.۵۱ از سوییس قرار گرفت.

در ماده ۴۰۰ متر، سلوی عید ناصر بحرینی با زمان ۴۸.۱۴ ثانیه مدال طلا را برگردن آویخت. شونا میلر اویبو از باهاما با زمان ۴۸.۳۷ ثانیه و شریکا جکسون از جاماییکا با زمان ۴۹.۴۷ ثانیه صاحب مدال های نقره و برنز جهان شدند.

نیا علی کندرا هریسون و دنیله ویلیامز در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در قطر

در ماده ۸۰۰ متر مدال طلا به حلیمه ناکایی از اوگاندا با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۴ صدم ثانیه رسید. راوین راجرز از آمریکا با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه و آجی ویلسون از آمریکا با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه دوم و سوم شدند.

در ماده ۱۵۰۰ متر مقام قهرمانی جهان با زمان ۳ دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه از آن سیفان حسن از مصر شد و فیت کیپ یگون از کنیا و گوداف سگای از اتبوپی دوم و سوم شدند.

در ماده ۵ هزار متر هلن اوبیری از کنیا زمان ۱۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه را ثبت کرد و قهرمان جهان شد و مدال های نقره و برنز به مارگارت چیلمبو کیپکمبوی از کنیا و کونستانز کلوسترهالفن از آلمان رسید.

در ماده ۱۰ هزار متر نیز سیفان حسن مصری از لتسنبت گیدی از اتیوپی و اگنس ژبت تیروپ از کنیا قهرمان شد. در ماراتون، روت چپگایش از کنیا، رز چلیمو از بحرین و هلالیا یوهاناس از نامیبیا اول تا سوم شدند.

مارینا بخرومانچوک مالایکا میهامبو و اسه برومه در دو و میدانی قهرمانی جهان در قطر

در ۱۰۰ متر با مانع، نیا علی از آمریکا با زمان ۱۲.۳۴ ثانیه طلای جهان را کسب کرد و کندرا هریسون دیگر دونده آمریکا و دنیله ویلیامز از جاماییکا در رده های بعدی ایستادند. در ۴۰۰ متر با مانع دلیله محمد از آمریکا با زمان ۵۲.۱۶ ثانیه از هموطنش سیدنی مک لافلین و راشل کلایتون از جاماییکا پیشی گرفت و قهرمان شد.

در ۳ هزار متر بئاتریس چپکوش از کنیا قهرمان شد و اما کوبرن از آمریکا و گیسا فلیسیتاس کروز از آلمان نقره و برنز گرفتند. در ۲۰ کیلومتر پیاده روی مدال طلا به لیو هونگ چینی تعلق گرفت و در ۵۰ کیلومتر، لیانگ روی از چین قهرمان شد.

در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی، طلای جهان به جاماییکا رسید که با ترکیب ناتالی وایت، شلی آن فریزر پرایس، جانیل اسمیت و شریکا جکسون زمان ۴۱ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه را ثبت کرد. بریتانیا و آمریکا دوم و سوم شدند.

نیا علی و فرزاندنش پس از کسب طلای صد متر با مانع مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان

در ماده ۴ در ۴۰۰ متر امدادی، آمریکا با ترکیب فیلیس فرانسیس، سیدنی مک لافلین، دلیله محمد و ویدلاین جاناتاس با زمان ۳ دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه بالاتر از تیم های لهستان و جاماییکا صاحب مدال طلا شد.

در پرش با نیزه، آنجلیکا سیدوروآ از روسیه با پرشی ۴ متر و ۹۵ سانتی متری طلایی شد. سندی موریس آمریکایی و کاترینا استفانیدی از یونان به ترتیب ۴.۹۰ و ۴.۸۵ متر پریدند و نقره و برنز کسب کردند.

در پرش ارتفاع، ماریا لاسیستکنه از روسیه با پرش ۲ متر و ۴ سانتی متری به مدال طلا دست یافت و یاروسلاوا ماهونچیخ از اوکراین و واشتی کانینگام از آمریکا دوم و سوم شدند. در پرش طول، مالایکا میهامبو دونده نانزانیایی الاصل آلمان با پرشی ۷ متر و ۳۰ سانتی متر از مارینا بخرومانچوک از اوکراین و اسه برومه از نیجریه پیشی گرفت و قهرمان جهان شد.

در پرش سه گام مدال طلا به یولیمار روخاس از ونزوئلا رسید که رکورد ۱۵ متر و ۳۷ سانتی متر را ثبت کرد. پس از روخاس، شانیکا ریکتس از جاماییکا با پرش ۱۴.۹۲ متری و کاترین ایبارگوئن کلمبیایی با پرش ۱۴.۷۳ متری دوم و سوم شدند.

یولیمار روخاس شانیکا ریکتس و کاترین ایبارگوئن در دو و میدانی قهرمانی جهان در قطر

در ماده پرتاب وزنه، گونگ لی ژائو از چین با پرتاب ۱۹ متر و ۵۵ سانتی متری به مدال طلا رسید و دنیل توماس داد از جاماییکا و کریستینا شوانیتز از آلمان دوم و سوم شدند. در پرتاب دیسک، یایمی پرز از کوبا پرتاب ۶۹ متر و ۱۷ سانتی متری را ثبت کرد و بالاتر از دانیا کابایرو از کوبا و ساندرا پرکوویچ از کرواسی طلا گرفت.

در پرتاب چکش، دی آنا پرایس از آمریکا با پرتاب ۷۷ متر و ۵۴ سانتی متری طلا گرفت و جوآنا فیدوروف از لهستان و وانگ ژنگ از چین نقره و برنز کسب کردند. در پتاب نیزه نیز مدال طلا به کلسی لی باربر از استرالیا رسید که نیزه اش را ۶۶ متر و ۵۶ سانتی متر پرتاب کرد. لیو شی اینگ و لو هوی هوی هر دو از چین، پشت سر باربر قرار گرفتند.

در ماده هفتگانه، کاترینا جانسون تامپسون از بریتانیا با امتیاز ۶۹۸۱ از نفیساتو تیام از بلژیک و ورنا پراینز از بلژیک پیشی گرفت و طلایی شد. در میکس ۴ در ۴۰۰ متر نیز آمریکا که از وجود آلیسون فلیکس و کورتنی اوکولو در کنار مایکل کری و ویل لندن بهره می برد طلا را از رقبا ربود. جاماییکا و بحرین دوم و سوم شدند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=30926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.