13

هانیه رستمیان صاحب سومین سهمیه المپیک توکیو شد

  • کد خبر : 32215
  • 15 آبان 1398 - 7:08
هانیه رستمیان صاحب سومین سهمیه المپیک توکیو شد

در ادامه رقابت های تیراندازی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰، هانیه رستمیان صاحب سومین سهمیه المپیک توکیو شد . او پس از نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان که در تفنگ بادی کسب سهمیه کرده بودند، سومین دختر تیرانداز ایران است که جواز ورود به المپیک توکیو را به دست می آورد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت های تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در شهر دوحه قطر دنبال شد و مهم ترین اتفاق مسابقات روز سه شنبه ۱۴ آبان برای ایران، کسب سهمیه تپانچه برای هانیه رستمیان بود.

هانیه رستمیان تیرانداز شایسته تپانچه ایران در مرحله مقدماتی با ۵۷۴ امتیاز به عنوان نفر هشتم به فینال صعود کرد و با توجه به این که ۷ فینالیست دیگر سهمیه المپیک را به دست آورده بودند رستمیان با همین امتیاز، حضورش در المپیک توکیو را قطعی کرد. رستمیان در فینال هفتم شد.

هانیه با این موفقیت، مسیر صعودی خود را طی دو سال گذشته ادامه می دهد. او در اواخر سال ۹۷ در مسابقات جهانی هند اولین مدال تاریخ تپانچه ایران را در ماده ۲۵ متر کسب کرد و چند ماه پیش از آن، حضور در بازی های آسیایی جاکارتا را تجربه کرده بود.

رستمیان دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه الزهرا، متولد و ساکن تهران و اصالتاً مازندرانی است. کسب سهمیه المپیک توسط او – و پیش تر توسط خدمتی و صادقیان – در شرایطی رخ داده که مشکل کمبود فشنگ، تقابل تفنگداران ایران با خارجی ها را به نبردی نابرابر تبدیل کرده است.

علاوه بر رستمیان، ایران گلنوش سبقت اللهی تیرانداز کهنه کار و مینا قربانی را نیز در ترکیب تیم تپانچه خود داشت که سبقت اللهی با امتیاز ۵۷۳ و رتبه سیزدهم و قربانی با امتیاز ۵۶۵ و رتبه ۳۰ به کار خاتمه دادند. سبقت اللهی نیز فاصله کمی با سهمیه المپیک داشت اما با اختلاف کمی از فینالیست ها جا ماند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=32215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.