حضور خادم الشریعه در شطرنج باشگاه های اروپا | متیو کورنت فرانسوی، مربی سارا می شود | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

حضور خادم الشریعه در شطرنج باشگاه های اروپا | متیو کورنت فرانسوی، مربی سارا می شود

  • کد خبر : 32436
  • 19 آبان 1398 - 12:22
حضور خادم الشریعه در شطرنج باشگاه های اروپا | متیو کورنت فرانسوی، مربی سارا می شود

سارا خادم الشریعه ستاره بین المللی شطرنچ ایران اعلام کرد که به زودی در ترکیب تیم کایسای ایتالیا در مسابقات شطرنج باشگاه های اروپا شرکت خواهد کرد. او همچنین از استخدام متیو کورنت فرانسوی با هزینه یک شرکت وابسته به صنعت نفت خبر داده است.

سارا خادم الشریعه در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس درباره حضورش در مسابقات شطرنج باشگاه های اروپا اظهار کرد: پیش از این در مسابقات لیگ آلمان حضور داشتم اما تیم ما در سطح اروپایی حضور نداشت. از طریق یکی از بازیکنان و دوستان نزدیکم به تیم کایسای ایتالیا دعوت شدم. کایسا در رده بندی اولیه تیم چهارم است و تیم قدرتمندی محسوب می شود.

او ادامه داد: مسابقات شطرنج باشگاه های اروپا در ۷ دور برگزار می شود و چون در میز یک بازی می کنم، حریفانم هم قوی تر از بقیه تیم هستند. این مسابقات به نوعی شبیه مسابقات گرندپری است که قبلا در آن حضور داشتم و بهترین ها در آن بازی می کردند.

دختر شماره یک شطرنج ایران گفت: در هر تیم بهترین بازیکن در میز یک حضور دارد و چون تعداد تیم ها در مسابقات باشگاه های اروپا زیاد نیست همه تیم ها به صورت دوره ای با هم مسابقه می دهند. هدفم در این مسابقات نمایش بهتر نسبت به گذشته است. حریفانم در این رقابت ها تقریبا همان حریفانی هستند که در گرند پری نیز حضور داشته اند.

سارا با اشاره به حضور در مسابقات ایسلند به عنوان برنامه بعدی خود عنوان کرد: مسابقات ایسلند به صورت جدول بسته برگزار می شود یعنی تنها کسانی در آن حضور دارند که به این مسابقات دعوت شده اند. در مجموع ۱۰ شطرنج باز در مسابقات ایسلند حضور دارند و این ۱۰ نفر کسانی هستند که سابقه کسب عنوان در مسابقات رده های سنی جهان را دارند.

خادم الشریعه همچنین گفت: مسابقات ایسلند فرصت خوبی برای اخذ “نرم” و گرفتن تایتل استاد بزرگی است اما به طور کلی حضورم هم در مسابقات باشگاه های اروپا و هم مسابقات ایسلند را با این هدف دنبال می کنم که بتوانم پس از تورنمنت اخیر که نتیجه خوبی کسب نکردم، به آمادگی ذهنی و اوج برگردم و این برای من از همه چیز مهم تر است.

ستاره بین المللی شطرنج ایران در مورد جذب یک حامی مالی برای رفع مشکل حضور مربی خارجی اش گفت: شرکت جی یک شرکت دولتی زیر مجموعه وزارت نفت است که قرار شده هزینه مربی من را پرداخت کند. گرچه هزینه های شطرنج کم است و مخارج رشته های دیگر را ندارد اما در هر حال تامین هزینه های استخدام مربی ام در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی، نه در توان فدراسیون شطرنج و نه وزارت ورزش و جوانان بود. در نهایت شرکت جی به کمک من آمد و قرار است متیو کورنت استاد بزرگ فرانسوی، مربی من باشد.

متیو کورنت استاد بزرگ شطرنج فرانسه و مربی سارا خادم الشریعه

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی * تنظیم کننده: تحریریه*منبع: اختصاصی*انتشار ۱۹ آبان ۱۳۹۸- ساعت ۱۲:۲۲

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=32436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.